Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 listopada 2022, 17:12

Gra za 16 zł szturmem bierze Steama

Wystarczyła nieco ponad godzina, by The Past Within przyciągnęło uwagę tysięcy użytkowników Steama. Zapewne także ceną.

Źrodło fot. Rusty Lake.
i

Czasem niepozorne gry potrafią przyciągnąć zaskakująco wielu graczy. Na przykład The Past Within. W mniej niż 2 godziny po debiucie ponad 10,5 tysiąca użytkowników Steama bawiło się w tej przygodowej produkcji.

Zainteresowanie graczy widać też po innych statystykach. W momencie publikacji tej wiadomości The Past Within zajmuje 34. miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier na platformie firmy Valve, wyprzedzając m.in. Forzę Horizon 5, Personę 5 Royal i Wiedźmina 3: Dziki Gon. Gra na krótko zawitała też do zestawienia stu najpopularniejszych produkcji na Steamie.

Warto zaznaczyć, że nie jest to debiut dla twórców tej produkcji. Choć nie ma o tym wzmianki w tytule, The Past Within to de facto kolejna część bardzo popularnej w pewnych kręgach serii Rusty Lake. Za jej powstanie odpowiada niezależne holenderskie studio o tej samej nazwie. Jest to także pierwsza odsłona cyklu nastawiona na kooperację. W tej przygodowej grze logicznej zadaniem gracza jest odkrycie tajemnic związanych z niejakim Albertem Vanderboomem. Problem w tym, że mężczyzna nie żyje.

Gra jest też dobrze oceniana przez użytkowników Steama, choć trzeba zaznaczyć, że w ciągu paru godzin od premiery nie zdążyli oni zamieścić wielu opinii. Niemniej 88% ze 118 recenzji jest pozytywnych, co dobrze wróży produkcji. Zwłaszcza że – podobnie jak wcześniejsze dzieła zespołu Rusty Lake – jest bardzo tania. The Past Within kosztuje obecnie zaledwie 16,50 złotego (to cena promocyjna; 9 listopada wzrośnie do 27,50 zł).

Gra jest także dostępna na urządzeniach mobilnych i tam również radzi sobie całkiem nieźle. W App Store The Past Within jest drugą najpopularniejszą płatną grą logiczną, ustępując pola jedynie klasycznemu wydaniu Angry Birds.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

E3 2021