W nowym RPG twórców Mass Effecta dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci

Twórcy RPG-a Exodus opowiedzieli o swojej grze, ujawniając sporo nowych informacji dotyczących m.in. swobody podejmowania decyzji oraz kształtowania elementów wirtualnego świata.

Adrian Werner

W nowym RPG twórców Mass Effecta dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci, źródło grafiki: Hasbro.
W nowym RPG twórców Mass Effecta dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci Źródło: Hasbro.

Jednym z nadchodzących RPG-ów, na który czekamy najbardziej, jest Exodus, czyli produkcja, nad którą pracują weterani serii Mass Effect. Odpowiedzialne za tę grę studio Archetype Entertainment opublikowało właśnie nowy materiał wideo, w którym założyciele firmy opowiedzieli o projekcie, przy okazji ujawniając sporo nowych konkretów.

Zmieniający, starzejący się świat

Jednym z głównych wyróżników Exodus jest fakt, że gra odwzoruje dylatację czasu związaną z podróżami kosmicznymi zbliżającymi się do prędkości światła. W rezultacie świat będzie „starzał się” znacznie szybciej, niż kierowana przez nas postać.

  1. Po początkowych fragmentach kampanii efekt ten będzie wyraźnie widoczny i finał od momentu startu historii może dzielić nawet kilka stuleci. W połączeniu z dużą swobodą decyzji spowoduje to, że autorzy nie są w stanie przewidzieć, ile lat w świecie gry zajmie nam przejście kampanii. Jednak zapewniają, że dostaniemy wystarczająco dużo czasu, aby przywiązać się do swojego świata i postaci.
  2. Współgrać będzie z tym tzw. system Dynastii. Pod tą nazwą kryje się grupa kolonistów, którzy mają podobne przekonania i działają w realizacji wspólnego celu. Gdy zostawimy ją na naszej głównej planecie i wrócimy po kilku latach lub dekadach, kolonia ulegnie zmianom w oparciu o to, jaką dynastię wybraliśmy.
  3. W trakcie kampanii cywilizacja kolonistów przejdzie duże zmiany, bazując na naszych wyborach. Elastyczność tego systemu oraz jego różnorodność jest jednym z głównych powodów, dla których produkcja gry zajmuje tak dużo czasu.
  4. Na innych planetach znajdziemy także niezależne dynastie, z którymi ukształtujemy różne relacje.
  5. Wśród towarzyszy, poza ludźmi, znajdą się także zwierzęta, które zyskały świadomość i wysoką inteligencję.

Duża różnorodność misji i nieodzowne wybory

Ponadto autorzy obiecują dużą różnorodność misji. Niektóre z nich rozegramy na planecie będącej nowym domem naszej cywilizacji, a inne zabiorą nas na inne światy, w tym te zlokalizowane w odległych układach gwiezdnych.

  1. Struktura kampanii ma przypominać pierwsze odsłony serii Mass Effect oraz Star Wars: Knights of the Old Empire.
  2. Na początku fabuła ma mieć małą skalę, pozwalając nam na skoncentrowanie się na stworzeniu nowego domu dla towarzyszy. Z czasem wzrost naszego znaczenia zacznie jednak przyciągać uwagę wrogich sił, znacznie potężniejszych od naszej kolonii.
  3. Kampania składać się będzie zarówno z dosyć liniowych misji fabularnych, jak i otwartej eksploracji oraz misji pobocznych. Nawet w tej pierwszej kategorii gracze będą jednak zmuszeni cały czas podejmować trudne decyzje, a priorytetem dla autorów jest, aby te wybory miały duże znaczenie dla dalszego rozwoju historii.
  4. Bardzo istotną częścią gry ma być także rozwijanie relacji z innymi postaciami, co obejmie zarówno przyjaźnie, jak i romanse.
  5. Planeta, na której funkcjonować będzie nasza kolonia, dawniej należała do potężnej cywilizacji. W kampanii dużo czasu poświęcimy próbom odkrycia (m.in. poprzez eksplorację ruin), co doprowadziło do wymarcia tego ludu.

Exodus zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X oraz PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

  1. Boję się o Mass Effect 5. Ostatnie doniesienia z Bioware zwiastują, że EA nie uczy się na błędach
Exodus

Exodus

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
59
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

2

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Numer 1 w aż 80 krajach - nowy thriller Netflixa o napadzie na sklep Apple jest hitem, chociaż oparty na faktach iHostage zbiera koszmarne opinie na Rotten Tomatoes

Następny
Numer 1 w aż 80 krajach - nowy thriller Netflixa o napadzie na sklep Apple jest hitem, chociaż oparty na faktach iHostage zbiera koszmarne opinie na Rotten Tomatoes

Oblivion Remastered oficjalnie potwierdzony. Być może poznaliśmy godzinę premiery

Poprzedni
Oblivion Remastered oficjalnie potwierdzony. Być może poznaliśmy godzinę premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl