Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W nowej grze RPG pokonasz głównego bossa, kiedy zechcesz. Aby walka w Dawnwalkerze była przednia, twórcy studiowali szermierkę

10.06.2025 11:56
Ohydny Czerwonodupny Pirat
😁
1
Ohydny Czerwonodupny Pirat
79
Gracz raczej autystyczny

Oby to pokonanie ostatniego bossa nie wyglądało jak w Two Worlds 1

10.06.2025 12:13
Shadoukira
2
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Shadoukira
108
Chill Slayer

Osobiście ta koncepcja "narracyjnej piaskownicy" bardzo mi odpowiada. Kiedyś nawet sam jak sobie dumałem nad moim własnym projektem gry i rozgrywki to celowałem w coś podobnego. Czyli gracz jest wrzucany do świata, ma jakiś określony cel, ale to jak dojdzie do tego celu, z kim się sprzymierzy itd. jest już w pełni dowolne.

Dodatkowo tak samo dopuszczałem możliwość, że jeśli gracz chce to już na samym początku może iść do siedziby głównego bossa i się z nim zmierzyć. Oczywiście najpierw trzeba by było wiedzieć gdzie tego bossa można znaleźć, a szanse na jego pokonanie byłby minimalne (o ile gracz w ogóle dotarłby do głównego bossa, bo po drodze też nie byłoby łatwo), ale najważniejsza w tym wszystkim jest wolność dana graczowi.

Ogólnie według mnie świetna koncepcja, która daje grze dużą regrywalność.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-06-10 12:15:27
11.06.2025 19:49
2.1
1
tynwar
92
Senator

Shadoukira
Szczerze coś takiego to i tak jest dla 1% graczy. Komu by się chciało w taki sposób przechodzić grę? Może dla chwilowej frajdy typu "a może po ukończeniu tak by na kolejny raz tuż po starcie pójść do głównego bossa i zobaczyć jak mi pójdzie?".

Aż mi się przypomina logika niektórych graczy, którzy pisali, że przecież w gothic można zabić trolla samym startowym mieczem. Szkoda tylko, że oznaczałoby to godzinę albo i parę godzin mordęgi i jednocześnie w tym czasie można było robić inne rzeczy np. questy i rozwinąć się oraz ubić trolla i to wszystko w podobnym czasie przez co czas mordęgi jest całkiem nieopłacalny.

11.06.2025 23:03
2.2
MewsoNs
75
Generał

Tylko, że ten 1% istnieje i są to ludzie delikatnie mówiąc odklejeni w swoich wymyślonych wyzwaniach jak właśnie coś pokroju tego trolla z gothica na 1 levl... Takie cuda to dla masochistów z Dark soulsa co grę w majtkach przechodzą ^^. Lubię wyzwanie i nagrodę w grze, ale tylko do pewnego stopnia.

12.06.2025 09:53
Shadoukira
2.3
Shadoukira
108
Chill Slayer

tynwar Wiesz, tutaj chodzi o sam fakt tego, że gra nie stawia przed graczem żadnych sztucznych barier, tylko jeśli gracz jest sprytny to już na samym początku gry może pójść na np. tego Trolla z Gothica i go pokonać.

Szkoda tylko, że oznaczałoby to godzinę albo i parę godzin mordęgi i jednocześnie w tym czasie można było robić inne rzeczy np. questy i rozwinąć się oraz ubić trolla i to wszystko w podobnym czasie przez co czas mordęgi jest całkiem nieopłacalny

Akurat to nieprawda, wiem z doświadczenia :) Ubicie Trolla daje mnóstwo exp, a pokonanie go zajmie 15-20 min, oczywiście jeśli ktoś ogarnia już walkę w grze. Natomiast gracz, który będzie normalnie się rozwijał, to do takiego Trolla podejdzie może po około 15 godzinach gry :) Wiadomo, że jeśli ktoś podchodzi do gry pierwszy raz to nawet o czymś takim nie pomyśli aby pokonać Trolla na samym początku gry, ale jeśli przechodzisz daną grę któryś raz z rzędu, to zaczynasz się bawić tą grą i kombinujesz.

Może i faktycznie z takiej możliwości skorzysta niewielki procent graczy, ale co w tym złego? Ja bardzo doceniam w grach swobodę daną graczowi, bo gry gdzie wszytko jest korytarzowe i oskryptowane są dla mnie nudne i często jednorazowe.

Zresztą my tutaj mocno spłycamy tę "narracyjną piaskownicę", bo tutaj nie chodzi tylko o samego bossa czy trolla na początku gry, tylko tak naprawdę o całą resztę. Czyli gra daje Ci cel i narzędzia, a tym sam określasz jak ten cel osiągniesz, a wiec np.:
- czy zrobisz to sam, czy z kimś się sprzymierzysz, a jeśli tak to z kim (może nawet z samym wrogiem) ?
- czy zdobędziesz jakiś przedmiot, który np. osłabi bossa?
- czy poświęcisz swoje człowieczeństwo, aby osiągnąć swój cel?
- a może okaże się, że twoje decyzje i akcje (lub ich brak) doprowadzą do tzw. złego zakończenia?

Ogólnie wydaje mi się, że sposób w jaki zaprojektowana jest ta gra będzie powodował, że jeśli gracz będzie chciał poznać ją z każdej możliwej strony, to będzie musiał ją przejść np. 5 razy, a przy tym każda rozgrywka będzie wyglądała inaczej (przynajmniej pewnie taki jest zamysł twórców).

Wiadomo, nie wiemy czy twórcom Dawnwalkera uda się osiągnąć ten cel i czy gra faktycznie będzie zachęcała gracza do przechodzenia jej kilka razy, ale może niedługo się tego dowiemy.

10.06.2025 14:21
sakkra
😒
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
sakkra
74
Generał

Jak widzę fryzurę z kucyczkiem to robi mi się niedobrze. Mam nadzieję, że będzie to można zmienić w grze.

11.06.2025 19:23
3.1
1
Antstar
1
Legionista

Najlepsze gry tak mają

11.06.2025 21:31
Kwisatz_Haderach
3.2
1
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Team kucyk here!
Nie ma nic bardziej fatasy niz dorodny kuc.

12.06.2025 07:53
Szlugi12
3.3
Szlugi12
121
BABYMETAL

Via Tenor

Bezimiennego proszę szanować

12.06.2025 10:44
Herr Pietrus
3.4
Herr Pietrus
232
Jestę Grifterę

Via Tenor

No weź, kucyków nie lubisz?

11.06.2025 07:21
Lothers
4
odpowiedz
Lothers
203
Senator

Czyli jak w Fallout.

11.06.2025 18:23
matbat
5
odpowiedz
matbat
6
Chorąży

Na razie walka, to co pokazali nie wygląda zbyt dobrze. Animacje też dość drewniane, bardziej niż się spodziewałem. Liczę chociaż na fabułę.

11.06.2025 19:48
Persecuted
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
155
Adeptus Mechanicus

Trochę się obawiam, bo ten ostatni montaż z rozgrywki był bardzo słaby. Wiem, że to pre-beta, ale jednak w dzisiejszych czasach pokazuje się dobrze wyglądające urywki z gry, CGI, albo nic. Zwykle, gdy gra na pokazach wygląda tak sobie, to wtedy finalny produkt trzyma ten sam poziom, więc mam złe przeczucia. Pamiętacie np. Inkwizytora?

post wyedytowany przez Persecuted 2025-06-11 19:51:03
11.06.2025 22:41
DexteR_66
6.1
DexteR_66
9
Generał

Oceniać będziemy jak pokażą gameplay 21 czerwca, teraz to nie ma najmniejszego sensu.

11.06.2025 23:31
Persecuted
6.2
Persecuted
155
Adeptus Mechanicus

DexteR_66

Jasne, tylko pytanie, czy ten długi gameplay będzie wyglądał dużo lepiej, niż te zaprezentowane urywki?

Bo jeżeli mają w zanadrzu nowszy i lepszy build, to po co pokazywali niezbyt udany montaż z tego starszego, który ludziom, wnioskując po komentarzach na YT i reddicie, raczej średnio przypadł do gustu i przez który nabrali obaw? Lepiej było wstrzymać się jeszcze te kilka dni i od razu odpalić petardę, żeby ludzie zbierali szczęki z podłogi.

Wnioski są więc takie, że albo nie do końca to przemyśleli (na co liczę), albo lepszego buildu wcale nie mają i to co widzieliśmy, reprezentuje faktyczną jakość gry... Trzymam za nich kciuki, bo zawsze dobrze życzę polskim devom, ale mój entuzjazm troszkę przygasł.

post wyedytowany przez Persecuted 2025-06-11 23:34:30
12.06.2025 10:34
Shadoukira
6.3
Shadoukira
108
Chill Slayer

Persecuted Faktem jest, że gra na ostatnim trailerze wyglądała średnio i nawet gdzieniegdzie klatkowała, ale nawet jeśli gra graficznie nie zachwyci jak np. ostatni pokaz Wiedźmina 4 (co ciekawe Dawnwalker też powstaje na UE5), to jeśli gameplayowo ta gra będzie świetna to się wybroni. Jeśli chodzi o sam stan techniczny gry i optymalizację, to oczywiście jest do poprawy, ale twórcy mają jeszcze na to czas.

Ogólnie też mam obawy o tę grę, tym bardziej, że sam klimat i motywy użyte w grze są dla mnie ciekawe, więc chciałbym aby ta premiera się udała. Jednak na razie wróżymy z fusów. Trzeba czekać na tego 21 czerwca i tam twórcy podadzą więcej informacji na temat samej gry i co najważniejsze pokażą faktyczny gameplay. Jeśli na tym pokazie gra też będzie się słabo prezentować, to wtedy można już zacząć się poważnie martwić o tę premierę...

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-06-12 10:38:03
Wiadomość W nowej grze RPG pokonasz głównego bossa, kiedy zechcesz. Aby walka w Dawnwalkerze była przednia, twórcy studiowali szermierkę