Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wielki sukces Clair Obscur Expedition 33 może przynieść powrót, którego domaga się część fanów kultowych serii RPG. Naciski są coraz mocniejsze

25.06.2025 16:52
enrique
1
11
enrique
49
Zwykły gracz

Ah Ci geniusze z SE. Chyba nie zrozumieli, że siłą Clair Obscur jest przede wszystkim przepiękna i wspaniale wyreżyserowana historia, i rewelacyjnie napisane postacie z bardzo dobrym dubbingiem, z których każda jest w PEŁNI udźwiękowiona, a nie jedynie z najważniejszych dialogach, jak to bywa w ich grach.

No ale niech będzie że to przez tryb turowy ;)

post wyedytowany przez enrique 2025-06-25 17:02:49
25.06.2025 17:00
😂
2
odpowiedz
1 odpowiedź
ArkioU
10
Legionista

Hehe zróbmy znowu gównianą grę, ale tym razem z systemem turowym i na pewno się sprzeda....

30.06.2025 20:15
2.1
Egzio
19
Legionista

Tak działa ten biznes. Coś się sprzedało? No to pewnie ze względu na takie a takie rozwiązanie. Ale zapomina się, że na ogólną składową sukcesu takiego Clair Obscur złożyło się mnóstwo innych czynników ;)
To jak Ubisoft który wziął wszystko ze struktury świata Wiedźmina 3, wręcz kopiując rozwiązania, i stworzył z tej struktury coś, czego dziś gracze totalnie nienawidzą. Albo z Soulslike'ami, w których prawie każdy jeden niepochodzący od firmy macierzystej nie ma nawet do oryginału podjazdu, i "Souls" od firmy innej niż From to zazwyczaj zapowiedź kiczu.

Nie zdziwię się, jak będziemy formułę Expedition 33 za X lat kojarzyć z kiczowymi grami, które masowo ją powieliły ;)

post wyedytowany przez Egzio 2025-06-30 20:17:43
25.06.2025 17:05
Kwisatz_Haderach
3
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
18
GIT GUD or die trying

Ogolnie zgadzam sie z oboa postami wyzej, ale rownoczesnie uwazam ze powrot do systemu turowego i posiadania jakiejkolwiek mechaniki (bo jest jej z czesci na czesc coraz mniej, a 16tka to wlasciwie korytarzowy slasher zamaskowany jako jRPG) rowniez wyjdzie jej na dobre.

25.06.2025 17:34
RoyPremium
4
odpowiedz
RoyPremium
23
Konsul

Jeśli faktycznie tak rozkminiają, to znaczy że nic nie zrozumieli. Niech nie robią randomowych questów pobocznych, mniej backtrackingu, no i jak wspomniano powyżej pełny dubbing też by był spoko.

25.06.2025 18:13
quark
5
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
quark
75
Generał

Po prostu wrzućcie system walki z remakeów FFVII do kolejnego Finala z głównej serii bo to jest jeden z najlepszych systemów walki w grach. Szkoda żeby się marnował i został umieszczony tylko jeszcze w ostatniej części remakeu.
Ten z Expedition 33 nie ma nawet do niego podjazdu.

post wyedytowany przez quark 2025-06-25 18:14:41
26.06.2025 07:54
Nucleoprotein
5.1
Nucleoprotein
6
Legionista

Nie wiem co takiego dobrego w tym systemie? Chaos? Walka jest tak chaotyczna czasami że nie ma żadnej taktyki lub strategii... Bardzo nie lubię tego systemu i uważam go za najsłabszy punkt reamkeow VII.

26.06.2025 08:29
5.2
geohound
138
Generał

Najlepszy system walki w grach? :D Ani to prowadzenie jednej postaci, ani teamu. System gambitów z 12stki zjada ten remakowy bez popitki. W FF7R ATB rośnie tylko postaci granej przeze mnie, pozostałe dwie zanim dostaną "turę", to mijają eony. Wydawanie poleceń z "R-ek" z bardzo mocno spowolnionym czasem jest ok, ale wymaga chaotycznego latania po menu w czasie walki.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nawet FF13-2 z półautomatem był mniej chaotyczny i bardziej grywalny, niż remakowy.

