Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 maja 2018, 09:13

autor: Amadeusz Cyganek

Koniec sklepów Saturn – markety zmienią się w Media Markt

Po blisko 14 latach obecności sieć marketów elektronicznych Saturn znika z polskiego rynku. Nie oznacza to jednak, że sklepy zostaną zlikwidowane – operator postanowił bowiem o ich przekształceniu w Media Markt.

Sklepy Saturn znikną po blisko 14 latach obecności na rynku. - To koniec sklepów Saturn – markety zmienią się w MediaMarkt - wiadomość - 2018-05-18
Sklepy Saturn znikną po blisko 14 latach obecności na rynku.

Pierwsze sklepy sieci Saturn – znanej marki marketów elektronicznych – powstały 20 października 2004 roku. Od tego czasu na mapie Polski zagościły 22 placówki handlowe zrzeszone pod tą nazwą, ale już niebawem charakterystyczne logo planety zniknie z galerii czy domów handlowych. Firma CeConomy – niemiecki operator sklepów Saturn – poinformowała bowiem, że podjęto decyzję o przemianowaniu wszystkich sklepów tej sieci na MediaMarkt.

Tym samym do 63 sklepów znanych z hasła reklamowego „Nie dla idiotów!” dołączą także 22 placówki sieci Saturn. Liczba marketów MediaMarkt zwiększy się więc do 85. Zmiany te nie będą jednak zbytnio odczuwalne dla klienta – rebranding będzie polegać głównie na przeprojektowaniu identyfikacji wizualnej, bowiem asortyment z pewnością pozostanie ten sam, podobnie zresztą jak i ceny produktów.

Integracji ulegną także sklepy internetowe obydwu marek – tutaj również trudno oczekiwać wielkiej rewolucji, bowiem pod względem funkcjonalności i produktów są to bliźniacze usługi. Rebranding Saturna rozpocznie się jeszcze w maju i zakończy najpóźniej we wrześniu tego roku.

Zmiany tłumaczone są w bardzo prosty sposób – połączenie tych dwóch marek i skupienie sklepów pod jedną, dłużej obecną na polskim rynku znacznie ułatwi zarządzanie całą spółką, głównie w zakresie obsługi posprzedażowej oraz skutecznego nawiązywania kontaktów handlowych. Od strony praktycznej mamy więc do czynienia z prostą zmianą barw, która z całą pewnością nie przyniesie żadnych większych zmian w funkcjonowaniu placówek handlowych.