Polak, legenda Wiedźmina 3 i Cyberpunka, bierze się za Starfielda [Aktualizacja: mod już dostępny]

Zapowiedziano Starfield HD Reworked Project, czyli mod, który ulepszy grafikę kosmicznego RPG-a studia Bethesda. Za projekt odpowiada twórca analogicznych modyfikacji do Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077.

Adrian Werner

Polak, legenda Wiedźmina 3 i Cyberpunka, bierze się za Starfielda [Aktualizacja: mod już dostępny], źródło grafiki: Halk Hogan i Bethesda..
Polak, legenda Wiedźmina 3 i Cyberpunka, bierze się za Starfielda [Aktualizacja: mod już dostępny] Źródło: Halk Hogan i Bethesda..

Aktualizacja

Pierwsza wersja moda Starfield HD Reworked Project jest już dostępna do pobrania. Znajdziecie ją na łamach serwisu NexusMods. Jego twórca, polski modder Halk Hogan, dokładnie opisał tam proces instalacji (do wyboru macie trzy opcje). Co do zawartości modyfikacji, została ona omówiona na poniższym filmie:

Oryginalna wiadomość (9 września)

Polski moder Halk Hogan spędził ostatnich kilka lat, poprawiając tekstury gier studia CD Projekt RED wielkimi modyfikacjami Cyberpunk 2077 HD Reworked Project oraz The Witcher 3 HD Reworked Project. Teraz twórca poinformował, że zamierza zrobić to samo dla Starfielda.

  1. Halk Hogan zapowiedział modyfikację Starfield HD Reworked Project.
  2. Autor wypuścił także pierwszy zwiastun projektu (poniżej), który pokazuje część z ulepszeń tekstur, jakie zaoferuje ten mod.
  3. Jak zwykle w przypadku dzieł tego modera, nowe tekstury oferują znacznie lepszą jakość, ale zachowują specyficzny klimat i styl gry. Twórca zapewnia jednocześnie, że paczka tekstur będzie dobrze zoptymalizowana.
  4. Obecnie Starfield HD Reworked Project jest na wczesnym etapie prac, ale pierwsza wersja moda powinna ukazać się „wkrótce”.
  5. Co ciekawe, autor rozważa w przyszłości ulepszenie nie tylko tekstur w grze, ale również części modeli.

Halk Hogan zapewnia równocześnie, że nie zapomniał o swoich innych projektach. Równolegle pracuje nad zapowiedzianą niedawno wersją 2.0 Cyberpunk 2077 HD Reworked Project, jak również nową wersję swojego moda do Wiedźmina 3, która powstaje z myślą o „next-genowym” wydaniu gry.

Przypomnijmy, że oficjalna premiera Starfielda odbyła się 6 września tego roku, choć posiadacze edycji Premium zabawę rozpoczęli już 1 września. Gra wyszła na PC oraz konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Tytuł dostępny jest także w abonamencie Game Pass – zarówno na PC, jak i XSX.

  1. Starfield na Steamie
  2. Recenzja Starfield – ten kosmos pozytywnie przytłacza

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.9

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-09-09
09:59

gharou Chorąży

Jest szansa, że to ja jestem ślepy i nie potrafię dostrzec jakiejś wielkiej poprawy grafiki dzięki tym modom podmieniającym tekstury na takie o większej rozdzielczości. Ale tak na zdrowy rozsądek, najczęściej, żeby zauważyć tę nową jakość, trzeba się do tekstury zbliżyć, stanąć w miejscu i tak — wtedy można się trochę popodniecać "jaki to ten kamulec szczegółowy, jaki ładny". Tylko że grając sobie w grę normalnie, raczej się tak nie robi. W toku rozgrywki, zwłaszcza szybkiej, to jakoś niknie.
Zresztą inny popularny rodzaj modów graficznych, czyli wszystkie efekty postprocesowe, reshady i temu podobne, też jakoś do mnie nie przemawiają. Jasne, gra zaczyna wyglądać inaczej, ale czy lepiej? Można by było dyskutować.
Moim zdaniem, zdecydowanie większy sens ma (jeśli moc kompa pozwala) grzebanie przy zasięgu renderowania albo lod, bo to faktycznie widać.

Komentarz: gharou
2023-09-09
11:14

zanonimizowany1281263 Konsul

Widać różnicę i to bardzo w przypadku tego moda, tylko niech się nie bierze się tylko za starfield bo szkoda jego czasu. A rzeczy typu reshade no to cóż, jest to tylko procesowanie wyrenderowanego obrazu, więc to coś co kompletnie nie ma sensu bez uwzględnienia osobistej percepcji barw, przyjemności z rozgrywki i własnego monitora (kurde no przypominam że rgb to model zależy od sprzętu, a jego standaryzacja to... i tak każdy ma własną). A i dodajmy że gracze po prostu nie mają wyczucia i umiejętności żeby zrobić jakas standaryzacje tylko kręcą suwaka i tak, żeby zmienić jak najwięcej pod siebie, więc wszelkie próby ingerencji w barwy, czy w światło kończą się w 99% na czymś złym. bardzo było to widoczne w skyrimie gdzie niemal każdy mod z oświetleniem i efektami był źle zrobiony. Na logikę im mniej wymagający mod to tym mniej ogarnięte osoby się za niego biorą, a presety są skrajnie najłatwiejsze. Podsumowując ma to tylko i wyłącznie taki sens, że może stanowić pukt wejścia do własnej zabawy.

Komentarz: zanonimizowany1281263
2023-09-09
15:40

TraXsoN Generał

TraXsoN
😂

Na to Todd właśnie liczył :)

Komentarz: TraXsoN
2023-09-09
20:14

wiesiugeralto Konsul

Grafika akurat nie jest najistotniejszym elementem do poprawy w tej grze ;)

Komentarz: wiesiugeralto
2023-09-25
09:12

Jaya Generał

E tam.

Jeśli już to czekam na mody gdzie będą lepsze geometrie postaci - jak to zwykle bywało od czasów Skyrima + ewentualnie po prostu ładniejsze presety twarzy ogólny replacement npc.

Creations Club może wyjdzie za rok - wtedy może zacząć się coś dziać poza zmianą graficzno/użytkowych detali. Zwłaszcza biedne są funkcjonalności base building obecnie. Oby wyszło więcej wariantów losowych "lochów/losowych lokacji/misji" od moderów.

Pierwsze co widzę to ziemia powinna się zapełnić większą ilością ruin.

Komentarz: Jaya

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl