Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu. Clair Obscur: Expedition 33 da się przejść, nie otrzymując choćby jednego ciosu

Udostępniono pierwszy gameplay z obiecująco zapowiadającego się RPG-a Clair Obscur: Expedition 33. Materiał przybliża przede wszystkim unikalny system walki, łączący elementy taktyczne i zręcznościowe.

Marcin Przała

Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu. Clair Obscur: Expedition 33 da się przejść, nie otrzymując choćby jednego ciosu, źródło grafiki: Sandfall Interactive..
Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu. Clair Obscur: Expedition 33 da się przejść, nie otrzymując choćby jednego ciosu Źródło: Sandfall Interactive..

Francuskie studio Sandfall Interactive wypuściło do sieci pierwszy gameplay (poniżej) z nadchodzącej gry RPG Clair Obscur: Expedition 33. Ta pięknie prezentująca się produkcja, powstająca na Unreal Engine 5 i nazywana „europejskim jRPG-iem”, zadebiutuje w przyszłym roku na komputerach osobistych, konsolach Xbox Series X/S oraz PS5. Warto nadmienić, że tytuł od premiery ma być dostępny w abonamencie PC/Xbox Game Pass.

Zamieszczony wyżej gameplay z Clair Obscur: Expedition 33 pozwala rzucić okiem na surrealistyczne prezentujący się wycinek regionu Latających Wód, gdzie Gustaw i Luna poszukują swojej towarzyszki Maelle. Udostępniony fragment rozgrywki pochodzi z jednego z początkowych etapów gry i daje nam okazję do spojrzenia nie tylko na zjawiskowo prezentujące się przerywniki filmowe i świat gry, lecz również na unikalny system walki.

Częściowo jest on turowy, podobny do tego ze starszych odsłon serii Final Fantasy czy nowszych części cyklu Persona. Przy czym potyczki w Clair Obscur: Expedition 33 okraszone zostały elementami zręcznościowymi, które m.in. pozwolą nam w czasie rzeczywistym unikać ciosów wrogów bądź parować je.

Co ciekawe, według twórców wyjątkowo wprawni gracze będą w stanie ukończyć całe Clair Obscur: Expedition 33 bez otrzymania choćby jednego trafienia. Każdy atak w grze będzie bowiem można odbić bądź go uniknąć.

Ciekawym smaczkiem jest to, że głosu jednej z głównych postaci w Clair Obscur: Expedition 33, Lunie, użyczyła znana z Baldur’s Gate 3 Jennifer English, która zyskała rozgłos dzięki roli Shadowheart.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Clair Obscur: Expedition 33, odsyłam Was do tekstu Macieja Pawlikowskiego, który miał okazję zobaczyć produkcję studia Sandfall Interactive na niedawno zakończonych targach gamescom 2024.

Clair Obscur: Expedition 33

Clair Obscur: Expedition 33

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2025

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.4

Gracze

9.6

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
4
10
17
18
24
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-08-29
10:39

Katoshi Chorąży

😐

Unikalny system walki z ślicznego RPG na pierwszym gameplayu.

Byk w tytule, ktoś tam u was odpowiada za edycję/korektę??

Przyimka "ze" używa się przed wyrazami rozpoczynającymi się od spółgłoski: s, z, ś, ź, ż, rz, sz, po której następuje inna spółgłoska. Powinno być "ze ślicznego", inaczej się to słabo czyta i wymawia.

Komentarz: Katoshi
2024-08-29
09:02

kojirohyuga Konsul

👍

wyglada bardziej spoko taki final fantasy polaczony z honkai star rail z bardziej ponura stylistyka :D pewnie zagram i przejde tak o :D

Komentarz: kojirohyuga
2024-08-29
07:01

pieterkov Senator

pieterkov

Coś jak Yakuza like a dragon. Tylko, że może będzie mniej powtarzalnych walk.

Komentarz: pieterkov
2024-08-29
01:10

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

to jest dosłownie system wzięty z "nowszych" turowych gier jRPG, np. Lost Odyssey czy FF X
Wiem, ten chory system, pchają obecnie do wielu jRPG i ogólnie turówek. Tak samo zawiodło mnie choćby Sea of Stars...
Zupełnie jakby robili turówki dla ludzi, którzy ich nie lubią.

Komentarz: Herr Pietrus
2024-08-29
00:25

The Sleeping Prophet Generał

Czemu takie intrygujące, ciekawe, dopieszczone artystycznie pomysły muszą być dla odmiany położone przez udziwniony na siłę gameplay? Celem takiego zabiegu jest głównie wydłużenie rozgrywki. Do wyboru masz możliwość stworzenia większej liczby lokacji i szybszych potyczek RT z bossami (jak w FF XIII np.) albo ich ograniczenie i wprowadzenie „wydłużaczy” takich jak tego typu walka właśnie. Lokacje wymagają więcej czasu na ich przygotowanie oraz dodatkowego czasu na ich zaprojektowanie wiec wyborów twórców wydaje się oczywisty. Sam lubię bardzo walkę turową, ale tę znana z Fallout 1 czy 2 lub DOS 1 czy 2. Co do rozwiązania przyjętego w tym projekcie także nie jestem przekonany. Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.

Edit
W tym filmie widać jednak, że walka z wymagającymi bossami może być długotrwała (oceniając przynajmniej po czasie wyczerpywania się ich paska życia). W innym wątku dot. tego tytułu takze pojawiły się podobne wątpliwości.

https://www.youtube.com/watch?v=55rUagD9sVQ

Komentarz: The Sleeping Prophet

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl