Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2015, 20:45

autor: Piotr Bicki

Pół godziny gameplayu z Kingdom Come: Deliverance

Targi E3 dobiegają już powoli końca, ale z Los Angeles wciąż spływają materiały z nadchodzących produkcji. W internecie pojawił się zapis prezentacji gry Kingdome Come: Deliverance powstającej w czeskim studiu Warhorse.

Wśród wielu tytułów obecnych na targach E3 znalazło się Kingdom Come: Deliverance – ufundowany przez internautów za pośrednictwem serwisu Kickstarter projekt powstający w studiu Warhorse. W jednym ze zorganizowanych przez deweloperów pokazów gry dla prasy wzięli udział redaktorzy serwisu RPGamer. Dziennikarze uwiecznili trwającą około pół godziny prezentację na nagraniu (niestety nakręconym kamerą, co odbiło się oczywiście na jego jakości), które następnie wrzucili do internetu. Dzięki temu możemy zobaczyć obszerny fragment rozgrywki z produkcji, który pochodzi z czwartej wersji alfa. Twórcy obiecują, że zostanie ona wkrótce udostępniona darczyńcom, którzy dorzucili się do zbiórki pieniędzy na rzecz tego osadzonego w realiach średniowiecza RPG.a

Na samym gameplayu możemy zobaczyć między innymi przykładowe zadanie, w którym gracz musi rozwiązać zagadkę unoszącego się w oddali tajemniczego dymu. Obecny na spotkaniu z dziennikarzami Daniel Vavra, jeden ze współzałożycieli studia Warhorse, zdradził też co nieco informacji związanych z wielkością świata, który będzie można eksplorować. Okazuje się, że będzie on porównywalny ze Skyrimem, aczkolwiek ostatecznie może być on nieco mniejszy niż w piątej odsłonie The Elder Scrolls. Projektant zaznaczył jednak, że dostępne uniwersum powinno być większe niż na przykład w Oblivionie, a więc w czwartej części cyklu Bethesdy.

Kingdom Come: Deliverance to gra RPG osadzona w realiach średniowiecza. Tym, co wyróżniać mają na tle innych tego typu produkcji będzie realizm – twórcy podkreślają, że w ich projekcie zabraknie elementów magicznych, a system walki (opierający się oczywiście na broni białej) będzie autentyczny. Tytuł powstaje w studiu Warhorse złożonym m.in. z byłych pracowników 2K Czech, które ma na swoim koncie dwie części Mafii.