Studio DICE poinformowało, że pomimo zastosowania systemu matchmakingu, w Star Wars: Battlefront nie zabraknie dedykowanych serwerów. Ponadto udostępniono trochę nowych informacji o mechanizmach kontrolowania bohaterów w grze.

Na początku września studio DICE sprawiło niemiłą niespodziankę graczom czekającym na premierę Star Wars: Battlefront ogłaszając, że w grze zabraknie przeglądarki serwerów. Zamiast tego zastosowany zostanie system matchmakingu, który automatycznie dobierze nam partnerów do zabawy na podstawie naszych umiejętności. Większość fanów uznała wtedy, że oznacza to również brak dedykowanych serwerów, ale teraz okazało się, że ten wniosek był przedwczesny. W rozmowie z serwisem PlayStation Life deweloperzy stwierdzili bowiem, że w Star Wars: Battlefront zdecydowanie nie zabraknie dedykowanych serwerów.
Takie rozwiązanie nie jest oczywiście idealne, gdyż wciąż zastosowany zostanie system matchmakingu, ale przynajmniej powinno to mocno ograniczyć lagi. Ponadto fakt, że informacja ta została udzielona temu akurat serwisowi sugeruje, że dedykowane serwery dostępne będą na wszystkich platformach.
Ponadto na oficjalnej stronie pojawił się nowy artykuł, który znacząco poszerzył naszą wiedzę na temat tego, w jaki sposób będą funkcjonowali bohaterowie w tej grze. Okazuje się, że autorzy projektują całość tak, abyśmy jednorazowo mogli pokierować herosem lub łotrem przez około dwie minuty. Mają ono bowiem bowiem automatycznie tracić punkty życia, nawet jeśli nie będą akurat obiektem ataków wrogów.
Takie rozwiązanie podyktowane jest potęgą tych postaci i bez niego kompletnie zdominowałyby one rozgrywkę. Jednak najbardziej uzdolnieni gracze będą mogli pozostać w skórze znanych wojowników dłużej. Pasek życia ma bowiem ulegać regeneracji w zamian za zabijanie wrogów. Autorzy przewidują, że najbardziej skuteczni uczestnicy będą w stanie kierować bohaterami i łotrami przez około pięć minut. Teoretycznie rozegranie całego meczu jako postać tego typu nie będzie niemożliwe, ale ma to być ekstremalnie trudne.
Przypomnijmy na koniec, że Star Wars: Battlefront zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera zaplanowana została na listopad. Natomiast w przyszłym miesiącu na wszystkich trzech platformach sprzętowych zorganizowana zostanie otwarta beta.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.