Spada ruch z Twittera, platforma Elona Muska się zmieniła
Twitter stopniowo generuje coraz mniej przekierowań do stron z wiadomościami. Trend ten trwa już o wielu lat.

Twitter stanowi coraz mniejsze źródło ruchu dla portali zajmujących się publikowaniem wiadomości. Chociaż mogłoby się wydawać, że jest to efekt przejęcie platformy przez Elona Muska i jej próżniejszych problemów wizerunkowych, to tak naprawdę proces ten trwa od lat.
Dane pochodzą z wpisu opublikowanego przez firmę analityczną Chartbeat. Wynika z nich, że cały proces trwa już od 2018 roku. Dodatkowo ukazuje on również, jak niewielki ruch generuje Twitter.
- W lutym tego roku 1,1% ruchu na stronach newsowych stanowiły przekierowania właśnie z Twittera. Jest to spadek o 0,8% w stosunku do kwietnia 2018 roku.
- Najbardziej ucierpiały witryny o liczbie wyświetleń nie przekraczającej 10 000 dziennie. Łącznie wzięto pod uwagę 486 stron i w ich przypadku ostatnie pięć lat to spadek na poziomie aż 98%. Jest to więc praktycznie całkowita utrata zasięgów na Twitterze.
- Jeśli natomiast chodzi o średnich rozmiarów strony, to sprawa wygląda trochę lepiej. W analogicznym okresie zanotowali oni o 40% mniej przekierowań. Nadal jednak mowa tutaj o bardzo dużych spadkach.
Wyraźnie więc widać, że Twitter nie wygląda zachęcająco dla portali publikujących wiadomości. Stopniowo generuje on coraz mniejszą liczbę przekierowań. Szczególnie, że zdecydowanie lepiej prezentuje się tutaj ruch generowany przez Facebooka.
Więcej:Rodzice nie nadążają za tym, co ich dzieci robią w internecie. Dane z Polski są alarmujące