Monitory dla graczy sprzedają się jak ciepłe bułeczki
Według analityków, w tym roku segment monitorów dla graczy ma zanotować dwukrotny wzrost i po raz pierwszy ponad połowę sprzedanych sztuk stanowić będą modele z zakrzywionymi ekranami. Liderami tego segmentu rynku pozostają ASUS i Acer.

Sektor sprzętu do gier od dłuższego czasu jest jednym z najlepiej rozwijających się segmentów rynku pecetowego. Najnowszym tego przykładem jest raport grupy analitycznej TrendForce, według którego w tym roku na półkach sklepowych wyląduje dwukrotnie więcej monitorów dla graczy niż w 2017 r.
Firma definiuje „monitory dla graczy” jako takie, które mają częstotliwość odświeżania ekranu powyżej 100 Hz. Według raportu do końca tego roku producenci wyślą na półki sklepowe 5,1 mln urządzeń tego typu. Co ciekawe, po raz pierwszy ponad połowę z nich stanowić będą modele z zakrzywionym ekranie (w 2017 r. było to 23%). Z kolei udział płaskich ekranów wyniesie w 2018 r. 46%, podczas gdy w zeszłym stanowił 77%.
Wzrost popularności zakrzywionych monitorów najlepiej widać w wynikach firmy Samsung. W jej przypadku ten rodzaj stanowił aż 95% modeli wysłanych w tym roku do sklepów.
Imponujący wzrost wyników segmentu częściowo wynika z wielkiej popularności Playerunknown's Battlegrounds. Sprawiła ona, że chińskie kafejki internetowe masowo wymieniały monitory na nowe, lepiej dopasowane do potrzeb tej strzelanki dzięki częstotliwości odświeżania 144 Hz i wyższej.
Według TrendForce w 2018 roku pozycję lidera na rynku monitorów dla graczy utrzyma firma ASUS. Poza najlepszymi wynikami sprzedaży korporacja ta może również pochwalić się innowacjami, takimi jak pierwszy monitor 4K (ROG Swift PG27UQ), który łączył częstotliwość odświeżania 144 Hz z efektem HDR. Po piętach depcze jej jednak firma Acer, która utrzymała drugie miejsce i zmniejszyła dystans dzielący ją od pierwszego.
Pozycja według sprzedaży: | 2018 rok: | 2017 rok: |
1 | ASUS | ASUS |
2 | Acer | Acer |
3 | AOC/Phillips | BenQ |
5 | Samsung | AOC/Phillips |
Łączna suma monitorów dla graczy wszystkich producentów wysłanych do sklepów: | 5,1 mln | 2,5 mln |
Osobom rozważającym zakup nowego monitora chcemy na koniec polecić nasz poradnik, który pomoże w wyborze właściwego modelu dopasowanego do indywidualnych potrzeb i budżetu.
Komentarze czytelników
zanonimizowany722423 Generał
Siedzę sobie od półtora roku na 24' LG LED IPS FHD (75hz) i raczej długo na nim pozostane
raveenn Pretorianin

NA tegorocznym BF zakupiłem Vievsonica 1440p 27 cali, 165 Hz i Gsync na IPS ... jest to ogromna różnica do zwykłej 24 TN 60Hz to rzeba zobaczyć natomiast ziomek kupił samsunga 27 również 1440p ale bez g-synca i szczerze mówiąc ja nie widzę większej różnicy w płynności gry to już chyba jest niezauważalne...
kaszanka9 Legend

A ja tylko przypomnę, że to 5 mln, to jest jakieś 4% całości według tego samego źródła. (120+ mln lcd rocznie wszystkich)
rlistek Konsul
27" 1080p 240Hz.
Zdecydowanie wolę więcej Hz niż więcej pikseli.
ARNOOLD Pretorianin

Teraz bardzo dużo sprzętu komputerowego ma w nazwie gaming, game itp. aby tylko zwabić nieświadomych graczy. Ostatnio w hipermarkecie widziałem zestaw klawiatura i myszka gaming za 35zł.