Zespół youtuberów skonstruował GeForce RTX 3070 z 16 pamięci VRAM. Co więcej, w razie potrzeby karta znów może mieć 8 GB, wystarczy przełączyć małą dźwigienkę.
Ten egzemplarz GeForce RTX 3070 jest niezwykły – to użytkownik decyduje, ile pamięci VRAM posiada. Wystarczy przesunąć palcem mały przełącznik zamontowany na śledziu, by kartę graficzną z wersji 8 gigabajtowej zmienić w 16 gigabajtową. Tak, dobrze czytacie, oto RTX 3070 z 16 GB pamięci GDDR6.

Karta graficzna MSI RTX 3070 Ventus 2X została zmodyfikowana przez youtubera Paulo Gomesa, który wymienił w niej pamięć na kości o dwukrotnie większej pojemności. Poza ich przelutowaniem, urządzenie zostało poddane kilku dodatkowym modyfikacjom. Dzięki niewielkiemu przełącznikowi możemy zdecydować, czy chcemy posiadać fabryczne 8 GB, czy jedynego w swoim rodzaju RTX-a 3070 z 16 GB pamięci.
Takie nietypowe urządzenie ma jeden cel – służyć jako platforma testowa dla recenzentów i pokazać, ile wydajności drzemie w tym układzie (a jest tłumione przez 8 GB pamięci). Kartę otrzymał youtuber z kanału Casual Gamers i przetestował ją w kilku grach.


W powyższych grach 16 GB pamięci poprawiło wydajność, ale nie we wszystkich tytułach różnica była zauważalna. Na przykład Forza Horizon 5 i Cyberpunk 2077 raczej zbyt wiele nie zyskują na 16-gigabajtowym RTX 3070. Nadchodzący układ Nvidii, GeForce RTX 4060 Ti ma posiadać dwie wersje – z 8 GB pamięci i 16 GB pamięci. Ciekawe, czy powstaną podobne konstrukcje z możliwością przełączania ilości VRAM – napiszcie w komentarzach, co o tym sądzicie.
Może Cię zainteresować:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
5

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.