Naliczali użytkownikom iPhone'ów wyższe opłaty, zostali pozwani na gigantyczną kwotę

Aplikacja DoorDash pobierała wyższą opłatę za realizację zamówień u posiadaczy iPhone'ów. W wyniku tego mogą teraz zapłacić miliard dolarów odszkodowania.

futurebeat.pl

Damian Miśta

Naliczali użytkownikom iPhone'ów wyższe opłaty, zostali pozwani na gigantyczną kwotę, źródło grafiki: Unsplash | Laurenz Heymann..
Naliczali użytkownikom iPhone'ów wyższe opłaty, zostali pozwani na gigantyczną kwotę Źródło: Unsplash | Laurenz Heymann..

Właściciele aplikacji DoorDash ponoć stwierdzili, że posiadacze iPhone’ów zarabiają więcej, zatem powinni ponosić wyższe opłaty za różne usługi. Sprawa trafiła do sądu.

DoorDash pobierał wyższe opłaty od użytkowników iOS

Firma odpowiedzialna za aplikację DoorDash została oskarżona o oferowanie usług wewnątrz tego programu w wyższych cenach dla użytkowników iPhone’ów w porównaniu z posiadaczami urządzeń z systemem Android. Różnica w cenie za dostawę jedzenia wynosiła nawet dwa dolary. Teraz przedsiębiorstwo w przypadku przegranej sprawy w sądzie będzie musiało zapłacić co najmniej miliard dolarów odszkodowania dla ofiar tego procederu przeprowadzanego w ciągu ostatnich czterech lat.

Naliczali użytkownikom iPhoneów wyższe opłaty, zostali pozwani na gigantyczną kwotę - ilustracja #1
Koszt dostawy zależał od posiadanego urządzenia. Źródło: DoorDash.

W pozwie zbiorowym wskazano, że wyższa opłata za dostawę wynika z tego, iż jakoby użytkownicy produktów z logiem nadgryzionego jabłka mieli zarabiać więcej według badań. Dodatkowo we wniosku wskazano, że rzekomo ma dochodzić do celowego wybierania klientom restauracji odpowiedzialnych za realizację zamówień w dalszej lokalizacji w celu nałożenia wyższego kosztu za wykonanie usługi dostarczenia jedzenia.

DoorDash zaprzecza zarzutom

Rzecznik prasowy aplikacji DoorDash w rozmowie z New York Post zaprzeczył stawianym zarzutom. Stwierdził, iż firma nie różnicuje użytkowników iOS i Androida. Ponadto według niego nie dochodzi do działań mających manipulować lokalizacją punktów zamówień w ramach nałożenia wyższej opłaty za dostawę.

To ewidentne kłamstwo. – stwierdził rzecznik DoorDash.

Sprawa została dodatkowo poruszona przez Tiktokerkę LAWYER Angela, która udowodniła, że w istocie użytkownicy iOS płacą więcej za usługę dostawy. Różnica w cenie na niekorzyść posiadaczy iPhone’ów wynosiła od jednego dolara do dwóch. Wychodzi więc na to, iż faktycznie dochodziło do niesprawiedliwego zawyżania cen dla jednych użytkowników, a nam pozostało czekać na wyrok sądu. Co uważacie o tej sprawie? Dajcie o tym znać w sekcji komentarzy.

Podobało się?

5

Damian Miśta

Autor: Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

„Kolega jeździł do domu na weekend, żeby wyprać rzeczy” - twórca Wiedźmina wspomina crunch

Następny
„Kolega jeździł do domu na weekend, żeby wyprać rzeczy” - twórca Wiedźmina wspomina crunch

Twórca Days Gone też krytykuje PS Showcase; „a mogliśmy wydać Days Gone 2 już miesiąc temu”

Poprzedni
Twórca Days Gone też krytykuje PS Showcase; „a mogliśmy wydać Days Gone 2 już miesiąc temu”

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl