Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry - być może już na PS5

Sony uzyskało patent na system podpowiedzi, który ma analizować rozgrywkę gracza i innych użytkowników, po czym udzielać porad ułatwiających odnoszenie sukcesów w grach.

futurebeat.pl

Adrian Werner

Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry - być może już na PS5.
Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry - być może już na PS5.
Nie wiemy, czy opatentowany system dostępny będzie na PlayStation 5. - Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry- być może już na PS5 - wiadomość - 2020-02-10
Nie wiemy, czy opatentowany system dostępny będzie na PlayStation 5.

Branża gier bezustannie poszukuje nowych metod zarabiania. Sporą pomysłowością wykazała się firma Sony, patentując pomysł na system, który ma analizować naszą rozgrywkę i na tej podstawie generować podpowiedzi, obejmujące m.in. płatne ułatwienia w ramach mikropłatności. Jednak wbrew temu co pisze wiele serwisów, rozwiązanie to wcale nie oznacza płacenia za porady. Te mają być darmowe i obejmować również taktyki dostępne bez dodatkowych wydatków.

We wniosku patentowym możemy przeczytać, że obecnie gry oferują coraz więcej przedmiotów, w tym tych dostępnych w wirtualnych sklepikach. Gracze polegają na poradach innych użytkowników, ale te nie zawsze są celne. Sony chce zaoferować alternatywę, a przy okazji trochę zarobić.

System wykorzystywać ma uczenie maszynowe do analizowania naszych umiejętności i stylu rozgrywki. - Sony patentuje system, który pomoże nam przechodzić gry- być może już na PS5 - wiadomość - 2020-02-10
System wykorzystywać ma uczenie maszynowe do analizowania naszych umiejętności i stylu rozgrywki.

Opatentowany system analizowałby dane z gry i to, jak sobie radzimy z różnymi wyzwaniami. Porównywałby to z informacjami o poczynaniach innych graczy i na tej podstawie sugerował konkretne taktyki lub przedmioty. W ten sposób otrzymywalibyśmy bardziej dokładne porady, dopasowane do naszego stylu rozgrywki.

Gracze mogliby prosić o pomoc, pytając np. jak pokonać danego bossa, czy jak zwiększyć częstotliwość zwycięstw w multiplayerze, a w odpowiedzi uzyskiwaliby znacznie dokładniejsze informacje niż ogólne porady dostępne w sieci. Oczywiście niektóre z podpowiedzi obejmowałyby przedmioty i ulepszenia kupowane za pomocą mikropłatności. Inne sugestie podsuwałyby graczowi darmowe rozwiązania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby patent wykorzystać np. w produkcjach kompletnie pozbawionych wirtualnych sklepików.

Warto dodać, że samo istnienie patentu nie oznacza wcale, że ten system zostanie zaimplementowany w PlayStation 5. Pokazuje jedynie, jakie pomysły pojawiają się w dziale gier firmy Sony.

  1. Oficjalna strona PlayStation
Podobało się?

17

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2020-02-10
22:54

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😂

wybierając nasz produkt zgaszasz się w czasie jego trwania gry wcisnąć 5 razy przycisk X oraz 2 razy przycisk Y, a teraz naciśnij start miłego ogl//grania.

Komentarz: A.l.e.X
2020-02-10
23:38

barnej7 Senator

Po co ułatwiać gry jak dziś prawie wszystkie przechodzą się same ? To generacja samograjkow

Komentarz: barnej7
2020-02-11
07:58

zanonimizowany1305675 Konsul

Dla mnie to na plus, nieraz w grach są takie głupie zagadki, że nie wiadomo co masz zrobić lub jest coś ukryte i wówczas człowiek pomaga sobie youtubem (a jak nie było youtuba to się człowiek wkurzał, wyklinał developerów i nieraz grę odkładał na długie miesiace).
Jestem z tych, którzy nie mają czasu na tracenie go w grach na nie granie, tylko zastanawianie się co ten developer miał w głowie jak to robił.

A podpowiedzi to już miała seria Uncharted włącznie z pominięciem zagadki, co jest OK, jak ktoś chce się wysilać to może, ale tym co kupują grę dla gry, a nie zagadek to ratunek przed irytacją.
Gry mają bawić a nie irytować. Nie każdy w strzelaniach chce zagadek z Portala czy innych gier logicznych.
A jak widzę lustra do ustawiania odbijania promieni słonecznych to aż mnie trzęsie, prawie każda gra od kilkunastu lat to ma.

Komentarz: zanonimizowany1305675
2020-02-11
10:56

firebird18 Pretorianin

A poza tym to 99% gier na normalnym jest jak Diablo III .Przy walce choćby i z 5cioma bossami na raz wystarczy zamknąć oczy i napierdzielać losowo w przyciski na padzie....więc wiadomo ,że chodzi o mikrotransakcje

Komentarz: firebird18
2020-02-11
20:40

hellcharger Pretorianin

hellcharger

Artykuł słaby, po przeczytaniu kilku linijek zszedłem do komentarzy użytkowników na forum i ... siedzę już 40 minut i nie mogę się oderwać - w tym i innych komentarzach na forum jest moc! Bez nich chyba nikt by tu zbyt często nie zaglądał. Brawo redakcja, małym nakładem sił interes się kręci za pomocą użytkowników, spośród których pewnie niektórzy płacą abonament więc dodatkowy zarobek. Inne serwisy tego nie mają więc muszą nadrabiać kunsztem dziennikarskim

Komentarz: hellcharger

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl