Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing

Wraz z kartami Radeon RX 7000 AMD wprowadziło nową wersję techniki upscalingu. Aczkolwiek FSR 2.1 nie osiąga wyników zbliżonych do konkurencyjnego DLSS 3. Firma jednak przypomina o swojej technologii i stara się do niej zachęcić.

futurebeat.pl

Marcin Nic

Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing, źródło grafiki: AMD.
Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing Źródło: AMD.

Firma AMD opublikowała w ostatnim czasie szereg testów, w których zaprezentowała przewagę, jaką oferuje technologia FSR 2 w grach wykorzystujących ray tracing. Do tego celu „Czerwoni” wykorzystali kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX oraz Radeon RX 7900 XT. Firma użyła kilka wymagających tytułów, na podstawie których miał pokazać przewagę, jaką daje zastosowanie technologii FidelityFX Super Resolution.

Jaki sprzęt AMD wykorzystało do testów?

Opublikowane poniżej wyniki pochodzą z dwóch platform. Pierwsza z nich wyposażona była w procesor AMD Ryzen 9 7900X, kartę graficzną Radeon RX 7900 XTX, 32 GB RAM DDR5 oraz płytę główną MSI X670E Ace. Druga platforma była nieco uboższa, bowiem na jej pokładzie znalazł się procesor AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT, 32 GB pamięci RAM DDR4 oraz płyta główna ASRock X570 Taichi. Obydwa sprzęty działały na systemie operacyjnym Windows 11 Pro.

Na wykorzystanej przez „Czerwonych” platformie testowej tylko jeden tytuł przekroczył barierę 60 klatek na sekundę na najwyższych detalach i rozdzielczości 4K. Sytuacja poprawiła się jednak po włączeniu FSR w trybie jakości. Zdecydowana większość testowanych przez AMD gier mogła wtedy pochwalić się fps-ami większymi przynajmniej o 30-40 punktów.

Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing - ilustracja #1

Testy wydajności z wykorzystaniem karty graficznej AMD Radeon RX 7900 XTXŹródło fot.: AMD

Przestawienie autorskiej techniki od AMD na tryb zrównoważony lub tryb wydajności skutkowało dodatkowym wzrostem ilości klatek na sekundę.

Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing - ilustracja #2

Testy wydajności z wykorzystaniem karty graficznej AMD Radeon RX 7900 XTŹródło fot.: AMD

Oprócz gier przedstawionych na powyższych grafikach AMD przetestowało również wydajność Cyberpunka 2077 z FSR 2 na ustawieniach Ultra i z włączonym ray tracingiem. Tytuł stworzony przez CD Projekt RED w dalszym ciągu potrafi być bardzo wymagający, co udowodniły testy bez włączonego upscalingu, gdzie gra działała w 21 klatkach na sekundę.

Więcej klatek i ładniejsze gry - AMD przekonuje, że drogę do tego zapewnią FSR i ray tracing - ilustracja #3

Testy wydajności przeprowadzone w Cyberpunk 2077Źródło fot.: AMD

Tryb jakości FSR zapewnił niemal dwukrotną poprawę płynności. Warto jednak pamiętać, że AMD zaprezentowało osiągi jedynie w standardowym ray tracingu, bez wykorzystania trybu RT Overdrive.

Podobało się?

8

Marcin Nic

Autor: Marcin Nic

Przygodę z pisaniem zaczął na nieistniejącym już Mobilnym Świecie. Następnie tułał się po różnych serwisach technologicznych. Chociaż nie jest typowym graczem, a na jego komputerze znajduje się tylko Football Manager, w końcu wylądował w GRYOnline.pl. Nie ma dnia, w którym nie oglądałby recenzji nowych smartfonów, dlatego początkowo pisał o wszelkiego rodzaju technologii. Z czasem jednak przeniósł swoje zainteresowania bardziej w kierunku kinematografii. Miłośnik NBA, który uważa, że Michael Jordan jest lepszy od LeBrona Jamesa, a koszykówka z lat 90-tych była przyjemniejsza dla oka.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2023-05-09
13:20

zanonimizowany1376576 Generał

Gry technologicznie, a już zwłaszcza graficznie niemalże stoją w miejscu więc to wymysł aby ciągle podwyższać wymagania gier bo muszą opylać cały czas te nowe karty graficzne i zarabiać miliardy.
To też dowód, że korporacje majstrują przy wymaganiach gier jak np. Nvidia do której trzeba wysłać grę przed premierą czyli jest to Mafia która ściąga haracz.

Więc jest tutaj potrzebny ogólnoświatowy protest którego nie widzę z dzisiejszymi społeczeństwami i buractwem jak to np. "profesjonalne" kanały na YouTube które robią te głupie analizy i liczą każdą klatkę, a wystarczy bojkot i niekupowanie podzespołów i konsoli oraz pociśnięcie ich w dobrze zmontowanych filmach.

Komentarz: zanonimizowany1376576
2023-05-09
15:43

quark Generał

quark

A czemu nie zrobili porównania z kartami Nvidii z włączonym DLSS i ray tracingiem?
Jakoś mieli odwagę zrobić takie porównanie gdy chodziło o ilość VRAMu a teraz już jednak nie chcą się porównywać? Z czego to może wynikać? No nie mam pojęcia, naprawdę...

Komentarz: quark
2023-05-09
17:28

Link Senator

Link

Rufjan
droga do lepszej wydajnosci jest obnizenie rozdzielczosci ?
Jeśli w przypadku NVIDIA wybrałeś DLSS jakość, nie DLSS wydajność, to utraty rozdzielczość jest praktycznie nie do zauważenie. Nawet gry w trybie DLSS Q wyglądają trochę lepiej niż bez tego. Przynajmniej w moim odczucie i to na 1920x1080 po wypróbowaniu Cyberpunk 2077 na przykład.

Nie wiem, jak wygląda DLSS Q na 4K. Co do FSR, to nie oceniam, bo nie mam karty AMD.

Komentarz: Link
2023-05-09
17:51

zanonimizowany1376576 Generał

Do FSR nie trzeba karty AMD, sam używam teraz w kilku grach na 1070ti, daje kopa i wygląda super

Kiedyś to się nazywało obniżeniem rozdzielczości i wyłączeniem AA, ludzie ogarnijcie się

https://www.anandtech.com/show/1546/8

Komentarz: zanonimizowany1376576
2023-05-10
09:44

Wenlok Centurion

Zdradzę wam tajemnicę. Nvidia zmyliła was nazewnictwem.
DLSS 3 tak naprawdę nie istnieje.

Komentarz: Wenlok

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl