Morrowind Rebirth z wersją 5.8, a w niej nowe przedmioty i ulepszone modele
Ogromna modyfikacja Morrowind Rebirth do The Elder Scrolls III doczekała się wersji 5.8. Aktualizacja przynosi wiele nowych elementów i ulepszeń.

Ukazała się wersja 5.8 moda Morrowind Rebirth, czyli jednej z najważniejszych modyfikacji do trzeciej odsłony popularnego cyklu RPG-ów studia Bethesda.
- Morrowind Rebirth na naszym FTP
- Morrowind Rebirth – strona oficjalna moda
- Profil PayPal autorów – dla osób, które chcą wesprzeć twórców finansowo
Morrowind Rebirth – co nowego w wersji 5.8
Wydanie 5.8 wpierw przez kilka dni dostępne było w formie beta, a po przetestowaniu go przez społeczność i usunięciu błędów udostępniono pełną wersję aktualizacji. Jak zwykle autorzy przygotowali masę nowości i zmian.
- Wprowadzono nowe ikony dla wszystkich zwojów, ułatwiające śledzenie ich w ekwipunku.
- Świat gry wzbogacił się o ładne ekrany ścienne, stylizowane na te autorstwa Dunmerów.
- Dodano więcej szczegółów do Obozu Erabenimsun.
- Wprowadzono mały skarbiec do Dworu Rady Hlaalu (więcej skarbców pojawi się w kolejnych wersjach moda).
- Część wnętrz wzbogaciła się o dodatkowe detale.
- Wprowadzono nowe bronie, artefakty, pancerze i zwoje.
- Zaimplementowano kilkadziesiąt ulepszonych modeli przedmiotów.
- Tradycyjnie nie zabrakło także poprawek błędów, zarówno tych w samym modzie, jak i istniejących w podstawowej wersji Morrowinda, jak np. niedoróbek wizualnych w hełmie z futrem Nordów.

Przypomnijmy, że celem moda jest ogólne ulepszenie i rozbudowanie gry. Morrowind Rebirth poprawia grafikę, wzbogaca produkcję o masę nowych elementów, zmienia balans rozgrywki i mechanikę, jak również przebudowuje praktycznie wszystkie lokacje, tak aby były gęściej zapełnione obiektami i postaciami.
Wszystko to jest zrobione bardzo starannie. Mod nie przeobraża gry w coś radykalnie innego. Otrzymujemy po prostu projekt będący w praktyce nieoficjalnym remasterem, który ulepsza The Elder Scrolls III: Morrowind, zachowując jego specyficzny klimat i urok.
Na koniec warto przypomnieć, że aby bawić się modem, potrzebujecie nie tylko podstawowej wersji gry, ale również wszystkich oficjalnych dodatków. Ponadto wymagane jest posiadanie projektu Morrowind Code Patch, chyba że korzystacie z OpenMW.
- Kultowy RPG, który przetarł szlaki Skyrimowi (publicystyka)
- The Elder Scrolls III: Morrowind - recenzja gry
- The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
byku551 Junior
Dzięki za odpowiedzi i linki. Overhaula rzeczywiście odpuszczam bo dużo negatywnych opinii na jego temat. A na wiki.nexus rzeczywiście dużo ciekawych plików można znaleźć.
Pobieram i do grania ;)
Wiedźmin Legend

Kwisatz_Haderach
Na załączonym filmie przez ciebie jest na 100% Overhaul 3.0. Wiem, bo przechodziłem za 3 razem Morka z tym modem i wygląda wtedy gra dokładnie tak jak na filmie czyli dużo lepiej. Właściwie to kompilacja kilkudziesięciu modów graficznych połączonych w całość. Gra zajmuje blisko 10gb. Mi dobrze chodziło, ale załadowanie się gry trwa znacznie dłużej niż bez modów. Warto mieć na dysku SSD.
Podstawka nie miała błędów w zadaniach. Wszystkie questy w grze szło ukończyć.
Pierwszy dodatek miał jeden błąd krytyczny, bo brakowało przedmiotu fabularnego i bez wpisania kodu na przejście przez ścianę nie szłoby dalej pociągnąć fabuły, bo było trzeba wysadzić ścianę, a brakowało bodaj zapalnika do detonatora.
Drugi dodatek na wyspie Solstheim też miał jeden błąd krytyczny. Problem jest, bo nie pojawia się klucz i trzeba wpisać kod na ten przedmiot.
Jestem na 100% pewny, że te 2 błędy krytyczne w kampanii dodatków powodował Overhaul 3.0, ponieważ przechodziłem kiedyś 2 razy Morrowinda bez tej kompilacji modów Overhaul 3.0 i wcześniej nie miałem tych błędów w dodatkach.
Przez ok 300 godzin innych błędów nie miałem bym mógł narzekać.
zanonimizowany1366638 Konsul
Ano dobrze mowisz, juz pare lat temu pamietam ze czytalem ze Overhaul jest przestarzaly technologicznie i moze powodowac problemy.
Twoje rozwiazania napewno beda lepsze.
SAEB Centurion

Tutaj masz instrukcję jak ulepszyć grafikę w morrowind, bo overhaul 3.0 jest przestarzały i zabugowany. Ale tak jak przedmówca wspomniał, mogą pojawić się spadki fps, chociaż w MGE można zmienić wiele opcji graficznych aby to zminimalizować. Najlepszą opcją jest chyba projekt OpenMW czyli morrowind na nowym silniku, który jest lepiej zoptymalizowany pod dzisiejszy sprzęt. Na razie jest rozwijany i nie wszystkie mody graficzne są przeniesione więc jeszcze trochę poczekamy.
zanonimizowany1366638 Konsul
W sumie nie pamietam dobrze, ale cos takiego wyglada swietnie.
https://www.youtube.com/watch?v=FVgXpmPzLx0
Koles tam ma chyba spis modow. Morrowind Overhaul 3.0 + dodatkowe. Do tegp Rebirth i masz kolosalna gre (Rebirth naprawde dodaje TONE rzeczy, itemow, domkow, itd..)