Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.
gry
Michał Kułakowski
25 stycznia 2019
Czytaj Więcej
No no ponoć Anthem się wyanthemował hahahaha
No to chyba oczywiste - największa elastyczność + zerowa marża dla producenta hardwaru.
I dlatego połowa wydaje na Steamie, gdzie marża jest taka sama... No chyba nie.
Co z tego jak monopol softwaru jak steam czy własne platformy dla własnych gier koszą jeszcze więcej.
PC najatrakcyjniejszy, szok i niedowierzanie
No gaben mógłby znieść tą marże do 20% żeby zamknać te pyski krzykaczy bo odkąd sie epic pojawił to wszyscy pieja jaki on zły ale ~50mln użytkowniku samo sie utrzyma
W sumie na konsolach jest ta sama marża + koszty pudełek + rynek wtórny więc steam wcale tak źle nie wychodzi
Problem w tym że jeszcze gorzej jak rynek na konsolach. A że najłatwiej przenieść grę to dobrze bo tak to większość by nie wydawało.
PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów
A przeciwnicy wciąż powtarzają, że PC przeżywa kryzys i umiera. XD
Świadczy o to, ile są gry Indie na PC co roku, nie wliczając w gry AAA.
@papież Flo IV -> Czego się dziwisz? Wystarczy stworzyć "proste" gry i już zarobisz całkiem nieźle dzięki mikropłatności, a na PC i konsoli już nie jest takie proste. Dlatego nadal tworzą gry na smartfony i tablety, dopóki mają okazję. Ktoś musi jakoś zarobić i utrzymać. Nadal są graczy, co lubią grać wszędzie, jak nie w domu.