Do Helldivers 2 pojawiła się niespodziewana aktualizacja, która ulepszyła i tak już wymagającego przeciwnika. Teraz Hulk może zaserwować wam prawdziwego jump scare’a.
Fakt, że Helldivers 2 jest ciągle rozwijane przez twórców, niewątpliwie napędza popularność gry, która mimo ponad roku istnienia jest w stanie utrzymać w ostatnich dniach prawie 50 tysięcy graczy przed monitorami, w jednym momencie. Jak wiadomo jest to pokłosie niedawnych wydarzeń w świecie gry, które rozpaliły i tak mocno już zaangażowaną społeczność do czerwoności, wywołując tym samym trzeci peak popularności w trakcie istnienia tytułu.
Owa społeczność tak bardzo pokochała produkt od Arrowhead Game Studios, że pojawiły się nawet fanowskie modyfikacje przenoszące piekłonurkową rzeczywistość na silniki oldschoolowych boomershooterów. Całe zaangażowanie tłumaczy również poruszenie, które mogą wywołać nawet najmniejsze zmianami w grze, takie jak dodanie nowego ruchu do posiadanego przez adwersarzy repertuaru.
Za takie zamieszanie można uznać zamieszczony godzinę temu wpis na Reddicie, w którym użytkownik Sad-Needleworker-590 poinformował, że pojawiający się od poziomu 5. w misjach Automatonów Hulk jest teraz w stanie wykonywać akcję skoku z wykorzystaniem jet-packa.
Jest to o tyle znaczące, że bezwzględny, stalowy gigant drastycznie zwiększa dzięki temu swoją mobilność, a uciekający przed nim gracz ma dużo mniejsze szanse w znalezieniu jakiejkolwiek osłony. Dramaturgii dodaje również fakt, że przeciwnik po śmierci eksploduje, co zwiększa szansę na oberwanie pędzącym w stronę Piekłonurka odłamkiem metalowej konstrukcji.
Temat błyskawicznie podchwyciła reszta fanów, którzy z zaangażowaniem komentują wątek w żartobliwy sposób stwierdzając nieciekawe położenie, w jakim znaleźli się Piekłonurkowie.
Do najbardziej zaangażowanych należy z pewnością użytkownik URZthane, który zwykł żartować sobie poprzez wysyłanie gifa ze zbugowanym, unoszącym się w powietrzu Hulkiem. Teraz jednak, będąc dotychczas nieświadomym swoich proroczych słów, powinien mieć się na baczności. Ministerstwa Super Ziemi z ciekawością przyglądają się bowiem Piekłonurkom, którzy mogą być w posiadaniu tajnych informacji na temat potencjalnych ruchów przeciwnika.

Z kolei inni komentujący wątek gracze ciągle niedowierzają, że w szeregach wroga zaszły tak drastyczne zmiany. Sekcja komentarzy pełna jest memów i żartów z niełatwej pozycji Piekłonurków:
Czy oni teraz potrafią latać?
Oni teraz potrafią latać.
ONI TERAZ POTRAFIĄ LATAĆ!
Miejmy tylko nadzieję, że niespodziewane ulepszenie tych i tak dość wymagających przeciwników odbyło się bez widocznych błędów w grze. Przypomnijmy tylko, że stan techniczny gry jest jedną z najczęściej wypominanych przez graczy niedoskonałości w Helldivers 2.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Jonasz Gulczyński
Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.