Gra Alan Wake 2 trafiła do sprzedaży. Po kilkunastu latach od premiery pierwszej części fani horrorów mogą wreszcie poznać dalsze losy tytułowego bohatera.
Na rynku zadebiutowała gra Alan Wake 2, czyli survival horror studia Remedy, który jest kontynuacją kultowej produkcji z 2010 roku.
Po premierze gra będzie rozwijana zarówno za pomocą darmowych aktualizacji, jak i płatnych dodatków. W planach są dwa DLC. Pierwsze z nich to Night Springs, w którym poprowadzimy różne postacie z uniwersum serii, próbujące przetrwać w odcinkach tytułowego programu telewizyjnego. Drugie rozszerzenie nazwano The Lake House i pozwoli nam ono zwiedzić tajemniczą placówkę badawczą.
Z kolei plany dotyczące darmowej zawartości po premierze obejmują m.in. ambitnie zapowiadający się tryb Nowej Gry Plus, który zaoferuje nowe strony manuskryptu oraz niedostępną wcześniej zawartość wideo, jak również dodatkowy hardkorowy tryb trudności.
W sieci zdążyło już pojawić się wiele recenzji i zdecydowana większość z nich jest pozytywna. Według serwisu OpenCritic średnia ocen to 89/100. Gra spodobała się również naszemu redaktorowi, który chwali m.in. mocno eksperymentalne podejście do narracji i unikalną wizję autorów.
Niedawno twórcy ujawnili wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry. Były ona na tyle wysokie, że wywołały małą panikę wśród graczy. Na szczęście wiele wskazuje na to, że Remedy było bardzo ostrożne przy ich podawaniu i produkcja działa dobrze nie tylko na absolutnie najlepszym sprzęcie (o ile tylko wspiera on wymagane funkcje, w tym Mesh Shader).
Alexander Battaglia z ekipy Digital Foundry twierdzi, że wybierając na PC ustawienia analogiczne od trybu wydajności na PS5, pecet z kartą RTX 3070 gwarantuje prawie o 50% więcej klatek na sekundę niż konsola Sony przy zabawie w 1440p w trybie FSR2 Balanced.
Ponadto Digital Foundry opublikowało materiał wideo poświęcony analizie grafiki Alan Wake 2. Koncentruje się on głównie na wersji na PlayStation 5, ale znalazło się w nim również kilka porównań z wydaniem na PC.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.