Reklama autopilota Tesli była ustawką, te funkcje nie działały
Inżynier Tesli ujawnia, że przejazd auta w reklamie nie był autonomiczny, a zaprogramowany. Nagranie wymagało też wielu prób, a podczas jednej z nich samochód wjechał w ogrodzenie.

- Tesla nie jest autem autonomicznym, a reklama z 2016 roku nie pokazuje prawdy – zdradza jeden z inżynierów Tesli.
Jeden z głównych inżynierów Tesli twierdzi, że reklamowy film z 2016 roku, przedstawiający samodzielnie jadący Model X, nie pokazuje prawdy. Samochód porusza się na z góry ustalonej i zaprogramowanej trasie, wcześniej zeskanowanej w 3D. Parkowanie pokazane na nagraniu wymagało kilku prób – podczas jednej z nich auto zostało rozbite.
Reklama nie zawsze prawdę Ci powie
Ashok Elluswamy, dyrektor oprogramowania Autopilot w Tesli, ujawnia, że przejazd zarejestrowany na reklamie z 2016 roku został zainscenizowany. Według inżyniera Autopilot Tesli nie posiadał jeszcze funkcji rozpoznawania świateł drogowych, a na wideo widać, jak auto zatrzymuje się na czerwonym. Elon Musk twierdził wtedy, że Tesla może jechać samodzielnie i zaparkować bez udziału kierowcy.
Osoba na miejscu kierowcy jest tam tylko ze względów prawnych. Nic nie robi. Samochód prowadzi się sam. – slogan z reklamy Tesli

Jedna z prób parkowania zakończyła się uderzeniem w ogrodzenie pod siedzibą firmy w Palo Alto. Podczas jazdy kierowcy musieli wielokrotnie interweniować. To, co widzimy na nagraniu, może więc być rezultatem wielu prób. Zeznania Ashoka Elluswamy mogą mieć spore znaczenie, gdyż Autopilot Tesli wielokrotnie był przedmiotem rozpraw sądowych, szczególnie w następstwie tragicznych wypadków.
Warto wspomnieć chociażby o zdarzeniu w Mountain View, w którym zginął inżynier Apple Walter Huang. Choć śledztwo wykazało, że najprawdopodobniej nie zachował on wymaganej przez Teslę uwagi na drodze (używał smartfona), do takich sytuacji może prowadzić rozbieżność treści wcześniejszych reklam z faktycznymi możliwościami systemów w autach Tesli.

Obecnie Tesla podkreśla, że Autopilot jest systemem pomocy kierowcy w utrzymywaniu toru jazdy, prędkości i hamowaniu, w żadnym razie nie czyni pojazdu autonomicznym. Ashok Elluswamy twierdzi jednak, że wielu kierowców szuka sposobów na oszukanie czujników auta i próbuje korzystać z niego, jak z auta samodzielnie jadącego, co może być tragicznym w skutkach błędem.
Komentarze czytelników
mirko81 Legend

Która reklama teraz w ogóle pokazuje prawdziwe auto? Same bzdurne animacje albo totalna edycja. Wole reklamy płynów do naczyń
dobaczenko Konsul
Jest różnica między wyolbrzymianiem a jawnym kłamaniem. Kiedy mówisz że twój samochód jest najcieplejszy na świecie, to wyolbrzymienie poparte jakimiś ustawionymi zapewne badaniami. Kiedy wprost mówisz że twój samochód sam lata, podczas gdy lata, pod warunkiem że jest w samolocie to jest kłamstwo.
Mortimer83 Pretorianin
Większą sensacją byłoby znalezienie reklamy dowolnego produktu, która jest pod każdym względem prawdziwa i nie wyolbrzymia zalet ani trochę.
NewGravedigger Legend

Proszę. Ja na żywo nigdy nie widziałem papieża, co nie oznacza, że go nie ma.