Markus "Notch" Persson wyjasnił, dlaczego gra Minecraft nie pojawiła się jeszcze w systemie dystrybucji cyfrowej Steam. Swoje zdanie uzasadnił ograniczaniem swobody przez serwis firmy Valve.
gry
Mateusz Kądziołka
30 sierpnia 2011 10:57
Czytaj Więcej
i rozsądne podejście.
jednak fajnie było by mieć go w bibliotece jako grę steamworks.
Główny powodem dla którego Minecrafta nie ma na Steam jest to, że Valve pobierałoby prowizję od każdej sprzedanej sztuki. Dopóki Minecraft będzie dobrze się sprzedawał za pośrednictwem oficjalnej strony, tak możemy zapomnieć o dodaniu go do STEAM. No chyba że Notch wynegocjuje korzystne warunki dla siebie.
sinbad78--> Możesz dodać grę spoza Steam do biblioteki. Choć jedyną zaletą tego rozwiązania jest to, że miałbyś Minecrafta na liście Steamowych gier.
[1]sinbad78=> w ogóle nie znasz się na tym programie, jest opcja 'dodaj do biblioteki'!!1
I żeby jeszcze były achievementy, którymi będzie można się chwalić ziomkom. I żeby zrezygnowali z tej powolnej javy...
@Likfidator: i jednocześnie Notch robi Minecrafta na XBL czy na iOS - gdzie warunki są takie same jak na Steamie (prowizja od sprzedanych egzemplarzy). Dało się? Dało się.
Henrar->Tyle że na tych platformach niema wyboru, a na PC może sobie rozprowadzać jak mu się podoba
Valve ma głęboko w ... Minecrafta oraz MP, wystarczy spojrzeć na obroty steam, aby zobaczyć że sprzedanie nawet MC w ilości 3 i więcej milionów sztuk w systemie steam to dla valve całe nic. Trzeba podziwiać MP za sukces, za dobrą grę, ale obecne jego wypowiedzi są takie jakby uderzyła mu woda sodowa do głowy, w sumie przy staniu się milionerem z "pucybuta" nie jeden by zdurniał :]
Ten Notch jest już jakimś kingpinem gier? Dla niego wszystko jest złe, niedobre i ogólnie fuu dla jego wspaniałego Minecfrata. Dalby sobie facet spokój.
Bo to jest zwykł chłop który nagle zarobił miliony i nie umie w świecie się znaleźć.