Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 października 2011, 23:01

autor: Adrian Werner

Testujemy Dawn of War II – Retribution na ASUS K53SV

Testujemy RTS-a Warhammer 40,000: Dawn of War II – Retribution na notebook ASUS K53SV.

Warhammer 40,000: Dawn of War II – Retribution to bez wątpienia jeden z najlepszych RTS-ów tego roku. Spradzamy jak poradził sobie z nim słabszy za naszych notebooków.

Po opis samej gry udajcie się do jej testu na notebooku ASUS G75SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZETOWE:

  • Procesor: Intel Pentium IV 3.2 Ghz lub AMD Athlon 64 3.2 Ghz
  • Pamięć RAM: 1 GB dla Windows XP / 1.5 GB dla Windows Vista/7
  • Karta grafiki: z 256 MB pamięci (Nvidia GeForce 7800GT lub ATI Radeon x1900)
  • Miejsce na dysku twardym: 8.5 GB
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7

ZALECANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo lub AMD Athlon 64 X2
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Karta grafiki: z 512 MB pamięci (Nvidia GeForce 8800GT lub ATI Radeon HD3850)
  • Miejsce na dysku twardym: 8.5 GB
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7

Wymagania nie należą do niskich, choć jednocześnie nie ma w nich niczego, czego nie można by się było spodziewać po grze z 2011 roku.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich i rozdzielczości 1366 x 768. Przy takich opcjach K53SV poradził sobie wyśmienicie. Średnia prędkość oscylowała w granicach 60 klatek na sekundę. Nawet w najgorętszych momentach silnik wyciągał minimum 37 FPS-ów. Takie wartości gwarantowały możliwość bezstresowego cieszenia się grą.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Następnie spróbowałem ustawień wysokich i okazały się one przekraczać możliwości notebooka. Uzyskana średnia prędkość spadła poniżej 30 klatek nas sekundę i co pewien czas  zdarzały się dosyć drastyczne spowolnienia. Na upartego można było grać, ale miało to sens jedynie w trybie kampanii. Przy rozgrywkach wieloosobowych takie osiągi znacznie utrudniają odniesienie zwycięstwa.

Podsumowanie

ASUS K53SV wyszedł ze starcia z grą mocno poobijany, ale mimo to na własnych nogach. Na średnich detalach uzyskana płynność zapewniała pełen komfort zabawy, ale konfiguracji notebooka nie starczyło mocy by to samo uczynić z ustawieniami wysokimi. Mimo to nawet na średnich detalach Retribution prezentuje się atrakcyjnie pod względem wizualnym, choć oczywiście ma mowy o takim przepychu jak na ASUS'ie G74SX. Ponadto menu opcji graficznych jest całkiem rozbudowane, więc warto poszukać idealnych ustawień, które z jednej strony zapewnią przyzwoitą płynność, a z drugiej możliwie jak najwyższy poziom detali.

Na koniec warto pokazać czym różnią się poszczególne ustawienia graficzne:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej