Zobacz tech-demo Unreal Engine 5 od twórców Gears of War, wygląda bosko
Jakby się ktoś zastanawiał czemu gry gears mają tak dobrą grafikę to śpieszę z odpowiedzią. Gearsy które nie zostały zrobione przez Epic games ( czyli wszystko po judgment) Leży gameplayowo, w Części 4 usunęli krew a w najnowszej odsłonie dodali otwarty świat, który nie potrzebnie spowalnia akcję gry. Gears of war od microsoft ogrywa się dla multiplayer i i opowieści (która nie jest przystępna dla każdego odbiorcy), ale multiplayer od gears 3 nic się nie zmienił, nie licząc wycięcia splitscreena. A ja dalej tęsknie za kanapowym trybem hordy.
How does your expertise with Unreal Engine benefit other teams within Microsoft that are also working with the tools?
We’ve been really privileged to share our knowledge and best practices with others across Xbox Game Studios, and learn from them as well. In addition, we work really closely with the Xbox ATG (Advanced Technology Group), giving us the ability to optimize on a system level.
How long have you been working with UE5?
We have been working with UE5 for over a year, since before Early access, staying up to date with the latest code, experimenting with content, and running lots of internal tests. This has empowered us to provide early feedback to Epic as a AAA studio with deep Xbox and Unreal Engine experience.
How was your experience in transitioning from Unreal Engine 4 to Unreal Engine 5?
Overall, it was very smooth, it only took us about two weeks to get the team switched over. As of now, our full studio has transitioned to UE5. The Alpha Point demo which we showed at GDC last year was originally built in UE4. We migrated the demo to UE5 early on, and that was quite seamless. As we were building this demo in UE4 with next-gen content and adding more and more assets to it, it was really starting to bog down and run slowly, but once we brought it into UE5 it snapped to life immediately. We never looked back.
https://news.xbox.com/en-us/2022/04/05/the-coalition-debuts-new-unreal-engine-5-tech-test
Grafika renderowana w czasie rzeczywistym osiągnęła poziom pre-renderowanego CGI :).
Czy ten silnik potrafi tylko kamienie renderować? Co techdemo to 90% kamieni. W drugiej części techdema jest tak ciemno, że ciężko jakiś wniosek wysnuć na temat tego silnika.
Żeby tylko z roślinnością sobie nie radził xD
Przecież praca na takiej ilości wielokątów z czymkolwiek innym niż statyczne tła i tech dema to koszmar
Filmiki związane z Unreal Engine 5 wyglądają ładnie, ale jest jednak "ale"... To tylko gotowe filmiki na pokazu, a nie prawdziwy gameplay.
Każdy gracz-weteran wie, ile mocy CPU i GPU musi zużywać dla prawdziwy gameplay 3D w przeciwieństwie do filmy i gotowe sceny. Ile ładne pokazy już były na poprzednie E3, a jak wyglądają gry w ostateczne wersji? Dark Souls 2, Anthem, Watch Dogs, Dying Light 2 były ładniejsze tylko na pokazie E3 niż rzeczywistość. Tylko nieliczne gry takich jak Last of Us 2, God of War czy Red Dead Redemption 2 są wyjątki od reguły.
Z jednej strony, wiemy jak wyglądają najładniejsze gry na konsoli PS4/XBOX One czy PC z GTX 1060/1070/1080. Teraz wyobraźmy sobie, co potrafią PS5/XBOX Series X i PC z RTX 3060. Ale z drugiej strony... Będą tworzyć gry również na rozdzielczości 4K jako nowy standard (nie 1080p), a wiadomo, ile mocy CPU i GPU będą wymagane. Więc pytanie, ile twórcy będą musieli dawać downgade, oraz jak będą na tyle leniwi na kwestie optymalizacji. Nawet Elden Ring ciężko złapał oddechu na PS5, a nie był taki najlepszy pod względem techniczne grafiki.
Martwię się że konsole nie dadzą rady tego ogarnąć bez kompromisów, szczególnie w dużych produkcjach.
No ok ale pytanie co jest gorsze, to, że nie udźwignie tego nowoczesna konsola czy, że udźwigną to tylko najmocniejsze komputery, UE4 jest dostosowany by fortnite był osiągalny 60fps/fullHD przy nie wysokich wymaniach komputerach, I raczej UE5 też jest dostosowany by robić jak najwięcej z małymi wymaganiami.
Poprzednie tych dema dalej są świetne. Pokaz Samarytanina na UE3, Infiltrator na UE4 czy ten z Diabłem też ma UE4. Unreal Engine zawsze imponował na demach. Plusem jego jest też to, ze można na nim zrobić i niewielką grę niezależną i ogromną produkcje AAA. W generacji X360 i PS3, dużo gier korzystało z UE3 i wyglądało bardzo podobnie, brzydko, plastikowo, świecąco od razu było widać, że to UE. Seria Batman, Bioshock czy Gears of War wyglądały bardzo podobnie i miały ten brzydki plastikowo-świecący styl, którego nie mogłem strawić, pomimo że technicznie gry imponowały. Inaczej wyglada za to Days Gone na UE4. Bardziej realistycznie, naturalnie, efekty pogodowe, jak śnieg w grze imponują. Nie widać tu dużego podobieństwa do innych gier korzystających z tego silnika, jak Gears 5. Choć czwórka jest wykorzystywana bardziej przez małe studia deweloperskie i przy mniejszych grach.
"A tobie, Frodo Bagginsie, daję blask Eärendila, naszej ukochanej gwiazdy."
Aiya Eärendil Elenion Ancalima!
możecie pobrać już na epicu UE5.0 i sami przetestować u siebie, do dzisiaj nie dostaliśmy jeszcze gry na poziomie wizualnym Dema Infiltrator a było to demo na UE4.