Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość PC Gaming Alliance rozpoczął swoją działalność

20.02.2008 10:52
Adrian Werner
1
Adrian Werner
208
Generał

GRYOnline.plTeam

Najciekawszą rzeczą z tej konferencji są dane o tym ile naprawdę wart jest rynek gier PCtowych, licząc wszystko, także przychody online

USA:
2.76 billiony dollarów przychodu , 12% wzrostu w porównaniu do 2006, stanowi to 30% łącznej wartości rynku gier w USA

Świat:
8.3 billiony dollarów, 14% wzrostu w porównaniu do 2006

20.02.2008 10:55
jiker
2
odpowiedz
jiker
157
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

Adrian --> A nie czasem miliardy? (a ang. billion=miliard).

20.02.2008 10:57
Adrian Werner
3
odpowiedz
Adrian Werner
208
Generał

GRYOnline.plTeam

ooczywiście, że tak :) Tak to jest jak się pisze na raz jedną odpowiedź na forum polskie i amerykańskie :) sorry

20.02.2008 11:39
4
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

No i bardzo dobrze.
Ale ten projekt odniesie sukces tylko wtedy, gdy łącznie zostaną spełnione trzy przesłanki:
1. skuteczna walka z piractwem
2. optymalizacja gier mająca na celu spowodowanie, aby każda następna gra wychodząca na PC nie stawiała przed graczami pytania "a pójdzie mi?"
3. PCGA nie pójdzie na żadne ustępstwa i będzie tworzyło (oczywiście nie ono, ale producenci, którym zlecone zostaną ewentualne projekty gier) gry wyłącznie pod DirectX 10/Vistę i to tak, aby było to zauważalne, a nie udawane jak np. w Gears of War, Lost Planet, BioShock czy nawet w Crysisie. Tak, aby rzeczywiście była to nowa jakość, zauważalna zmiana jakości, taka zmiana, że konsolowcy na widok tych gier będą mówić "o ku..a!!! Ale zaje...ste!!!". I te gry będą powstawać wyłącznie na PC, że będą to takie gry, których kodu nie da się już przenieść pod DirectX 9, wobec czego będą to "dożywotnie" ekskluziwy dla PC. I te gry oprócz grafiki muszą być oczywiście co najmniej dobre i musi ich być bardzo dużo, a nie 2, 3.

Jeżeli te przesłanki (zwłaszcza 1 i 3) nie zostaną spełnione to nie wróżę temu przedsięwzięciu szans.

20.02.2008 12:01
Adrian Werner
5
odpowiedz
Adrian Werner
208
Generał

GRYOnline.plTeam

Tribunal-ta inicjatywa ma promować gry PCtowe, a nie Viste, wiec trzeci punkt na twojej liscie to nieporozumienie

20.02.2008 12:04
6
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Tribunal:

ad3. Nie zawsze grafika jest najwazniejsza. A od dluzszego czasu gry na PC nawet grywalnosc maja podobna do slabszych konsolowych tytulow (= maksymalne uproszczenie).

20.02.2008 12:20
👍
7
odpowiedz
zanonimizowany460583
12
Generał

Oby im się udało coś zmienić na rynku PC

20.02.2008 12:40
8
odpowiedz
zanonimizowany510776
0
Centurion

Tribunal a kto ci na zachodzie zadaje takie glupkowate pytanie jakie ty wypisujesz"a pójdzie mi?" ? tylko w polsce sa zacofane dzieci z gf6600.

Asmodeusz co ty czlowieku bredzisz przeciez najwazniejsze hity z ps3,360 sa na pc i wygladaja lepiej ba nawet jest o wiele wiecej hitow np rpg i w to co ja tylko gram strategie

20.02.2008 14:50
9
odpowiedz
zanonimizowany96178
10
Legionista

Asmodeusz to nie wina PC tylko odbiorcy sorry ale poziom odbiorcy statystycznego leci :) kiedys jak kompy byly w domach "wyksztalciuchow" to gry byly robione dla ludzi prezentujacych poziom. Teraz jak kompy i konsole ma kazdy to robi sie growe wersje "kalnu" czy "mody na sukces".

20.02.2008 15:46
10
odpowiedz
zanonimizowany533042
10
Konsul

Wątpie żeby ten pomysł się udał. Coz tego, że M$ Nvidia czy AMD/Ati popierają tę inicjatywę. Dla firm produkujących procesory, karty graficzne najważniejszy jest zysk. AMD i Nvidia zamiast skupić się nad swoimi produktami które słabo radzą sobie z DX 10 odwracają uwagę jakąś szczytną ideą.
Chyba, że zaczynają czuć, że rynek PC jest coraz bardziej pomijany przez twórców gier na rzec konsoli.

20.02.2008 16:48
Pilav
11
odpowiedz
Pilav
143
Generał

mariola288 ---> Dlaczego udajesz "znawczynię" tematów, o których zdaje się że nie masz bladego pojęcia. Prawda jest taka, że na zachodzie klienci bardzo nie lubią upgrade'ować komputerów i uważają, że raz kupiony komputer powinien bez zmian starczać im na dłużej. To jeden z powodów dla których kupują konsolę, a przecież wystarczyłoby - tak jak napisał Tribunal - lepiej optymalizować PC-towe gry. Po drugie - amerykanie bardzo ale to bardzo narzekają na framerate w grach na peceta, m.in. dlatego w Stanach taki Crysis cieszy się dużo mniejszą popularnością niż np. CoD4.

20.02.2008 20:33
👎
12
odpowiedz
StyczeK
42
Centurion

Skoro M$ tak się włącza w tę inicjatywę, to czekam na Forzę 2 oraz PGR na PC!!! :P

20.02.2008 21:03
13
odpowiedz
zanonimizowany481416
14
Centurion

cicho StyczeK bo głupoty gadasz !
teraz widać jak na dłoni - każdy chce odkroić kawałek ciasta !
M$ - ponieważ wie że "gdzie konsola nie może - tam komputer pośle" więc jeszcze bardziej rozszerzy rynek
nvidia i ati - ponieważ części piracic się nie da to komputery do gier to nadal nielichy zarobek... a ponieważ nawet w tych czasach dla idiotów stworzonych nadal ma potencjał to modernizują se kopalnię...
producenci procków - drogie procki po coś się reklamuje czyż nie ?
activision - bez komentarza... każdy kto śledzi rynek ten wie co potrafi ukroić activision...

poza tym wydaje mi się że pomoże pewien trend...
a mianowicie coraz większa komputeryzacja...
czy wiecie że nadal większość amerykanów nie potrafi obsługiwać dobrze komputer ?
gdy tą niewiedzę połączy sie z powolną komputeryzacją otoczenia i konsol to otrzymamy wzrost świadomości obsługi kompa = a to przekłada sie bezpośrednio na liczbę graczy ^^
i będą mieli dobrą bazę dla gier na kompa bo takie inicjatywy jak ten pc aliance nie pozwoli by tak szybko umarł jeszcze jeden gracz na rynku...

20.02.2008 21:17
14
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Asmodeusz "Nie zawsze grafika jest najwazniejsza" ====> oczywiście, że nie zawsze. Ale w 99,99999999999999999999999999% przypadków to właśnie grafika (screeny, gameplaye) zwracaja uwagę na daną grę. Same zapowiedzi, czy nawet świetna gra, ale ze słabą grafiką nie ma szans się przebić, a chyba nie o to chodzi PCGA, nie? Dziś bez co najmniej dobrej grafiki nie masz co myśleć o podboju świata swoją grą. Zresztą gdyby nie chodziło o grafikę to ani nVidia ani ATI/AMD ani nawet Intel i AMD/ATI nie zawierałyby takiego aliansu.
Asmodeusz "A od dluższego czasu gry na PC nawet grywalnosc maja podobna do slabszych konsolowych tytulow" ====> patrz co napisał mariola288 w poście [8]. Czy na konsolach jest Neverwinter Nights 2, Total War, Wiedźmin, Gothic 3, STALKER i wiele innych, których nawet nie znam (bo nie jestem fanem gier typu Defcon czy GalCiv II).
Łącząc obydwie uwagi - myślisz, że jeżeli PCGA będzie robiło gry złożone, trudne, dosotosowane do "wymagań gracza PC" (co jest totalną bzdurą, i zgadzam się z Mikem Mefisto - gusta gracza PC za bardzo nie różnią się obecnie od gustów graczy konsolowych), lecz z mało atrakcyjną grafiką to odniosą sukces i zaczną sprzedawać miliony tych gier (jeśli radykalnie ograniczą piractwo)? Już teraz mogę dać odpowiedź - NIE! Przykłady - właśnie Defcon czy GalCiv II. I nie każdy gracz PC lubuje się w tego typu grach, bo ja na przykład właśnie od takich gier o wiele bardziej wolę gry akcji (TPP i FPS). I takich graczy jak ja jest o wiele więcej niż graczy naparzających w Defcona czy GalCiv II.

mariola288 "tylko w polsce sa zacofane dzieci z gf6600" ====> no i właśnie o to chodzi - żeby nawet w Polsce te "zacofane" dzieci nie zadawały takich pytań.

Otto_von "Coz tego, że M$ Nvidia czy AMD/Ati popierają tę inicjatywę. Dla firm produkujących procesory, karty graficzne najważniejszy jest zysk" ====> Wow! A dla firm produkujących co innego zysk nie jest najważniejszy? Wow! A tak na serio - no i właśnie zarobią jeśli będą zlecać różnym studiom produkcję gier wyłącznie na PC i to wyłącznie pod DirectX 10 i późniejsze. ATI/AMD i nVidia zarobią na kartach graficznych, AMD/ATI i Intel zarobią na procesorach, Microsoft na Viście itd. Jeśli będą zlecać świetne gry (długie, ze świetną fabułą, rozgrywką, grafiką, AI i fizyką) na różne platformy to żadna z tych firm nie zarobi bo więcej egzemplarzy sprzeda się na konsole. Przykłady - Wiedźmin i Crysis. Czy na PC te gry sprzedały by się odpowiednio w ponad 600.000 i 1.000.000 egzemplarzy, gdyby te gry wyszły równocześnie z wersją na PC także na konsole? Krótko - nie. A sprzedałyby się jeszcze lepiej gdyby była pewność, że nigdy, ale to nigdy nie wyjdą one na PC. Przykład z drugiej strony - Unreal Tournament III - na PC to jest porażka jak na taką grę (pewnie coś ok. 200.000-300.000 egzemplarzy). A dlaczego tak kiepsko? Bo od dawna było wiadomo, że wyjdą również wersje konsolowe tej gry. I na PC nie sprzedaje się tak słabo ze względu na to, że to jest słaba gra (bo nie jest, choć w mój gust nie trafiają tego typu gry), ale dlatego, że wyjdzie na konsole. Na konsolach Unreal Tournamet II sprzeda się pewnie w kilku milionach egzemplarzy (choć to się okaże za jakieś pół roku). I przez to Microsoft nie zarobi na Viście, nVidia i ATI/AMD nie zarobią na kartach graficznych (pomijając już to, że UTIII chodzi też na DirectX 9), Intel i AMD/ATI nie zarobią na procesorach, a Razer nie zarobi na nowych myszkach...
Otton_von "AMD i Nvidia zamiast skupić się nad swoimi produktami które słabo radzą sobie z DX 10 odwracają uwagę jakąś szczytną ideą" ====> a tu już nie rozumiem o co chodzi. Słabo sobie radzą z DirectX 10? O co chodzi?...

Styczek "Skoro M$ tak się włącza w tę inicjatywę, to czekam na Forzę 2 oraz PGR na PC!!!" ====> to by nic nie zmieniło. Tu musiałyby być wydawane gry wyłącznie na PC, i to dobre gry, które by były "dożywotnimi" ekskluziwami dla PC. Patrz wyżej.

21.02.2008 10:44
15
odpowiedz
zanonimizowany508068
3
Junior

Rynek gier PC nie jest w opłakanym stanie, on się po prostu zmienił.

Zgadzam się z Peterem Mouilinex, że stało się to głównie za sprawą World of Warcraft.

Sam jestem przykładem, przed Warcraftem kupowałem mniej więcej 20 gier w ciągu roku, po wyjściu Warcrafta kupiłem 0!!! gier przez dwa lata i tak jest pewnie z większością z ponad 10 mln graczy WoWa.

Żeby być bardziej precyzyjnym Blizzard osiągnął z World of Warcraft przez 3 lata już ponad 2 mld $ zysku. To jest więcej niż zysk ze wszystkich gier dowolnej nexgenowej platformy konsolowej!!! Dla porównania największy hit z rynku konsol Halo 3 osiągneło zysk w wysokości 150 mln $.

25.02.2008 15:57
16
odpowiedz
zanonimizowany357844
67
Generał

oh, taka swoista Liga Narodów?

25.02.2008 16:17
17
odpowiedz
zanonimizowany533587
44
Generał

Mówiąc skrótowo: chcą sobie zarobić trochę siana ze sprzedaży komponentów i Visty.

Wiadomość PC Gaming Alliance rozpoczął swoją działalność