W Star Wars Squadrons zagramy tylko z widokiem FPP

Dzięki wywiadowi z dyrektorem kreatywnym gry Star Wars: Squadrons dowiedzieliśmy się, że w produkcji nie zagramy z widoku trzeciej osoby. Statki mają być zaprojektowane w taki sposób, aby można było z nich korzystać bez problemu nawet z wyłączonym interfejsem gry.

Paweł Woźniak

W Star Wars Squadrons zagramy tylko z widokiem FPP - ilustracja #1

Tej nocy mieliśmy okazję zobaczyć fragmenty rozgrywki z niedawno zapowiedzianego Star Wars: Squadrons. Wtedy również poznaliśmy datę premiery produkcji oraz dowiedzieliśmy się, że gra zaoferuje funkcję cross-play. Natomiast dzięki wywiadowi serwisu GameSpot z dyrektorem kreatywnym gry, Ianem Frazierem, fani mają okazję zapoznać się z kilkoma ważnymi szczegółami dotyczącymi przebiegu rozgrywki w Squadrons. Jedną z najistotniejszych informacji jest fakt, że w tytule tym dostępny będzie wyłącznie tryb widoku z pierwszej osoby (a zwłaszcza w świetle wiadomości o tym, że gra posiadać będzie tryb VR).

Cała gra została od podstaw zaprojektowana z myślą o widoku z pierwszej osoby. Gdy jesteś w trybie obserwatora, to wtedy jest tam perspektywa trzeciej osoby. To ty jesteś pilotem. Wszystkie informacje są widoczne na zamontowanych wyświetlaczach, więc możesz wyłączyć cały interfejs gry i korzystać tylko z tego, co widzisz w kokpicie. Chcemy, żeby to było najważniejsze doświadczenie.

Tworzenie gry w ten sposób oczywiście wiąże się z kilkoma problemami. Statki Imperium oraz Rebelii różnią się od siebie wyglądem oraz zaprojektowaniem wnętrza kokpitów. Przykładowo, piloci X-Wingów mają znacznie szersze pole widzenia niż korzystający z myśliwców TIE, gdzie przednia szyba jest małych rozmiarów. Wydawać by się mogło więc, że niektórzy gracze w takim przypadku mogą mieć niesprawiedliwą przewagę.

Frazier tłumaczy to jednak tym, że np. z racji braku tarcz piloci TIE nie będą musieli się martwić o zarządzanie nimi, co pozwoli im na sprawniejsze działanie na innych obszarach. Tym samym dowiedzieliśmy się, że podczas walk gracze będą mogli kierować moc do różnych elementów statku (m.in. laserów czy właśnie tarcz), zyskując tym samym przewagę na jednym polu, ale tracąc na innym. Ma to pozwolić na prowadzenie bardziej strategicznej gry.

Więcej informacji o rozgrywce w Star Wars: Squadrons znajdziecie w tym wywiadzie. Przypomnijmy, że gra ukaże się 2 października 2020 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PS4 i Xbox One. Niedawno dowiedzieliśmy się, że produkcja obsłuży nawet klasyczne joysticki używane w symulatorach lotu.

Star Wars: Squadrons

Star Wars: Squadrons

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 2 października 2020

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

6.6

Gracze

6.7

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

62

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-06-20
03:58

Fasola Jasio Generał

Fasola Jasio

Jak dla mnie plus. Może to będzie chociaż namiastka symulatora. Mogliby wydać nowy X-Wing Aliance.

Komentarz: Fasola Jasio
2020-06-20
05:43

PremixedMango Junior

I tak bardziej czekam na Lego Star Wars The Skywalker Saga :P

Komentarz: PremixedMango
2020-06-20
10:24

Bierzgal Konsul

Bierzgal

Zapowiedzieli też pełne wsparcie dla kontrolerów typu HOTAS co myślę dobrze wróży i daje nadzieję na sporo elementów symulatora lotu.

Komentarz: Bierzgal
2020-06-20
10:56

PePe PL Generał

PePe PL

Jetsem mega napalony na ten tytuł. Misja PSVR w Star Wars Battlefront była epicka. Liczę na podobne wrażenia tutaj.

Komentarz: PePe PL
2020-06-21
07:28

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Swoja droga, dawniej w NFS i podobnych grach lubilem kamere, z tpp ale oddalona - potem zaczelem grac z maski/swiatel i czulem lepsze prowadzenie auta ale juz w takim Burnout to ciezko robic takedowny. Dla fanow tpp pozostanie nadzieja ze wyjdzie patch z przelacznikiem

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl