Netflixa może opuścić spore grono subskrybentów, gdy podniesie ceny, sugeruje nowe badanie
Netflix ponoć planuje podniesienie cen abonamentu, ale może sporo na tym stracić. Niedawne badanie pokazało, że bardzo dużo osób jest gotowych zrezygnować z usługi, jeśli stanie się zbyt droga.

Na początku października pojawiły się informacje, że wraz z końcem strajków w Hollywood Netflix planuje podnieść ceny swojego abonamentu. W związku z tym Civic Science przeprowadziło badanie opinii wśród 4 tysięcy mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Wynik pokazał, że wzrost cen może wiązać się z utratą dużej liczby subskrybentów, czego Netflix z pewnością by nie chciał (vide Civic Science).
Odejście od Netfliksa w przypadku wzrostu cen
Na początku zapytano, co dana osoba zrobiłaby w sytuacji, gdy Netflix podniósłby ceny swojego abonamentu bez reklam. 29% odpowiedziało, że pozostałoby przy planie bez reklam lub rozpoczęłoby swoją przygodę z Netfliksem od takiej subskrypcji, 31% przeszłoby na plan z reklamami, a aż 39% całkowicie zrezygnowałoby z usługi.
Podobne pytanie zadano osobom korzystającym z abonamentu bez reklam. W tym wypadku prawie 50% odpowiedziało, że zostałoby przy aktualnej subskrypcji, 17% przeszłoby na plan z reklamami, 35% zrezygnowałoby z Netfliksa.

Wrażliwość na zmiany cenowe wśród użytkowników Netfliksa
W przypadku kolejnego pytania podzielono subskrybentów Netfliksa na dwie grupy: korzystające z planu z reklamami oraz bez nich. Następnie zapytano ich, jak bardzo zmieniła się ich wrażliwość na zmiany cen w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wśród osób opłacających abonament z reklamami 37% stwierdziło, że stało się bardziej wrażliwe na ceny, dla 49% nic się nie zmieniło, a 15% stało się mniej wrażliwe na zmiany cenowe.

Osoby korzystające z planu bez reklam przedstawiły delikatnie inną opinię. Większą wrażliwością wykazuje się zaledwie 24% ankietowanych z tej grupy, 50% nie odnotowało zmian, a 26% ma mniejszą wrażliwość. Co pokazuje, że abonenci korzystający z planu bez reklam nie zwracają aż tak dużej uwagi na możliwy wzrost cen w przeciwieństwie do abonentów oglądających seriale i filmy Netfliksa z reklamami.
Civic Science przedstawiło jeszcze dwa ciekawe wyniki swojego badania. Wychodzi z nich, że 50% respondentów informujących o chęci rezygnacji z Netfliksa, w przypadku wzrostu cen również stało się bardziej wrażliwymi na ceny w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Badanie pokazało także, że grupa wiekowa od 35 do 54 lat jest najbardziej wrażliwa na zmiany cenowe i to w niej znalazło się najwięcej osób gotowych do rezygnacji z planu Netfliksa bez reklam.
Prognozy nie są dobre dla Netfliksa, ale tak samo wieszczono duże straty w przypadku wprowadzenia dodatkowej opłaty za współdzielenie konta. Przewidywania okazały się błędne, a Netflix zyskał więcej subskrybentów i zaczął zarabiać jeszcze więcej. W przypadku podniesienia cen może być podobnie. Tym bardziej, że ewentualne podniesienie abonamentu tyczyłoby się tylko planu bez reklam, a z reklamami wciąż byłby dostępny w tej samej cenie.