Komentarze do wiadomości: Wielki sukces Clair Obscur: Expedition 33 może przynieść powrót, którego domaga się część fanów kultowych serii RPG. Naciski są coraz mocniejsze

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
25.06.2025 16:52
enrique
1
11
odpowiedz
enrique
51
Zwykły gracz

Ah Ci geniusze z SE. Chyba nie zrozumieli, że siłą Clair Obscur jest przede wszystkim przepiękna i wspaniale wyreżyserowana historia, i rewelacyjnie napisane postacie z bardzo dobrym dubbingiem, z których każda jest w PEŁNI udźwiękowiona, a nie jedynie z najważniejszych dialogach, jak to bywa w ich grach.

No ale niech będzie że to przez tryb turowy ;)

post wyedytowany przez enrique 2025-06-25 17:02:49
25.06.2025 17:00
😂
2
odpowiedz
1 odpowiedź
ArkioU
10
Legionista

Hehe zróbmy znowu gównianą grę, ale tym razem z systemem turowym i na pewno się sprzeda....

30.06.2025 20:15
2.1
Egzio
21
Legionista

Tak działa ten biznes. Coś się sprzedało? No to pewnie ze względu na takie a takie rozwiązanie. Ale zapomina się, że na ogólną składową sukcesu takiego Clair Obscur złożyło się mnóstwo innych czynników ;)
To jak Ubisoft który wziął wszystko ze struktury świata Wiedźmina 3, wręcz kopiując rozwiązania, i stworzył z tej struktury coś, czego dziś gracze totalnie nienawidzą. Albo z Soulslike'ami, w których prawie każdy jeden niepochodzący od firmy macierzystej nie ma nawet do oryginału podjazdu, i "Souls" od firmy innej niż From to zazwyczaj zapowiedź kiczu.

Nie zdziwię się, jak będziemy formułę Expedition 33 za X lat kojarzyć z kiczowymi grami, które masowo ją powieliły ;)

post wyedytowany przez Egzio 2025-06-30 20:17:43
25.06.2025 17:05
Kwisatz_Haderach
3
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Ogolnie zgadzam sie z oboa postami wyzej, ale rownoczesnie uwazam ze powrot do systemu turowego i posiadania jakiejkolwiek mechaniki (bo jest jej z czesci na czesc coraz mniej, a 16tka to wlasciwie korytarzowy slasher zamaskowany jako jRPG) rowniez wyjdzie jej na dobre.

25.06.2025 17:34
RoyPremium
4
odpowiedz
RoyPremium
25
Konsul

Jeśli faktycznie tak rozkminiają, to znaczy że nic nie zrozumieli. Niech nie robią randomowych questów pobocznych, mniej backtrackingu, no i jak wspomniano powyżej pełny dubbing też by był spoko.

25.06.2025 18:13
quark
5
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
quark
77
Generał

Po prostu wrzućcie system walki z remakeów FFVII do kolejnego Finala z głównej serii bo to jest jeden z najlepszych systemów walki w grach. Szkoda żeby się marnował i został umieszczony tylko jeszcze w ostatniej części remakeu.
Ten z Expedition 33 nie ma nawet do niego podjazdu.

post wyedytowany przez quark 2025-06-25 18:14:41
26.06.2025 07:54
Nucleoprotein
5.1
Nucleoprotein
8
Legionista

Nie wiem co takiego dobrego w tym systemie? Chaos? Walka jest tak chaotyczna czasami że nie ma żadnej taktyki lub strategii... Bardzo nie lubię tego systemu i uważam go za najsłabszy punkt reamkeow VII.

26.06.2025 08:29
5.2
geohound
140
Generał

Najlepszy system walki w grach? :D Ani to prowadzenie jednej postaci, ani teamu. System gambitów z 12stki zjada ten remakowy bez popitki. W FF7R ATB rośnie tylko postaci granej przeze mnie, pozostałe dwie zanim dostaną "turę", to mijają eony. Wydawanie poleceń z "R-ek" z bardzo mocno spowolnionym czasem jest ok, ale wymaga chaotycznego latania po menu w czasie walki.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet FF13-2 z półautomatem był mniej chaotyczny i bardziej grywalny, niż remakowy.

25.06.2025 18:22
enrique
6
odpowiedz
enrique
51
Zwykły gracz

Dodam jeszcze, że obecnie gram w FFXVI i jestem już w drugiej połowie gry. Jeśli chodzi o walki Eikonów, to są one kapitalne jeśli chodzi o wykonanie, ale są dramatycznie przeciągnięte ponad wszelką miarę, palce mnie bolą od nawalania w przyciski, to seryjnie nie bawi kiedy w końcu klepniesz kolesia a on oczywiście wstaje, ewoluuje w coś większego, a Ty znowu to samo tylko 1,5 razy dłużej.

25.06.2025 18:56
Ohydny Czerwonodupny Pirat
😎
7
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
83
Gracz raczej autystyczny

1. Seria Final Fantasy w większości części ma system ATB, który jest czymś pomiędzy walką turową, a tą w czasie rzeczywistym. Walka stricte turowa jest w 1, 2 i 10.

2. Albo ten inwestor powiedział głupotę, albo autor newsa zrobił babola, bo wszystkie główne części Dragon Questów mają system turowy

3. Jak ktoś chce zagrać w dobre JRPGi z Turowym system walki, to polecam serie Bravely Default i Octopath Traveler

I last, but not least - niech inwestorzy SE zwrócą też uwagę na cenę Obskurnej Klary xDDD

post wyedytowany przez Ohydny Czerwonodupny Pirat 2025-06-25 18:58:00
26.06.2025 01:08
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezmozgiezombie
57
Centurion

Eh, jbc to pytanie (nie zaden apel) nie zadal inwestor tylko reporter i to z investment media. Wiec wielkie naciski randomowego ziomka. Gluchy telefon, mozna sie rozejsc.

Btw to ze w turowki graja miliony to nie tylko ostatnie e33 pokazuje, a sami fani naciskaja na square od lat, zeby wrocic do klasyki.

26.06.2025 07:55
Nucleoprotein
8.1
Nucleoprotein
8
Legionista

No i powinni, ostatnie odsłony ich gier robione są chyba pod bezmózgich zoomerow... Zero taktyki tylko mashowanie kilku przycisków FTW. Dobrze że się słabo sprzedają.

post wyedytowany przez Nucleoprotein 2025-06-26 07:57:22
26.06.2025 05:09
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
lis22
91
Generał

Oby nie - nie lubię turowej walki, to dla mnie największa wada COE33 i bardzo podoba mi się system walki z FF VII Remake i FF XVI, nie każdy JRPG musi mieć turowy system walki jak w latach 80.tych czy 90.tych.

26.06.2025 11:23
9.1
1
Thane242
10
Chorąży

Ok, można nie lubić turowych walk, rozumiem. Ale akurat FFVIIR i FFXVI to najgorsze systemy walki w serii i nie tylko.

post wyedytowany przez Thane242 2025-06-26 11:25:09
28.06.2025 15:02
Kwisatz_Haderach
9.2
1
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Tego co jest w 16tce to nawet nie nazwalbym "systemem", tylko jego parodia.

XVI, XV, i XIII maja tragiczne systemy walki. Plytkie, proste, malo interaktywne, monotonne. Za to napewno sa oczojebne do bolu.

W remaki siodemki nie gralem, bo nie chce sobie psuc wspomnien i obrazu gry jak mam w glowie.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-06-28 15:05:44
26.06.2025 08:36
10
odpowiedz
prd
40
Pretorianin

I tutowy system i dynamiczny ma swoje uroki. Moi znajomi grali w Obscura POMIMO turowej walki. No ale enrique już to pięknie podsumował, ciężar sukcesu jest przenoszony nie tam gdzie powinien. FF XVI podobało mi się ale w porównaniu do Obscura stoi oczko niżej i to nie przez system walki.

28.06.2025 12:59
11
odpowiedz
Omega
3
Junior

No kurcze w końcu!!! Długo kazali sobie czekać. Dziękuję serdecznie twórcom Clair Obscure, za otworzenie innym oczu i przywrócenie ładu. Jesteście wspaniali i zasłużyliście na swój sukces.

03.07.2025 20:42
Bieniu05
12
odpowiedz
Bieniu05
158
The100

Było by super

Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl