Netflix po cichu usunął najtańszy plan bez reklam w jednym kraju
Netflix kontynuuje zmiany na swojej platformie. W jednym z krajów jest testowana kolejna nowość.

Netflix ostatnio zabrał się za porządki na swojej platformie. Przypomnijmy, że gigant streamingowy wziął sobie za cel likwidację współdzielenia kont czy wprowadzenie do swojej oferty tańszego pakietu z reklamami. Teraz firma po cichu usunęła podstawowy plan subskrypcji (bez reklam) w Kanadzie, co może zwiastować kolejne zmiany.
Netflix kasuje podstawowy plan bez reklam w Kanadzie
Kanadyjscy widzowie mogli do tej pory wybierać pakiet podstawowy bez reklam za niecałe 10 dolarów oraz pakiet podstawowy z reklamami, który kosztuje 6 dolarów. W tej pierwszej opcji Netflix umożliwiał przesyłanie treści maksymalnie na jednym ekranie jednocześnie, z kolei w drugiej – na dwóch.
Obecnie w Kanadzie pozostał plan podstawowy z reklamami, standardowy bez reklam za 16,5 dolara, a także pakiet premium za 21 dolarów. Warto zaznaczyć, że wspomniany plan subskrypcji z reklamami pojawił się w Kanadzie rok temu. Był to jeden z pierwszych rynków, na który trafiła ta forma subskrypcji.
Można zatem podejrzewać, że platforma streamingowa testuje nowe rozwiązania w tym kraju. Na razie nie wiadomo, czy zostaną one wprowadzone również na europejskie rynki.
Rzecznik kanadyjskiego Netfliksa nie skomentował zmian na platformie
Portal The Hollywood Reporter skontaktował się z Netflix Kanada, aby dowiedzieć się o powodach wycofania podstawowego pakietu bez reklam. Niestety, rzecznik nie udzielił odpowiedzi na to pytanie.
Można natomiast przeczytać bezpośrednio na kanadyjskiej stronie Netfliksa (dział pomocy), że podstawowy pakiet bez reklam nie jest już dostępny dla nowych oraz powracających subskrybentów. Użytkownicy, którzy obecnie korzystają z tego planu, będą mieli do niego dostęp tak długo, aż nie wybiorą innej opcji lub nie usuną konta.
Chociaż Netflix kilka miesięcy temu zanotował masowy odpływ użytkowników, to wydaje się aktualnie stabilizować swoją pozycję. Platforma ogłosiła, że ponownie przybywają do niej widzowie.
Zaznaczmy, że poza filmami i serialami gigant rozwija także gry. Mimo że grami z oferty platformy interesuje się obecnie niecały 1% subskrybentów, to platforma obecnie rozwija 55 projektów z tej kategorii.