25.06.2025 18:22
enrique
6
odpowiedz
enrique
49
Zwykły gracz

Dodam jeszcze, że obecnie gram w FFXVI i jestem już w drugiej połowie gry. Jeśli chodzi o walki Eikonów, to są one kapitalne jeśli chodzi o wykonanie, ale są dramatycznie przeciągnięte ponad wszelką miarę, palce mnie bolą od nawalania w przyciski, to seryjnie nie bawi kiedy w końcu klepniesz kolesia a on oczywiście wstaje, ewoluuje w coś większego, a Ty znowu to samo tylko 1,5 razy dłużej.

25.06.2025 18:56
Ohydny Czerwonodupny Pirat
😎
7
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
81
Gracz raczej autystyczny

1. Seria Final Fantasy w większości części ma system ATB, który jest czymś pomiędzy walką turową, a tą w czasie rzeczywistym. Walka stricte turowa jest w 1, 2 i 10.

2. Albo ten inwestor powiedział głupotę, albo autor newsa zrobił babola, bo wszystkie główne części Dragon Questów mają system turowy

3. Jak ktoś chce zagrać w dobre JRPGi z Turowym system walki, to polecam serie Bravely Default i Octopath Traveler

I last, but not least - niech inwestorzy SE zwrócą też uwagę na cenę Obskurnej Klary xDDD

post wyedytowany przez Ohydny Czerwonodupny Pirat 2025-06-25 18:58:00
26.06.2025 01:08
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezmozgiezombie
56
Centurion

Eh, jbc to pytanie (nie zaden apel) nie zadal inwestor tylko reporter i to z investment media. Wiec wielkie naciski randomowego ziomka. Gluchy telefon, mozna sie rozejsc.

Btw to ze w turowki graja miliony to nie tylko ostatnie e33 pokazuje, a sami fani naciskaja na square od lat, zeby wrocic do klasyki.

26.06.2025 07:55
Nucleoprotein
8.1
Nucleoprotein
6
Legionista

No i powinni, ostatnie odsłony ich gier robione są chyba pod bezmózgich zoomerow... Zero taktyki tylko mashowanie kilku przycisków FTW. Dobrze że się słabo sprzedają.

post wyedytowany przez Nucleoprotein 2025-06-26 07:57:22
26.06.2025 05:09
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
lis22
89
Generał

Oby nie - nie lubię turowej walki, to dla mnie największa wada COE33 i bardzo podoba mi się system walki z FF VII Remake i FF XVI, nie każdy JRPG musi mieć turowy system walki jak w latach 80.tych czy 90.tych.

26.06.2025 11:23
9.1
1
Thane242
9
Chorąży

Ok, można nie lubić turowych walk, rozumiem. Ale akurat FFVIIR i FFXVI to najgorsze systemy walki w serii i nie tylko.

post wyedytowany przez Thane242 2025-06-26 11:25:09
28.06.2025 15:02
Kwisatz_Haderach
9.2
1
Kwisatz_Haderach
18
GIT GUD or die trying

Tego co jest w 16tce to nawet nie nazwalbym "systemem", tylko jego parodia.

XVI, XV, i XIII maja tragiczne systemy walki. Plytkie, proste, malo interaktywne, monotonne. Za to napewno sa oczojebne do bolu.

W remaki siodemki nie gralem, bo nie chce sobie psuc wspomnien i obrazu gry jak mam w glowie.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-06-28 15:05:44
26.06.2025 08:36
10
odpowiedz
prd
39
Pretorianin

I tutowy system i dynamiczny ma swoje uroki. Moi znajomi grali w Obscura POMIMO turowej walki. No ale enrique już to pięknie podsumował, ciężar sukcesu jest przenoszony nie tam gdzie powinien. FF XVI podobało mi się ale w porównaniu do Obscura stoi oczko niżej i to nie przez system walki.

28.06.2025 12:59
11
odpowiedz
Omega
3
Junior

No kurcze w końcu!!! Długo kazali sobie czekać. Dziękuję serdecznie twórcom Clair Obscure, za otworzenie innym oczu i przywrócenie ładu. Jesteście wspaniali i zasłużyliście na swój sukces.

03.07.2025 20:42
Bieniu05
12
odpowiedz
Bieniu05
156
The100

Było by super

Wiadomość Wielki sukces Clair Obscur Expedition 33 może przynieść powrót, którego domaga się część fanów kultowych serii RPG. Naciski są coraz mocniejsze