Komentarze do wiadomości: Pół miliona koron czeskich w miesiąc, a to wciąż za mało. Deweloper przedstawił brutalną prawdę o zarobkach w branży gier, mówi wprost: „szaleństwo” i „bałagan”

Forum Gry Strategiczne
Dodaj komentarz
21.08.2025 14:36
matbat
👎
1
4
odpowiedz
matbat
10
Centurion

Tytuł artykułu.
Pół miliona w miesiąc, a to wciąż za mało.

Treść.
Jednakże dla skromnego dewelopera to równowartość pół miliona koron czeskich, czyli około 86,7 tysięcy złotych i ok. 23,7 tys. dolarów.

Obrzydliwy clickbait.

21.08.2025 14:42
jiker
2
odpowiedz
1 odpowiedź
jiker
162
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Wcięło walutę, już dobrze.

22.08.2025 04:46
Dead Men
2.1
Dead Men
190
Senator

Jak na 2 lata i 6 miesięcy dewelopmentu to zysk znikomy według mnie.

https://www.facebook.com/share/v/1CZ2yZNTMh/

post wyedytowany przez Dead Men 2025-08-22 04:48:18
21.08.2025 17:10
Dead Men
3
odpowiedz
Dead Men
190
Senator

kiedy recenzja u was ?

21.08.2025 17:15
4
1
odpowiedz
sky0045
15
Pretorianin

W japońskich jenach byłyby jeszcze lepsze miliony
A tworzenie indie gier od wielu lat jest podobnie trudne a najwięcej zależy od niszy, subiektywnej jakości i marketingu, i w tym przypadku gatunek grand strategy pomógł najbardziej

21.08.2025 21:28
Herr Pietrus
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
236
Jestę Grifterę

produkcja Bellfortis kosztowała go 230 tys. koron (włącznie z marketingiem), a kwota pozostała po odjęciu tej sumy pokrywa około pół roku jego pracy

Czyli gra kosztowała go 230 tys. Zarobił 500 tys. Po odjęciu 230 tys. zostaje 270 tys. co "finansuje pół roku jego pracy". Wniosek z tego taki, żę tę konkretną grę robił krócej niż pół roku, a zwróciła się po dwóch tygodniach. Teraz już tylko na siebie zarabia. I to jest kiepski wynik?

Deweloperzy naprawdę odlatują.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-08-21 21:29:38
22.08.2025 04:28
Dead Men
5.1
Dead Men
190
Senator

Pavel robił tę grę dwa i pół roku nie wiem skąd info o 6 miesiącach. 6 miesięcy to ona była w EA.

https://www.facebook.com/share/v/1CZ2yZNTMh/

post wyedytowany przez Dead Men 2025-08-22 04:47:08
22.08.2025 06:45
6
odpowiedz
szopen469
98
Konsul

1 na 20 gier na siebie zarabiać.
No straszne. Prawa rynku. Gracze mają kupować więcej gier w które nie grają żeby deweloper miał na steki? No sorry. Albo stworzysz sprzedającą się grę albo pójdziesz na dno. Życie.

22.08.2025 14:34
Dead Men
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Dead Men
190
Senator

Skąd liczba sprzedanych 42 000 kopii bo jeżeli z artykułu z czeskiej strony to tam jest mowa o 42 000 dolarów a nie sprzedanych kopii

22.08.2025 14:51
jiker
👍
7.1
jiker
162
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Dzięki, faktycznie tu coś nie zagrało. Tekst dostosowany.

25.08.2025 13:03
8
odpowiedz
Sandro_de_Vega
69
Centurion

Wszyscy wiedzą jak to wygląda. Robisz niszową grę, może będzie dobra, może będzie popularna w niewielkim gronie, co nie zmienia faktu, że jeśli pracowałeś na nią miesiące lub lata przy pełnym wymiarze godzin... to jeśli w ogóle się ona zwróci to będzie cud.
Indie developerzy mogą z dnia na dzień stać się multimilionerami. I mam na myśli prawdziwych milionerów, a nie królów hiperinflacji. Ale jeśli nie jesteś pewien swojego produktu to nie poświęcaj mu pełnoetatowego czasu. Jestem pewien, że ludzie co robią soulash 2, albo song of syx nie poświęcają temu całego swojego czasu i mają normalną pracę poza tym. A obie te gry są BARDZIEJ niszowe, a wielokrotnie bardziej popularne. Bellwhatever sprzedał się w około 2-3k egzemplarzach. Meanwhile soulash 2 sprzedał między 60-80k kopii. A song of syx 200-300k.
Obie gry są robione przez pojedynczego twórcę. Obie zrobiły z twórców milionerów. Ale obie te gry są robione powoli, regularnie updatowane. Na miarę tego, że są to niszowe indie.
(nawet nie chcę wspominać o manor lords, które sprzedało się w ponad 3mln kopii, albo produkcjach jak balatro, które rozyebały internet).

Wszyscy wiedzą jak sytuacja wygląda. To twórca tej gry nie zrozumiał realiów indie developmentu.

25.08.2025 15:00
9
odpowiedz
asasin24
41
Pretorianin

Tworzenie gier jest bardzo trudne

Forum Forum Gry Strategiczne
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl