Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2020, 18:53

Na ile wyceniane są najlepsze drużyny esportowe? Zestawienie Forbesa

Magazyn Forbes przygotował zestawienie najwięcej wartych organizacji esportowych. Na szczycie znajduje się amerykański zespół Team SoloMid.

W SKRÓCIE:
  1. Magazyn Forbes przygotował zestawienie 10 organizacji e-sportowych o największej wartości.
  2. Pierwsze miejsce zgarnęło Team SoloMid.

Magazyn Forbes opublikował listę dziesięciu zespołów e-sportowych o największej wartości w 2020 roku. Czasach trudnych, gdyż z uwagi na wiele anulowanych zawodów, zespoły nie mogą sprzedawać gadżetów, co ma także przełożenie na spadek wartości marketingowej w oczach sponsorów.

Na szczycie znajduje się amerykańska organizacja Team SoloMid, które wyprzedza Cloud9 oraz Team Liquid. Stawkę zamyka T1.

  • Team SoloMid — 410 milionów dolarów (około 1,5 miliarda złotych)
  • Cloud9 — 350 milionów dolarów (~1,29 mld zł)
  • Team Liquid — 310 milionów dolarów (~1,43 mld zł)
  • FaZe Clan — 305 milionów dolarów (~1,24 mld zł)
  • 100 Thieves — 190 milionów dolarów (700 milionów zł)
  • Gen.G — 185 milionów dolarów (~680 mln zł)
  • Enthusiast Gaming — 180 milionów dolarów (~660 mln zł)
  • G2 Esports — 175 milionów dolarów (640 mln zł)
  • NRG Esports — 155 milionów dolarów (~570 mln zł)
  • T1 — 150 milionów dolarów (~550 mln zł)

Debiutantem w zestawieniu jest organizacja Enthusiast Gaming, która od razu wskoczyła na siódme miejsce. Odpowiedzialni za zestawienie zauważają na bazie analizy giełdowej niektórych spółek, że działalność stricte e-sportowa stanowi mały procent ogólnych przychodów. Lwią część stanowi sprzedaż gadżetów, co przy ograniczeniach w tym roku spowodowało w wielu firmach spore problemy.

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej