Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję

05.05.2025 11:09
Qverty
😂
4
19
odpowiedz
4 odpowiedzi
Qverty
44
Yarpen z Morii

Dobrze kojarzę, że o UE5 na początku tej generacji też mówili, że to będzie rewolucja?

Miało być fotorealistycznie i ze świetną optymalizacją a tymczasem UE5 to najgorsze optymalizacyjne szambo.

post wyedytowany przez Qverty 2025-05-05 11:10:43
05.05.2025 10:12
Herned
1
15
Herned
53
Centurion

Unreal Engine 5 to największa porażka obecnej generacji sprzętów do gier. Gdzie ta cudowna, fotorealistyczna grafika z dem technologicznych? Figa! Za to wymagania kosmiczne, silnik nadal potrafi zarżnąć nawet najsilniejsze konfigurację sprzętowe.

05.05.2025 11:09
Herr Pietrus
3
7
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Po tym co pokazał UE5 to oni już lepiej niech żadnej rewolucji nie zapowiadają.
Grafika jak w UE4 (poza Lumen, który działa tak samo albo nawet gorzej niż RT/PT, i przy okazji ma mniejsze możliwości), a wymagania 2-3x większe.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-05-05 11:09:38
05.05.2025 10:12
Herned
1
15
Herned
53
Centurion

Unreal Engine 5 to największa porażka obecnej generacji sprzętów do gier. Gdzie ta cudowna, fotorealistyczna grafika z dem technologicznych? Figa! Za to wymagania kosmiczne, silnik nadal potrafi zarżnąć nawet najsilniejsze konfigurację sprzętowe.

05.05.2025 10:54
2
3
odpowiedz
Selen
98
Konsul

2025, procesory po 16 rdzeni i więcej a tu cyk, użyjemy tylko 1 :D

05.05.2025 11:09
Herr Pietrus
3
7
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Po tym co pokazał UE5 to oni już lepiej niech żadnej rewolucji nie zapowiadają.
Grafika jak w UE4 (poza Lumen, który działa tak samo albo nawet gorzej niż RT/PT, i przy okazji ma mniejsze możliwości), a wymagania 2-3x większe.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-05-05 11:09:38
05.05.2025 11:09
Qverty
😂
4
19
odpowiedz
4 odpowiedzi
Qverty
44
Yarpen z Morii

Dobrze kojarzę, że o UE5 na początku tej generacji też mówili, że to będzie rewolucja?

Miało być fotorealistycznie i ze świetną optymalizacją a tymczasem UE5 to najgorsze optymalizacyjne szambo.

post wyedytowany przez Qverty 2025-05-05 11:10:43
05.05.2025 12:38
4.1
Procne
79
Generał

Ludzie tak narzekają na UE5, ale coraz więcej twórców przesiada się z własnych silników na UE. Z czego to wynika? Ten silnik jest łatwiejszy w obsłudze? Tańszy?

05.05.2025 13:11
Herr Pietrus
4.2
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Jest darmowy. Poza tym przesiadają się ci, którzy sowich silników nie mają albo zarzucili ich rozwój/nie mieli potencjału rozwojowego.

05.05.2025 13:46
Christmas
4.3
2
Christmas
4
Chorąży

Unreal Engine nie jest darmowym silnikiem.

05.05.2025 19:40
dzl
4.4
dzl
108
John Yakuza

Z czego to wynika? Ten silnik jest łatwiejszy w obsłudze? Tańszy?

Jedno i drugie. Można szybko i niskim kosztem zrobić ładnie wyglądającą gierkę, ale schody zaczynają się podczas optymalizacji. Jeszcze nie daj Boże jak jacyś amatorzy lecą na blueprintach, bo wtedy to już kiszka kompletna się robi.

05.05.2025 11:22
5
1
odpowiedz
TajkaTajka
11
Chorąży

Kolejny szajs jak u5

05.05.2025 11:23
Link
👎
6
odpowiedz
Link
23
Senator

Mam nadzieję, że Unreal Engine 6 okaże się dużo lepszy niż UE5. Oby naprawiają największa bolączka UE5, jaki jest skopana optymalizacja i niewykorzystany potencjału procesora z wielu rdzeni.

Albo... dostaniemy jeszcze dużo gorszy UE niż UE5, aby zachęcić nas do zakup coraz droższe karty graficzne...

Mamy rok 2025, a tu takie...

post wyedytowany przez Link 2025-05-05 11:32:57
05.05.2025 11:51
Szefoxxx
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szefoxxx
84
Doradca

Tylko, że wszystkie silniki działają w ten sposób na 1 rdzeniu, gdzieś główna pętla musi być zawsze, ale nikt nie broni używać więcej wątków, i nie da się tego zmienić by to się działo automatycznie, bo nie wszystko może działać na kilku wątkach i nie może działać jak sobie chce, dlatego to twórcy muszą sami to robić i nawet unreal tego nie zmieni, więc raczej ma na myśli pewne udogodnienia, a nie że samo z siebie będzie działać.

Takiego czegoś automatycznie nie ma nawet w dużo prostszych programach c++, i tam też trzeba za każdym razem samemu sobie ustalić wątki i strukturę i co i kiedy i gdzie odpalać i synchronizować, nawet głupia pętla trzeba używać osobnych funkcji by ją zrównoleglić.

05.05.2025 12:34
7.1
Procne
79
Generał

Zapewne dostarczą jakieś rozwiązania / szablony, które ułatwią uwspółbieżnianie pewnych standardowych elementów gier (np. aktualizacja statusów wszystkich obiektów / jednostek), ale na pewno będzie wymagało to ze strony deweloperów dodatkowej pracy i przygotowania. I będzie generowało bardzo brzydkie babole. Nie zdziwię się, jeśli większość twórców sobie to odpuści, to są naprawdę ciężkie zagadnienia :S

05.05.2025 19:35
Persecuted
7.2
Persecuted
153
Adeptus Mechanicus

Tu chodzi głównie o zasoby. Na UE możesz sobie robić dodatkowe wątki (np. RunnableThreads), ale silnik domyślnie nie zapewnia wielowątkowego dzielenia zasobów ani łatwej, bezpiecznej synchronizacji. Czyli jak np. masz klasę Player, którą "posiada" główny wątek i chcesz sobie coś tam z nią robić na osobnym wątku (np. w ramach symulacji świata), to domyślnie nie masz gwarancji, że inne moduły nie będą próbowały w tym samym czasie dobrać się do tych samych zasobów i nie bardzo masz nad tym kontrolę, bo tak po prostu zaprojektowano ten silnik.

post wyedytowany przez Persecuted 2025-05-05 19:36:25
05.05.2025 12:04
prawdziwy
8
2
odpowiedz
prawdziwy
25
Pretorianin

Nie potrafią napisać dobrze silnika, to mają wymówki, że nie chcieliśmy obciążać siebie, naszych partnerów lub społeczności, że to i siamto ujj z nimi. Obsługa wielu rdzeni do symulacji powinna być wszędzie. Silnik sam powinien się dopasować do ilości rdzeni i rozdysponować zadaniami.

Pisali i mówili na streamach że już UE5 zmieni podejście do grafiki, fizyki itd a tu zonk! lumen obciąża bardziej systemy, a miał pomóc, fizyka nie istnieje jak dla mnie lub jest w tak podstawowym zakresie, że szok.

post wyedytowany przez prawdziwy 2025-05-05 12:06:03
05.05.2025 12:35
kęsik
😂
9
odpowiedz
kęsik
160
Legend

Najlepszy to był UE3. Już czwórka była zawodem a co dopiero UE5.

05.05.2025 12:43
10
odpowiedz
trumpf
4
Konsul

Większość (o ile nie wszystkie) enginow dystrybuuje dodatkowe "zadania" na inne wątki jednak żaden nie ma główne wielowątkowej "głównej pętli"

Nie wiem o co drama, Unity I Godot też są single core. Jeżeli epic opracuje multithreading to jak zwykle będzie pierwszy (chociaż z publicznie dostępnych silników)

05.05.2025 13:22
Dipper Pines
11
odpowiedz
9 odpowiedzi
Dipper Pines
5
Konsul

Ja to chyba jakieś szczęście muszę mieć. Tyle już czytałem negatywnych opinii o UE5, ale gdy uruchamiam gry na tym silniku graficznym, to wszystko działa dobrze. Obecnie gram w MotoGP 25, które jest na UE5 i działa super, a podobno ta gra cierpi na słabą optymalizację. Gram na RTX2060 w zablokowanych 60k/s i jest miodzio. Żadnego stutteringu czy screen tearingu. Kompletnie nic.

post wyedytowany przez Dipper Pines 2025-05-05 13:23:04
05.05.2025 13:47
Slasher11
11.1
5
Slasher11
194
Legend

Podejrzewam że po prostu tego nie widzisz. Też łatwiej przegapić stuttering na przedpotopowym setupie

05.05.2025 14:22
😁
11.2
trumpf
4
Konsul

Nie widzisz, bo sie nie znasz a twoj przedpotopowy setup ma stuttering no i pewnie musisz miec monitor 360Hz zeby to zobaczyc.

05.05.2025 14:29
Herr Pietrus
11.3
3
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Wszyscy na forum Steam narzekają na optymalizację i wzrost wymagań, a gość twierdzi, że MotoGP 25 na UE5 działa tak samo dobrze jak MotoGP 24 na UE4. Delikatnie mówiąc, brzmi to średnio wiarygodnie... Dlatego nie dziwi mnie, że Lutz przybiegł już z odsieczą i udaje eksperta mądrzejszego niż forumowy plebs :)

05.05.2025 14:59
Dipper Pines
11.4
Dipper Pines
5
Konsul

Podejrzewam że po prostu tego nie widzisz. Też łatwiej przegapić stuttering na przedpotopowym setupie
Wiem, jak wygląda stuttering, bo kiedyś tego doświadczyłem (Dirt 5), więc gdyby występował podczas gry, to bym to widział. I nie nazwałbym mojego sprzętu przedpotopowym, bo komfortowo ograłem chociażby serie TLoU, Horizon i God of War. Nawet udało się zagrać i przejść Alan Wake 2.

Wszyscy na forum Steam narzekają na optymalizację i wzrost wymagań
Nie mam porównania z MotoGP 24, ani wcześniejszymi, bo w nie nie grałem. Opisuję tylko, jak jest u mnie. Zainstalowałem grę, ustawiłem wszystko na Ultra, włączyłem FSR, zablokowałem klatki na poziomie 60 i nie mam najmniejszych powodów do narzekań. Działa, jak masełko. Prawdopodobnie gdy pojawią się wyścigi w deszczu, to wydajność spadnie, ale wtedy zejdę z ustawień Ultra na jakieś niższe.

05.05.2025 18:04
Asasyn363
11.5
Asasyn363
167
Senator

Gram na RTX2060 w zablokowanych 60k/s i jest miodzio

UE5, RTX2060 i 60 fpsów = komfort? Ewidentnie coś tu nie pasuje. Nawet przy suwakach ustawionych na low. Nawet przedpotopowy Oblivion z graficzną nakładką w formie tego szrotu na lepszym sprzęcie ma problemy.

post wyedytowany przez Asasyn363 2025-05-05 18:06:08
05.05.2025 19:05
Dipper Pines
11.6
Dipper Pines
5
Konsul

Jaki miałbym w tym cel, żeby pisać nieprawdę? Powtórzę, stwierdzam tylko to, co widzę. Licznik FPS pokazuje 60k/s przy ustawieniach Ultra i z włączonym FSR na poziomie Balanced.

05.05.2025 19:17
Dipper Pines
11.7
Dipper Pines
5
Konsul
Image

Mierzone w Afterburner.
Ekran wczytywania.

05.05.2025 19:18
Dipper Pines
11.8
Dipper Pines
5
Konsul
Image

Park serwisowy.

post wyedytowany przez Dipper Pines 2025-05-05 19:19:48
05.05.2025 19:20
Dipper Pines
11.9
Dipper Pines
5
Konsul
Image

I na torze.

05.05.2025 13:48
12
2
odpowiedz
wwad
127
Generał

Jeśli UE 6 miałby być optymalizacyjną nakładką na UE 5 to oklaski jak to wypali.
Natomiast strach pomyśleć jakie rzeczy oni tam wepchają by to wszystko zamulić jeszcze bardziej.

05.05.2025 14:05
Toliardo
😁
13
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Toliardo
10
Centurion

Będzie jeszcze gorszy niż 5?

05.05.2025 18:28
Ppaweł
👍
13.1
Ppaweł
68
Senator

Via Tenor

05.05.2025 17:59
Asasyn363
14
1
odpowiedz
Asasyn363
167
Senator

Że też takie CDP Red porzuciło swój silnik na rzecz tego szrotu. CP2077 na RedEngine ze wszystkimi bajerami wyglądał o niebo lepiej, niż to co do tej pory wyszło na UE5 i nie żarł tyle zasobów. Jak już to mogli chociaż wybrać np. Decime z Horizon albo nawet CryEngine, który jak pokazali ludzie z Warhorse da się ładnie ogarnąć i zrobić na nim dobrego RPG'a, który nie zabija sprzętów.

post wyedytowany przez Asasyn363 2025-05-05 18:01:07
Wiadomość Unreal Engine 6 ma zmienić podejście do tworzenia gier. Szef Epica zapowiada konieczną rewolucję