Wraz z kartami Radeon RX 7000 AMD wprowadziło nową wersję techniki upscalingu. Aczkolwiek FSR 2.1 nie osiąga wyników zbliżonych do konkurencyjnego DLSS 3. Firma jednak przypomina o swojej technologii i stara się do niej zachęcić.
Firma AMD opublikowała w ostatnim czasie szereg testów, w których zaprezentowała przewagę, jaką oferuje technologia FSR 2 w grach wykorzystujących ray tracing. Do tego celu „Czerwoni” wykorzystali kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT. Firma użyła kilka wymagających tytułów, na podstawie których miał pokazać przewagę, jaką daje zastosowanie technologii FidelityFX Super Resolution.
Jaki sprzęt AMD wykorzystało do testów?
Opublikowane poniżej wyniki pochodzą z dwóch platform. Pierwsza z nich wyposażona była w procesor AMD Ryzen 9 7900X, kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX, 32 GB RAM DDR5 oraz płytę główną MSI X670E Ace. Druga platforma była nieco uboższa, bowiem na jej pokładzie znalazł się procesor AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT, 32 GB pamięci RAM DDR4 oraz płyta główna ASRock X570 Taichi. Obydwa sprzęty działały na systemie operacyjnym Windows 11 Pro.
Na wykorzystanej przez „Czerwonych” platformie testowej tylko jeden tytuł przekroczył barierę 60 klatek na sekundę na najwyższych detalach i rozdzielczości 4K. Sytuacja poprawiła się jednak po włączeniu FSR w trybie jakości. Zdecydowana większość testowanych przez AMD gier mogła wtedy pochwalić się fps-ami większymi przynajmniej o 30-40 punktów.
Przestawienie autorskiej techniki od AMD na tryb zrównoważony lub tryb wydajności skutkowało dodatkowym wzrostem ilości klatek na sekundę.
Oprócz gier przedstawionych na powyższych grafikach AMD przetestowało również wydajność Cyberpunka 2077 z FSR 2 na ustawieniach Ultra i z włączonym ray tracingiem. Tytuł stworzony przez CD Projekt RED w dalszym ciągu potrafi być bardzo wymagający, co udowodniły testy bez włączonego upscalingu, gdzie gra działała w 21 klatkach na sekundę.
Tryb jakości FSR zapewnił niemal dwukrotną poprawę płynności. Warto jednak pamiętać, że AMD zaprezentowało osiągi jedynie w standardowym ray tracingu, bez wykorzystania trybu RT Overdrive.
Więcej:Gracze chcą protestować przeciw kupowaniu RAM-u, ale szanse powodzenia bojkotu są niskie
8

Autor: Marcin Nic
Przygodę z pisaniem zaczął na nieistniejącym już Mobilnym Świecie. Następnie tułał się po różnych serwisach technologicznych. Chociaż nie jest typowym graczem, a na jego komputerze znajduje się tylko Football Manager, w końcu wylądował w GRYOnline.pl. Nie ma dnia, w którym nie oglądałby recenzji nowych smartfonów, dlatego początkowo pisał o wszelkiego rodzaju technologii. Z czasem jednak przeniósł swoje zainteresowania bardziej w kierunku kinematografii. Miłośnik NBA, który uważa, że Michael Jordan jest lepszy od LeBrona Jamesa, a koszykówka z lat 90-tych była przyjemniejsza dla oka.