Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2024, 12:17

autor: Adrian Werner

Tona nowości w No Rest for the Wicked. Nadzieja gatunku RPG akcji otrzymała największą jak dotąd aktualizację

RPG No Rest for the Wicked otrzymało duży patch. Przyniósł on wyczekiwane poprawki optymalizacji, jak również ulepszenia rozgrywki oraz sterowania.

Źródło fot. Moon Studios
i

No Rest for the Wicked, czyli znajdujące się we wczesnym dostępie RPG akcji autorstwa zespołu Moon Studios, doczekało się drugiej dużej aktualizacji. To potężny patch, który poprawia masę aspektów gry. Wymieńmy te najważniejsze.

  1. Aktualizacja mocno ulepszyła optymalizację gry.
  2. Wprowadzono także nowy tryb wydajności dla osób ze słabym sprzętem.
  3. Gracze mogą teraz zresetować rozwój postaci i na nowo przyznać wszystkie zdobyte punkty doświadczenia.
  4. Zniesiono ograniczenia związane z atrybutami broni, więc teraz każda postać może dzierżyć wszystkie typy oręża. Dodano także mechanikę pozwalającą na porównywania przedmiotów.
  5. Zaktualizowano zaimplementowaną w grze technologię DLSS do wersji 3.7, a FSR do 2.2.
  6. Można wreszcie zmieniać przypisanie przycisków na padach.
  7. Od teraz gra rozpoznaje również czwarty i piąty przycisk na myszkach.
  8. Ulepszono także balans rozgrywki, a niektórzy wrogowie zyskali nowe ataki. Nie zabrakło także dodatkowych przedmiotów.
  9. Poprawiono wiele lokacji, m.in. ulepszając wykrywanie kolizji czy upiększając wygląd roślinności.
  10. Nie zabrakło oczywiście wielu poprawek błędów.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że pomimo kolejnych ulepszeń wydajności na razie twórcy nie zdecydowali się zmienić wymagań sprzętowych podawanych na profilu gry na Steamie. To nie jest jednak zaskoczeniem, bo zrobiono to na początku maja po pierwszej dużej aktualizacji, która również poprawiła optymalizację.

No Rest for the Wicked zadebiutowało 18 kwietnia tego roku. Na razie gra dostępna jest wyłącznie na PC, ale w przyszłości trafi również na konsole Xbox Series X, Xbox Series S oraz PlayStation 5.

Gra była bardzo wyczekiwana, ale niski poziom dopracowania technicznego rozczarował wielu graczy. W rezultacie zaraz po premierze w Early Access jedynie 58% recenzji użytkowników Steama chwaliło najnowszą produkcję Moon Studios. Kolejne aktualizacje poprawiły odbiór gry. W chwili pisania tej wiadomości 78% wszystkich recenzji No Rest for the Wicked na Steamie jest pozytywnych (79% według SteamDB), a licząc tylko te z ostatnich 30 dni, jest to 83%.

Ciekawi nas, czy patch spowoduje zwiększenie aktywności graczy. Wczoraj w najgorętszym momencie dnia w tytuł na Steamie bawiło się niecałe dwa tysiące osób równocześnie. Nie spodziewamy się jednak ogromnego skoku, bo takie najczęściej następują dopiero po patchach z nową zawartością.

  1. No Rest for the Wicked na Steamie
  2. No Rest for the Wicked – recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę
  3. No Rest for the Wicked – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej