Sztuczna inteligencja pomoże klientom Zalando w zakupach

ChatGPT znajduje zastosowanie nie tylko w firmach technologicznych, ale również w platformach handlu online. Popularny sklep Zalando zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do stworzenia osobistego asystenta mody.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Sztuczna inteligencja pomoże klientom Zalando w zakupach, źródło grafiki: Pixabay/rufio1.
Sztuczna inteligencja pomoże klientom Zalando w zakupach Źródło: Pixabay/rufio1.

Z ChatGPT korzysta już wiele firm specjalizujących się w nowoczesnych technologiach, a teraz ich śladem zaczynają podążać również przedsiębiorstwa z branży handlowej. Jednym z nich jest firma odzieżowa Zalando, która planuje zintegrować AI z własnym sklepem online. Przedsiębiorstwo zamierza wykorzystać tę technologię do stworzenia osobistego asystenta mody, który znacznie ułatwi klientom wyszukanie interesujących ich produktów.

Dzięki niemu zniknie konieczność ręcznego przekopywania się przez setki produktów, by znaleźć wśród nich coś, co może przypaść klientowi do gustu. Wystarczy bowiem, że zapyta go przykładowo jaką garderobę powinien wybrać na letni wyjazd do Francji. Asystent weźmie pod uwagę porę roku, uwzględni lokalizację oraz pogodę panującą tam w wybranym okresie, by następnie zaproponować odpowiednie ubrania. Gdyby natomiast chciał wybrać się na bardziej formalne wydarzenie, wówczas asystent również będzie w stanie zaproponować mu właściwą garderobę.

ChatGPT pomoże w wyborze ubrań

To naturalnie nie wszystkie możliwości asystenta. W przyszłości AI będzie mogło sugerować produkty bazując na indywidualnych preferencjach klienta dotyczących ulubionych marek, jak również dopasuje je pod kątem noszonych rozmiarów. Z kolei prowadzona z nim rozmowa pozwoli doprecyzować wyniki wyszukiwania dostarczając produkty, które dokładnie wpiszą się w potrzeby konsumenta.

Sztuczna inteligencja pomoże klientom Zalando w zakupach - ilustracja #1
Źródło: Zalando

Modowy asystent trafi na stronę internetową sklepu „wiosną” i początkowo będzie obsługiwał język angielski oraz niemiecki. Po przeprowadzeniu wstępnych testów, wybrani klienci z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Austrii otrzymają dostęp do AI. Z czasem technologia stanie się dostępna dla wszystkich użytkowników internetowego sklepu.

Miejmy nadzieję, że Zalando nie każe zbyt długo czekać na zaimplementowanie sztucznej inteligencji również na polskim rynku. Ciekawe, jak zareagują klienci popularnego sklepu na pojawienie się zupełnie nowego narzędzia.

Podobało się?

1

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Healerzy w WoW są zbyt silni - dlatego Blizzard nerfi ich wszystkich o 25%

Następny
Healerzy w WoW są zbyt silni - dlatego Blizzard nerfi ich wszystkich o 25%

Pojawiła się nowa gra survivalowa z otwartym światem, to coś dla fanów Karaibów i historii

Poprzedni
Pojawiła się nowa gra survivalowa z otwartym światem, to coś dla fanów Karaibów i historii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl