Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku

31.07.2025 14:07
GIANT.ix
1
GIANT.ix
30
Centurion

GRY AAA = 60% marketing i zostaje nam marne A+.

post wyedytowany przez GIANT.ix 2025-07-31 14:08:02
31.07.2025 15:01
2
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
Znubionek
57
Generał
Wideo

w grach AA nie jest mozliwe np. cos takiego https://www.youtube.com/watch?v=Ce5FuwajUD4
nie zrobi sie tez god of wara czy rdr 2.
pierwsze o czym mysle jak widze AA to paskudnie zanimowane manekiny w cutscenkach zamiast normalnie wygladajacych postaci.
ale do gier typu hades 2 to jak najbardziej duzy budzet nie jest potrzebny.

31.07.2025 16:02
Drenz
2.1
Drenz
33
Senator
Wideo

https://m.youtube.com/watch?v=60_H8O8JjaE&pp=ygUkZXJpa3Nob2xtIHRoZSBzdG9sZW4gZHJlYW0gY3V0c2NlbmVz

Tak tak. Nie jest możliwe. Bzdury.
AA i indie jest tak zróżnicowane, że są i ładne animacje i stylizowane na retro "kołki". Do wyboru do koloru - czyli w sumie coś czego AAA nie ma - różnorodności.

31.07.2025 17:51
2.2
1
PCMREpic
45
Konsul

To żeś przykład dał. Przecież tu nie ma żadnej mimiki. Ruszają usta jak jakieś pacynki. Twarze poza mięśniami ust nie mają żadnych innych.

31.07.2025 19:19
2.3
1
Znubionek
57
Generał

Drenz
calkiem ladnie wygladaja te cutscenki w eriksholm. a teraz zobacz jak wyglada walka w tlou 2 (a ja wkleilem wlasnie walke z tlou 2 a nie cutscenki) a jak w eriksholm i zobaczysz dokladnie o co mi chodzi. i sie dowiesz tez czemu tlou 2 sprzedal kilkanascie milionow kopii, a eriksholm ma 491 graczy w peaku na steamie xd

tak, tak, udowadniaj dalej ze gry AA moga miec walke w takiej jakosci jaka jest w TLOU2 xd

sa calkiem roznorodne gry AAA, masz ostatnio przyklad Death Stranding 2 - tylko ciekawe ze jakos mnostwo ludzi narzeka na ta dziwnosc w DS2 i chcieliby zeby byla bardziej standardowym AAA, no ciekawe, co? Jak Elden Ring czy jakies inne soulslike'i wychodzily to tez sa placze ze gracze chca by to byly standardowe gry a nie jakies powydziwiane estusy i ogniska.

post wyedytowany przez Znubionek 2025-07-31 19:21:58
01.08.2025 01:13
Drenz
2.4
Drenz
33
Senator

To żeś przykład dał. Przecież tu nie ma żadnej mimiki. Ruszają usta jak jakieś pacynki. Twarze poza mięśniami ust nie mają żadnych innych.

Przecież jest mimika naturalna, taka jaką używa się podczas rozmowy. To nie Hellblade ani osoby z tikami, które co kilka sekund będą zmieniać spojrzenie czy na zmianę unosić brwi itp.

calkiem ladnie wygladaja te cutscenki w eriksholm. a teraz zobacz jak wyglada walka w tlou 2 (a ja wkleilem wlasnie walke z tlou 2 a nie cutscenki) a jak w eriksholm i zobaczysz dokladnie o co mi chodzi. i sie dowiesz tez czemu tlou 2 sprzedal kilkanascie milionow kopii, a eriksholm ma 491 graczy w peaku na steamie xd

Dlatego podałem bardzo niszowe AA, które ładnie się prezentuje. A co walki to takową/podobną posiada chociażby A Plague Tale. Jeśli by jeszcze zmienić perspektywę to znajdzie się więcej tytułów z widowiskową walką. Może nie jest ich ogrom, bo budżet i zasoby ludzkie dla większości takich studiów jest poza zasięgiem, ale z czasem będzie powstawać takich gier AA i indie zbliżonych w wielu elementach do AAA.

01.08.2025 15:37
2.5
Znubionek
57
Generał

Drenz
no chlopie, plague tale to kompletnie nie ta liga jesli chodzi o widowiskowosc walki

skad ty wiesz ze beda powstawac AA i indie zblizone w wielu elementach do AAA? widziales jakie peaki graczy na steamie maja hellblade 2, plaguetale: requiem, czy eriksholm? sorry, ale raczej zapowiada sie na to ze gry AA to bedzie raczej cos w stylu Roadcraft a nie TLOU 2, lol

01.08.2025 17:00
Drenz
2.6
1
Drenz
33
Senator

Peak nie ma znaczenia i nie decyduje o tym, czy gra jest świetna. Gdyby tak było to TLoU nie miałoby startu do chociażby gry PEAK. To tylko popularność.
Oczywiście, że będą. Wystarczy obczaić ILL, Pioner, Unrecord, Reanimal, Neon Berlin 2087, Light of Motiram, Black State, czy Light No Fire, by stwierdzić, że ta granica ostatecznego produktu się zaciera.

31.07.2025 16:10
3
odpowiedz
noobmer
56
Generał

Gry AAA mogą być kreatywne i nie muszą być dla "każdego" Taki Death Stranding, KOjima tworzy gry specyficzne właśnie i jakoś gra odniosła sukces. Własnie w tych duzych produkcjach mozna stworzyć coś świerzego z racji na budżet, no ale dziś lepiej klepać co juz znamy i wiekszość kasy przepalić na reklame.

31.07.2025 18:04
4
odpowiedz
PCMREpic
45
Konsul

No niestety, bez budżetu wielu rzeczy się nie przeskoczy. Nawet jak twórcy są najbardziej kreatywnymi osobami. Bez top budżetu można dopracować jeden element, a reszta po łepkach.
Żadna gra AA nie będzie miała takiego rozmachu jak RDR2, Wiedźmin 3 czy CP2077, bo na to potrzeba siana. Na samo napisanie utworów, do takiego W3 czy CP, wydano pewnie niewiele mniej niż budżet gierki AA.
Takie Disco Elasium przez mały budżet musiało wyzbyć się całego estońskiego klimatu z książki na rzecz typowo zachodniego świata, bo musiało trafić do szerszego grona. Świat w grze mocno na tym traci.
To tak jakby z Wiedźmina zrobić typową zachodnią produkcje z całym inwentarzem anglosaskim, a nie naszym - dramat.
Gry AA to dobre produkcje, ale brak kasy widać na każdym kroku.

31.07.2025 20:48
5
odpowiedz
Gh_H4h
95
Konsul

Triple AAA to marnowanie kasy na pierdoły np. na to żeby koniom kurczyły się moszny na mrozie. Gdyby szedł za tym jeszcze wysiłek włożony w gameplay, ale zazwyczaj tego nie widzę w grach z tego segmentu.

Wiadomość Nie AAA, lecz indyki i AA ukształtują branżę gier. Wydawca Space Marine komentuje sytuację na rynku