Wiadomość gry 15 października 2014, 10:38

autor: Adrian Werner

Rebel Galaxy - kosmiczne RPG od twórców serii Diablo i Torchlight

Współtwórcy serii Diablo oraz Torchlight założyli nowe studio deweloperskie i pracują nad kosmicznym RPG-iem Rebel Galaxy, w którym wcielimy się w kapitanów potężnych gwiezdnych krążowników, z kilkusetosobowymi załogami.

REBEL GALAXY WARFARE W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Double Damage Games
  • Platformy: PC, PlayStation 4
  • Data premiery: 2015 r.

Założone w marcu tego roku studio Double Damage Games zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazało się nim kosmiczne RPG Rebel Galaxy, w którym pokierujemy potężnymi krążownikami eksplorującymi wygenerowane proceduralnie galaktyki. Produkcja zmierza na pecety oraz konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Warto jednak zauważyć, że na niektórych screenach widać symbole z pada Xboksa One, choć może to być wersja na PC. Tytuł jest godzien uwagi głównie ze względu na osoby jego twórców, którymi są Erich Schaefer oraz Travis Baldree. Pierwszy z nich był współzałożycielem zespołu Blizzard North i odegrał kluczową rolę przy produkcji gry Diablo oraz jej kontynuacji, a drugi opracował udane action-RPG FATE. Przede wszystkim jednak obaj współtworzyli studio Runic Games, gdzie wyprodukowali popularną serię Torchlight. Jest to więc duet, po którym możemy spodziewać się naprawdę wiele.

Rebel Galaxy postawi na klasyczne sandboksowe podejście do kampanii. Otrzymamy pełną swobodę eksplorowania galaktyki oraz podejmowania się dowolnych zadań. Tylko od nas zależeć będzie jaką ścieżkę kariery wybierzemy. Gracze będą mogli zostać m.in. najemnikami, gwiezdnymi kupcami, przemytnikami, żołnierzami lub też swobodnie łączyć różne profesje i źródła zarobku. Jednocześnie wszystkie nasze decyzje i działania znajdą odbicie w sytuacji w galaktyce.

Świat gry zamieszkiwać ma wiele interesujących ras i postaci, z którymi będziemy prowadzili bogate interakcje. W ten sposób zyskamy przyjaciół, wrogów lub kontakty biznesowe. Będziemy mogli także korzystać z usług najemników, a rozbudowany system dialogowy pozwoli czasem nawet uniknąć starcia tylko za pomocą sprawnej argumentacji. Rozmowy mają mieć miejsce nie tylko na pokładach statków i podczas zabawy odwiedzimy również bary na stacjach kosmicznych oraz powierzchniach planet.

Autorzy dużo uwagi poświęcają mechanice walki, gdyż chcą, aby gwiezdne starcia nie ograniczały się do monotonnego klikania na sylwetki wrogich jednostek. Dlatego krążowniki będą skomplikowanymi maszynami, z wieloma różnorodnymi częściami i podzespołami, reagującymi dynamicznie na trafienia. W trakcie bitew część systemów może przestać działać i nie raz zmuszeni zostaniemy do takiego pozycjonowania, aby móc osłonić uszkodzone segmenty kadłuba przed dalszym ostrzałem. Gracze otrzymają możliwość przejmowania bezpośredniej kontroli nad pojedynczymi działkami, aby np. przeprowadzić precyzyjny atak w słaby punkt przeciwnika lub też ręcznie zestrzelić pędzące w ich stronę torpedy.

1. Rebel Galaxy – strona oficjalna

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.