PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony

Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony - ilustracja #1
PS5 wykorzysta bardziej zaawansowaną metodę rekonstrukcji obrazu?

Patent zarejestrowany przez firmę Sony sugeruje, że PlayStation 5 może używać techniki rekonstrukcji obrazu działającej na podobnych zasadach, jak DLSS 2.0. W dużym uproszczeniu, chodzi tu o korzystanie z niższej rozdzielczości bazowej (np. 1080p lub 720p) i selektywne uzupełnianie klatek animacji detalami zaobserwowanymi w wyższej „rozdziałce” – za dokonywanie tej operacji odpowiada specjalnie przeszkolony algorytm AI.

Efektem jest obraz o porównywalnej ostrości i szczegółowości, ale wymagający znacznie mniej mocy obliczeniowej do wygenerowania. Potencjalny zysk z korzystania z podobnej technologii na PS5 jest oczywisty – DLSS 2.0 w większości sytuacji radzi sobie lepiej od tzw. checkerboardingu, który jest powszechnie stosowany w grach na PlayStation 4 Pro. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w poniższym filmie serwisu Digital Foundry.

  1. PlayStation 5 – strona oficjalna serii
Podobało się?

41

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2020-07-30
15:17

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Byłoby to bardzo fajne rozwiązanie, zgadzam się. Niestety pewne kluczowe decyzje podejmuje się już na samym starcie procesu tworzenia gry, dlatego nie zawsze jest to możliwe do zrobienia w praktyce. 2x więcej FPS to też 2x większe obciążenie GPU jak i CPU. No i ze zrozumiałych względów developer i wydawca mogą nie zgodzić się na masywny downgrade swojej własnej gry tylko po to, aby działała 2x szybciej. Zwłaszcza, że każda nawet najmniejsza optymalizacja kosztuje czas i pieniądze, a grom obu zawsze brakuje. Sprawić, żeby gra nagle zaczęła działać w 2x wyższym FPS i utrzymać przy tym pewien standard jakości do jakiego są przyzwyczajeni gracze przez lata to nie taka prosta sprawa jak może się wydawać.

Komentarz: ReznoR666
2020-07-30
10:57

Kuśmider Pretorianin

ReznoR666 Używam w niektórych grach. To zwykły delikatny filtr wyostrzający, który można nawet ściągnąć i używać przez reshade (na kartach Nvidii też).

Komentarz: Kuśmider
2020-07-29
23:03

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Co racja to racja. Jak pisałem, w realtime renderingu dedykowane hardware jest bardziej zoptymalizowane pod konkretne zastosowanie. W konsolach w końcu jest hardware usprawniający checkerboard rendering. W nowej generacji może też być usprawniający wyostrzanie. W jaki sposób będzie działał, się dowiemy.

Komentarz: ReznoR666
2020-07-29
21:31

Laston Generał

Laston

ReznoR666 Image Sharpening to w ogóle co innego - to filtr wyostrzający obraz. DLSS to upscaling za pomocą wytrenowanej sieci neuronowej, na zwykłych procesorach to będzie po prostu niewydolne.

Komentarz: Laston
2020-07-29
18:34

zanonimizowany1341339 Legionista

Mogli by do wszystkich gier zacząć robić tryby Performance i Quality, a nie oferować tylko * grafikę i 30fps. Ja rozumiem, ze Cinematic Experience u Sony to nic nowego, ale jednak możliwość wyboru 60fps zamiast 30 z RT, byłaby spoko. W takim Hellblade czy Forzie Horizon 4 cos takiego było i było spoko.

Komentarz: zanonimizowany1341339

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl