Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2012, 15:43

autor: Hed

Umiejętności załogi w aktualizacji 1.2 – nowe informacje o zmianach

W patchu 1.2 do Star Wars: The Old Republic sporym zmianom ulegnie system umiejętności załogi. Firma BioWare przybliżyła dokładniejsze informacje na ten temat.

Umiejętności załogi w aktualizacji 1.2 – nowe informacje o zmianach  - ilustracja #1

Firma BioWare omówiła zmiany w systemie umiejętności załogi, jakie zajdą w patchu 1.2 do Star Wars: The Old Republic. Do tej pory producent mówił ogólnie, że możemy spodziewać się wielu nowości w tym aspekcie gry, który podobno cieszy się sporą popularnością wśród graczy (na oficjalnej stronie czytamy, że wyprodukowano lub zebrano już ponad 52 miliony przedmiotów). Czego mogą spodziewać się wytwórcy, handlarze i zbieracze surowców?

Crafting w patchu 1.2

Armormech

Postacie specjalizujące się w Armormech będą mogły nauczyć się schematów z modyfikacjami typu Aim, Cunning, Shield oraz Absorb, które będzie można też rozłożyć techniką reinżynierii (reverse engineering), aby opracować ich prototypowe lub artefaktowe wersje.

Rzemieślnicy będą mogli zastosować też tę technikę na praktycznie każdym modyfikowalnym elemencie ekwipunku, aby zamienić go w pustą (pomarańczową) wersję o tej samej nazwie i wyglądzie, ale zawierającą dodatkowy slot na ulepszenia (jeśli nam się poszczęści, bo do otrzymania tego dodatku będziemy potrzebowali krytycznego sukcesu).

Armstech

Postacie specjalizujące się w Armstech będą mogły nauczyć się schematów z modyfikacjami typu Endurance, Surge, Critical, Accuracy oraz Power, które będzie można też rozłożyć techniką reinżynierii (reverse engineering), aby opracować ich prototypowe lub artefaktowe wersje.

Pojawią się też schematy do wytwarzania pomarańczowych wersji broni dystansowych oraz możliwość reinżynierii i rozwoju różnych wersji broni vibroknife oraz shotgun. Podobnie jak w przypadku Armormech, krytyczny sukces przy tworzeniu modyfikowalnej broni zapewni dodatkowy slot na ulepszenia.

Artifice

W rozszerzeniu 1.2 zmianom ulegną kolorowe kryształy. BioWare chce, aby gracze mogli wybrać kolor broni bez konieczności brania pod uwagę jej statystyk. Z tego względu wprowadzone zostaną najlepsze kryształy dla wszystkich dostępnych kolorów.

Pojawi się sporo nowych schematów – w tym wzory pozwalające wytwarzać najlepsze kryształy dostępne tylko w wysokopoziomych Operacjach. Oprócz tego, autorzy wprowadzą schematy średniopoziomowe i wysokopoziomowe dotyczące prestiżowych Magenta Crystal oraz nową serię zdarzeń, które pozwolą je zdobyć. Wszystkie schematy z Magenta Crystals zostaną zmienione, aby można handlować nimi w Galactic Trade Network.

Artifice stanie się też pierwszą profesją powiązaną z PvP. Gracze będą mogli zyskać pewne schematy na kryształy o różnych kolorach właśnie za pośrednictwem rozgrywki PvP. W ten sposób wytworzymy jedyne przedmioty, które dają stały bonus do współczynnika expertise. Materiały potrzebne do produkowania tych kryształów również zdobędziemy w PvP.

To nie koniec ciekawostek dla profesji Artifice – jej adepci będą mogli stworzyć tarcze typu Willpower dla postaci Sith Assassin oraz Jedi Shadow, a także zyskać dodatkowe bonusy za krytyczny sukces przy wytwarzaniu przedmiotów typu Enhancements.

Biochem

Ta profesja nie otrzyma żadnych poważnych nowości, bo zdaniem BioWare jest całkiem rozwinięta. Autorzy dodadzą tylko kilka małych elementów: wytwarzanie dodatkowego implantu podczas krytycznego sukcesu, zmianę specyfiki Red Goo (na materiał Grade 6) oraz nowy, specjalny wzór na wyprodukowanie przedmiotu Ice-Scrabbler Jerky.

Cybertech

Postacie specjalizujące się w Cybertech będą mogły odsprzedać każdy stworzony pojazd za pośrednictwem Galactic Trade Network. Krytyczny sukces przy tworzeniu granatów zaowocuje podwójną liczbą tych przedmiotów, a przy produkowaniu modyfikacji zapewni dodatkowe ulepszenie.

Synthweaving

Postacie specjalizujące się w Synthweaving będą mogły nauczyć się schematów z modyfikacjami typu Strength, Willpower, Defense, Alacrity oraz Presence, które będzie można rozłożyć techniką reinżynierii (reverse engineering), aby opracować ich prototypowe lub artefaktowe wersje. Podobnie jak w przypadku Armormech, krytyczny sukces przy tworzeniu modyfikowalnych strojów zapewni dodatkowy slot na ulepszenia.

Synthweaving wzbogaci się też o parę schematów z lekkimi pancerzami. Ponadto, twórcy zmodyfikują wymagania niektórych schematów.

Gathering w patchu 1.2

Spore zmiany czekają profesję Slicing i powiązane z nią misje. Po wprowadzeniu patcha 1.2 staną się one źródłem Sliced Tech Parts, czyli materiałów używanych do tworzenia modyfikacji przez profesje Synthweaving, Armstech oraz Armormech. Twórcy przewidują, że po premierze aktualizacji na te komponenty będzie bardzo duże zapotrzebowanie. Dodatkowo misje Slicing zakończone krytycznym sukcesem mogą przynieść wysokiej klasy schematy ulepszeń.

Oprócz tego, autorzy szykują sporo pomniejszych usprawnień do wszystkich profesji zbierackich - pełna lista zmian pojawi się w przyszłości (kiedy patch 1.2 trafi na serwer testowy).

Reverse engineering i Research

W aktualizacji twórcy chcą zwiększyć znaczenie techniki „reverse engineering”, dzięki czemu stosowanie jej będzie wiązało się z większą szansą na uzyskanie nowych schematów. Sam system pokaże nam, z których przedmiotów można uzyskać pewne schematy, co ułatwi poszukiwania i badania. Zniknie ryzyko odkrycia tego samego schematu – w takim przypadku automatycznie odkryjemy inny dostępny schemat z danej kategorii.

Kolejne zmiany, jakie czekają ten system:

  • Gracze z odpowiednimi profesjami będą mogli użyć reinżynierii na przedmiotach wypadających z przeciwników i uzyskać z nich materiały (w tym materiały Operation z end-gamowych przedmiotów).
  • Reinżynieria i badania będą dostępne dla przedmiotów Tier 2.
  • Modyfikacje z przedmiotów Tier 2 będzie można wyciągnąć i badać.
  • Modyfikowalne bronie i zbroje będzie można poddać reinżynerii i zamienić w puste, pomarańczowe wersje o tej samej nazwie i wyglądzie.

Droidy

W patchu 1.2 nie zabraknie też paru dodatków dla droidów. Autorzy zapowiedzieli nową serię przedmiotów (np. sensorów) dla modeli C2-N2 oraz 2V-R8. Co więcej, zmieni się rola tych kompanów – zyskają oni moduły z emocjami, dzięki czemu będą przyjmować podarunki jak pozostali członkowie załogi. BioWare zamierza też zmniejszyć częstotliwość wypowiedzi droidów na statkach, bo do tej pory zasypywały one gracza nieco nużącymi komplementami.