Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2024, 22:54

Twórcy Forzy odnotowują, czego chcą gracze. Możemy to traktować wręcz jak zapowiedź nowości, które trafią do FH5 i FM

Studia Playground Games i Turn 10 opracowały nowy raport z głosowań społeczności nad zawartością i funkcjami do gier Forza Horizon 5 i Forza Motorsport. Niejako zobowiązali się w ten sposób do wprowadzenia przynajmniej części zmian, których chcą gracze.

Źródło fot. Playground Games
i

Pod koniec 2022 roku na oficjalnym forum Forzy otwarto Suggestions Hub (w skrócie SHub) – sekcję, w której gracze mogą zgłaszać pomysły na rozwój gier z obu serii reprezentujących tę markę i poddawać je głosowaniu. Od tamtej pory fani prowadzą bardziej bezpośredni dialog z deweloperami. Dziś otrzymaliśmy kolejny na to dowód w postaci trzeciego raportu z bieżącej sytuacji w SHubie.

Wspólne przedstawicielstwo studiów Playground Games (Forza Horizon 5) i Turn 10 (Forza Motorsport) odnotowało w tekście, które wątki na forum zbierają najwięcej głosów. Posłużyło to przede wszystkim pochwaleniu się, że deweloperzy słuchają graczy, wprowadzając pożądane przez nich samochody, trasy czy funkcje rozgrywki. Niemniej oprócz tego autorzy zwrócili uwagę na wybrane spośród rzeczy, których obie gry jeszcze nie mają – to zaś każdy fan może odebrać jako deklarację co do kierunku dalszego ich rozwoju.

Forza Horizon 5

Na przykładzie m.in. Nissana Tsuru dodanego do FH5 w październikowej Serii 26 twórcy wyrazili przywiązanie do tego, na jakie samochody najchętniej głosuje się w SHubie. Nie omieszkali jednak przypomnieć, że czasem wola graczy nie wystarczy, by dane auto trafiło do gry – co najpewniej ma tłumaczyć, dlaczego np. nadal nie powrócił Mercedes SLR McLaren, obecny lider rankingu, który ostatnio był dostępny w FM6, a potem zaginął w tajemniczych okolicznościach. Zdaje się, że Microsoft nie jest w stanie (lub nie chce) odnowić na niego licencji – podobnie jak w przypadku wybranych modeli Toyoty czy marki Tesla.

Jeśli chodzi o pożądane zmiany w rozgrywce w FH5, które odnotowano w raporcie, przytoczono dwie ogólne kategorie: więcej struktur do edytora tras (EventLab) i lepsze opcje personalizacji wyglądu samochodów. Ta druga obejmuje zwłaszcza metamorfozę szpetnych generycznych części wyścigowych, tj. tylnych skrzydeł i przednich splitterów (tzw. Forza Aero), ale deweloper nie odniósł się do tego konkretnego tematu. Na pewno jednak zauważył, że ma on prawie dwa razy więcej głosów niż którykolwiek inny na liście.

Przy okazji: Playground Games zapowiedziało na poniedziałek prezentację Serii 32 w FH5. Wygląda na to, że czeka nas nowa forma rywalizacji, zderzająca zmagania asfaltowe i off-roadowe.Źródło: Playground Games.

Forza Motorsport

Przede wszystkim studio Turn 10 wprost zadeklarowało, że nie poprzestanie na poprawkach sztucznej inteligencji i systemu kar, które wprowadziła niedawna Aktualizacja 6 – praca nad ulepszeniem obu tych elementów nadal trwa.

Twórcy zauważyli również, iż najbardziej pożądaną zmianą w rozgrywce (po gruntownej reformie systemu progresji z Update’u 6) jest dodanie radaru do interfejsu, który będzie dostarczał bardziej precyzyjnych informacji na temat bliskości innych samochodów na torze niż stosowane obecnie strzałki. Dostrzegli też pragnienie opcji pozwalających na regulację pozycji fotela (czyli de facto kamery) w widoku z kokpitu.

Ponadto zwrócili uwagę, iż gracze na żadną trasę nie oddali więcej głosów niż na Interlagos w Brazylii. Lokacji tej nie było w żadnej dotychczasowej odsłonie serii, więc jej dodanie nastręcza większych trudności niż „recykling” miejscówek z FM7, który Turn 10 uprawiało w dotychczasowych aktualizacjach. Lecz kto wie, może ją właśnie wprowadzi kwietniowy Update 7 do Forzy Motorsport?

Gry z serii Forza są dostępne w Game Passie, który kupisz tutaj

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej