„Xbox umarł”. Legenda branży krytycznie ocenia przyszłość sprzętu Microsoftu
Laura Fryer, legenda branży i współtwórczyni Xboksa, uważa, że platforma umiera. Hasło „This Is an Xbox” to tylko marketing, który nie ma przełożenia na kolejną generację hardware’u.

Strategia Microsoftu dotycząca rozwoju Xboksa spotyka się z mieszanym odbiorem nie tylko ze strony graczy. Sceptycznie do pomysłu podchodzą osoby z branży, które wcześniej były zaangażowane w budowanie marki. Laura Fryer pracowała w Microsofcie, gdy rodził się Xbox, i była zaangażowana w powstawanie marki Gears of War. Teraz krytycznie ocenia przyszłość platformy (vide VGC).
To koniec hardware’u marki Xbox od Microsoftu
Na swoim kanale YouTube Laura Fryer opublikowała materiał „The Future of Xbox”. Według niej tytułowa „przyszłość” nie rysuje się w różowych barwach i Fryer zadaje to samo pytanie, co wielu graczy: po co kupować kolejnego Xboksa? Microsoftu już wydaje swoje gry na różne platformy, w tym trylogię Gears of War, która była jednym z fundamentów Xboksa.
Laura Fryer dodatkowo zwraca uwagę na obecną strategię Microsoftu, czyli współpracę z Asusem. Outsourcing tworzenia hardware’u jest prostszy, bo, jak to określiła, „wystarczy nakleić logo Xboksa na gotowy produkt”. Dlatego jej zdaniem jesteśmy świadkami procesu, którego wynikiem będzie całkowite odejście od autorskich konsol Xbox – za wszystko będą odpowiadały firmy trzecie.
Dodatkowo Fryer uważa, że Xbox i ludzie za niego odpowiedzialni odeszli od swoich przekonań. Kiedyś jedną z najistotniejszych rzeczy było zdobycie serc deweloperów – zaoferowanie narzędzi prostych w obsłudze i warunków, które pozwoliłyby na tworzenie dużej ilości bardzo dobrych produkcji. Obecnie tego nie widać. Zapowiedziane pięć lat temu State of Decay 3 nie widnieje nawet na horyzoncie. Na ostatnim Xbox Showcase zabrakło także Perfect Dark i Fable. Jakby nie było ludzi, żeby wszystkie projekty sfinalizować w krótkim czasie.
Dlatego Laura Fryer nie wierzy doniesieniom o zwolnieniach w Microsofcie. Plotki o tym, że dotyczą działów sprzedaży mogą nie być prawdziwe. Według Fryer Microsoft pożegna się z deweloperami odpowiedzialnymi za gry i hardware. Nie są już potrzebni, bo ich pracę przejmą firmy trzecie.