TikTok chce stać się sklepem
TikTok chce rzucić wyzwanie Amazonowi i zostać platformą sprzedażową. Chiński gigant społecznościowy działa już w Azji i ma ambitne plany ekspansji.

Przedsiębiorstwo ByteDance, odpowiedzialne za aplikację TikTok, planuje rzucić wyzwanie Amazonowi, budując sieć centrów dystrybucji na terenie USA. Kolejnym krokiem jest zamieszczanie ofert pracy na platformie LinkedIn. Najczęściej dotyczą one obsadzenia ważnych stanowisk związanych z logistyką lub badaniami operacyjnymi (menedżerowie i inżynierowie). Sugeruje to, że TikTok na poważnie zamierza zająć się handlem elektroniką, który może stać się drugim źródłem przychodów zaraz po ofertach reklamowych.

Po Azji czas na Stany Zjednoczone
Obecnie sklep TikTok funkcjonuje w Azji Południowo-Wschodniej oraz Wielkiej Brytanii, gdzie tak naprawdę zbierane jest doświadczenie, kluczowe przed wejściem na kolejne rynki. W przypadku USA głównymi punktami rekrutacji pracowników są Los Angeles i Seattle, czyli miejsca, w których TikTok ma swoje biura. Według The Puget Sound Business Journal z oferty zatrudnienia skorzystały osoby dotychczas pełniące obowiązki w Amazonie i Meta. Warto wspomnieć, że ta druga również odniosła sukces w branży e-commerce dzięki swoim flagowym platformom (Facebook i Instagram).
W samym rejonie Seattle ma pracować już przeszło 170 osób, budując siłę roboczą, która będzie zdolna do magazynowania, obsługi systemu wysyłek i potencjalnych zwrotów. Dzięki temu TikTok może stać się interesującym miejscem zakupów online, przede wszystkim dla młodego odbiorcy.

USA dostanie sklep TikTok przed świętami Bożego Narodzenia. Przynajmniej tak wynika z planów chińskiej firmy, jednak biorąc pod uwagę, że w Wielkiej Brytanii wystąpiły problemy z uruchomieniem punktu sprzedaży, warto patrzeć na to z przymrużeniem oka. Niemniej rynek amerykański może okazać się bardziej sprzyjający dla zakupów na tej platformie. Sezon świąteczny z dużym prawdopodobieństwem tę sytuację tylko poprawi.
Silny konkurent dla Amazona?
W dyskusji o sklepie TikToka nie brakuje porównań do Amazona, który kilka lat po starcie stał się prawdziwym gigantem handlu elektronicznego. Co za tym idzie, wiele osób utrzymuje, że chińska firma również ma szanse na podobny lub nieco mniejszy sukces. Według magazynu Forbes, w zeszłym roku hasztag #tiktokmademebuyit osiągnął ponad 2,3 mld wyświetleń. Dla porównania ten powiązany z amerykańską firmą #amazonfinds zdobył ich zaledwie 6,7 mln.
Na obecną chwilę nie mamy bardziej szczegółowego stanowiska ze strony azjatyckiego przedsiębiorstwa. Wiadomo tylko, że ByteDance chce zapewnić „bezproblemowe doświadczenie” swoim użytkownikom.
Może Cię zainteresować:
- Spotify może mieć konkurencję - poznajcie TikTok Music
- TikTok na celowniku; komisja chce zbanować serwis
Więcej:Rodzice nie nadążają za tym, co ich dzieci robią w internecie. Dane z Polski są alarmujące
Komentarze czytelników
zanonimizowany1291595 Legend
Głupota na kilogramy za pinć złotych.
pawel1812 Generał
Już widzę, jak rzesze 10letnich fanów tego badziewia robią zakupy...
zanonimizowany1280881 Centurion
Oby zdech ten chory serwis jak tik tok