Polskie RPG akcji Gatewalkers nie zaliczyło zbyt udanego debiutu. Gracze narzekają na niedopracowanie produkcji, choć jednocześnie wielu z nich chwali rozgrywkę.
Wydane w czwartek Gatewalkers, czyli RPG akcji opracowane przez poznańskie studio A2 Softworks, było pierwszą większą polską premierą tego roku. Niestety, debiut okazał się rozczarowaniem.
Gracze narzekają głównie na niedopracowanie gry. Jeden z nich twierdzi wręcz, że Gatewalkers sprawia wrażenie produkcji z wczesnego dostępu, a nie pełnej wersji. Dobrze ilustruje to fakt, że pierwsze osiągnięcie nazwano „CP1_1”, co musi być tzw. placeholderem, który zapomniano zmienić. Produkcja ma sporo błędów, a całość sprawia również mocno „drewniane” wrażenie.
Odbiór gry nie jest jednak tragiczny. Wielu graczy chwali walkę, która, choć wymaga sporo nauki, daje dużą satysfakcję oraz pozytywnie wyróżnia Gatewalkers na tle innych RPG-ów akcji. Dobre opinie zbierają także rozbudowane elementy survivalowe.
Aby odbiór gry na Steamie zakwalifikowany został jako „w większości pozytywny”, udział recenzji chwalących grę musi wynieść 70%, więc o 9% więcej, niż Gatewalkers ma obecnie. Jest to więc osiągalne, pod warunkiem że autorzy naprawią najpoważniejsze problemy techniczne.
Przypomnijmy, że Gatewalkers zadebiutowało 12 stycznia tego roku. Na razie gra dostępna jest wyłącznie na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.