Netflix wśród gamingu. Daj za grosze, przyzwyczaj, później zarabiaj. Walić ich, jednak wolę gry "na własność" na jakiś promocjach parę miesięcy po premierze.
Zawsze to gadałem że kupowanie XGP to jest głupota, teraz Micro$oft tylko utwierdza mnie w tym że to zawsze było gówno
Netflix wśród gamingu. Daj za grosze, przyzwyczaj, później zarabiaj. Walić ich, jednak wolę gry "na własność" na jakiś promocjach parę miesięcy po premierze.
To było oczywiste, ale pamiętam te marzenia o singlu wszystkich CoD za 4 zł w GP.
przecież nadal jest za "4zł" jak ktoś kombinuje odpowiednio
nowe konto przypisane do głównego poprzez kontrolę rodzicielską i cyk
Przypominają mi się teraz te wszystkie dyskusje o tym jak to Microsoft "uratuje" Activision po jego zakupie. Przecież oni byli zawsze tak samo beznadziejni, jeśli nie gorsi.
Zawsze to gadałem że kupowanie XGP to jest głupota, teraz Micro$oft tylko utwierdza mnie w tym że to zawsze było gówno
XGP za 4zł to nie była głupota, lecz okazja, natomiast kupowanie teraz za 115zł to karmienie pazernego korpo i czysty idiotyzm
Czemu głupota? Głupotą jest płacić 300 i więcej złotych za grę, którą przejdzie się raz. Ja kiedyś kupiłem GPU za 44 złote na pół roku. W tym roku kupiłem przenośną konsolkę i dostałem w gratisie miesiąc GPU. W napoju Fanta też w tym roju miałem gratisowy miesiąc. to jest głupota według ciebie?
Czemu głupota? Głupotą jest płacić 300 i więcej złotych za grę, którą przejdzie się raz. Ja kiedyś kupiłem GPU za 44 złote na pół roku. W tym roku kupiłem przenośną konsolkę i dostałem w gratisie miesiąc GPU. W napoju Fanta też w tym roju miałem gratisowy miesiąc. to jest głupota według ciebie?
Można kupić taniej jeśli jesteś wstanie oddzielić się na chwilkę od reszty stada i chociażby poczekać. Nawet warunki masz lepsze bo dużo mniej bugów, poprawki rozrywki, dodatkowa zawartość. Nie mówiąc już o tym ze istnieje cała masa wartościowych gier/indyków na niższych pólkach cenowych.
Nie problem nie jest z GP. 60% graczy to same PlayStation. Problem jest taki że BO6 jest no słabą odsłoną. BO7 też na taką wychodzi. Gdyby nie było SBMM i tak mocnego AA to myślę że odnosiła by większy sukces finansowy. Tak to dostajemy to samo co roku. 3 mecze przyjemne potem 10 w*ierdolu w trochę innej oprawie graficznej, inne pukawki oraz kilka mechanik pomijam fakt braku pomysłów na skinny oraz kontent czy mapy. Bo to już doskwiera od bardzo dawna. Dla mnie COD się skończył, całe szczęście mam tani Gamepass na rok jeszcze to może ogram fabułę, trochę w multi i ewentualnie zombie. W tym roku będzie napewno grane w BF6.
Ja nadal nie rozumiem tych podwyżek.
Przecież usługa of dawna jest rentowna, przynosi od 0,5 mld do 1 mld przychodów miesięcznie, przy kosztach produkcji pojedynczej gry AAA na poziomie 150-300 mln dolarów rozłożonych na 2-3-4 lata (a gry te zarabiają jeszcze krocie na PC czy PS, jak chociażby Forza, Avowed, Indiana itp.) i przy znacznie niższych kosztach wykupu gier twórców zewnętrznych, w tym indie. Ogólnie rzecz biorąc to ogromny sukces MS, który utrzymuje całą ich gamingową dywizję oraz markę Xbox.
Skąd ta pazerność, przy tak doskonałych wynikach? Wiem, że każde korpo chce nieustannie je poprawiać, ale tutaj naparwdę odnieśli tak gigantyczny sukces finansowy, źe mogliby sobie darować, a przynajmniej uczynić podwyżki mniej drastycznymi.
A teraz jeszcze okazuje się, że zabierają CoD masom grającym miast i wsi...
lol ale bzdury i propaganda sukcesu, ten szajs nic nie zarabia, a przychód to nie zysk netto
Ale skąd wiesz że jest rentowna? Legitne pytanie, bo może jest, ale nie dałeś info. Korpo niestety działają tak, że szukają progu bólu. Zawsze maksymalizują cenę do takiej, jaka konsument przelknie, bez zdanego wstydu
Skąd ta pazerność? W branży tak właśnie jest, inwestorzy i udziałowcy oczekują zysków rosnących cały czas, a by tak było z czasem trzeba albo podnosić ceny, albo w inny sposób maksymalizować zyski przy ograniczaniu wydatków (stąd między innymi ciągłe zwolnienia w branży)
Bo niestety tak działają korporacje, widzę w jednej jak to na tyłach wygląda - nawet jak jest dobrze, to ma być jeszcze lepiej, a ten kto przyniesie potencjalny pomysł, jest tym który "działa i jest aktywny". A to że nie wyjdzie potem? Trudno, utnie się na najniższym szczeblu, a kto miał dostać wyższa posadzkę z góry to dostał i się zadomowił.
ale skad ty masz te dane o rentownosci i doskonalych wynikach? xD wg ich estymat to mieli osiagnac 100 mln subskrybentow xDD
chodzi ci o taki sukces jak z hifi rush, po ktorym zamkneli studio? xDD
przynosi od 0,5 mld do 1 mld przychodów miesięcznie
Ogólnie rzecz biorąc to ogromny sukces MS, który utrzymuje całą ich gamingową dywizję oraz markę Xbox.
chlopie, to nie sa wcale duze przychody. dzial growy sony robi dziesiatki mld $ przychodow rocznie.
Koszty serwerów z których gry pobiera użytkownik, koszt serwerów gier z komponentem sieciowym, koszty licencji do gier. Można tak wymieniać długo ty wymieniłeś dwa komponenty xD Gamepass nie jest i nigdy nie był rentowny.
1. Tango nie zostało zamknięte, tylko sprzedane
2. Los studia najprawdopodobniej był zapięczetowany po failu Ghostwire, co tłumaczyłoby brak zapowiedzi i marketingu Hi Fi Rush
4. Co to w ogóle za porównywanie jednej usługi MS do całego działu growego Sony ? Na każdej stronce jesteś tym samym, przemądrzałym niebieskim fanbojkiem, który albo udaje bycie głupim, albo faktycznie taki jest
Nie można wymieniać i dlatego tego nie zrobiłeś. Dwie pierwsze rzeczy dosłownie wchodzą w podstawowe funkcje ekosystemu Xboxa i są tylko ich rozszrzeniem
Licencje i utracone pieniądze ze sprzedaży exów to główne rzeczy odpowiedzialne za koszta, ale w przypadku przychodów na poziomie co najmniej 5 miliardów i ewidentnie ograniczonych budżetach gier, jakiś dochód jest tutaj oczywisty
No chyba, że chcesz sobie wmawiać, że starsze tytuły AAA i AA oraz masa indyków kosztują po dziesiątki milionów XD
1. Tango nie zostało zamknięte, tylko sprzedane
tango zostalo zamkniete w czerwcu 2024, dopiero pozniej, w sierpniu 2024, Krafton oglosil ze je przejmuje
2. Los studia najprawdopodobniej był zapięczetowany po failu Ghostwire, co tłumaczyłoby brak zapowiedzi i marketingu Hi Fi Rush
skoro byl przypieczetowany po failu ghostwire to czemu tak dlugo zwlekali z zamknieciem?
4. Co to w ogóle za porównywanie jednej usługi MS do całego działu growego Sony ? Na każdej stronce jesteś tym samym, przemądrzałym niebieskim fanbojkiem, który albo udaje bycie głupim, albo faktycznie taki jest
zeby pokazac ze te kilka mld $ rocznie to nie sa duze kwoty. mozesz sobie poszukac ile samo ps plus robi pieniedzy jak chcesz. widac ze boli jak zostajecie wyjasniani, nie macie zadnych argumentow to probujecie nieudolnie obrazac, lol.
ale w przypadku przychodów na poziomie co najmniej 5 miliardów i ewidentnie ograniczonych budżetach gier, jakiś dochód jest tutaj oczywisty
lol
No chyba, że chcesz sobie wmawiać, że starsze tytuły AAA i AA oraz masa indyków kosztują po dziesiątki milionów XD
kompletnie nie masz pojecia o czym mowisz, takie licencje na dodanie AAA do gamepassa moga kosztowac setki milionow dolarow i mam na to zrodlo, bo, w przeciwienstwie do ciebie, wiem o czym mowie. https://www.gamesindustry.biz/xbox-leak-reveals-estimated-costs-of-aaa-games-on-game-pass
ty tylko wypisujesz farmazony bo masz jakies dziwne pragnienie upokarzania sie.
Giełda, akcjonariusze i udziałowcy cisnący na "ciągły wzrost" i tyle.
To, że odnieśli sukces i mieli stabilny dochód to jedno - 99% prywatnych przedsiębiorstw może tutaj poprzestać, rozsiąść się wygodnie i zarabiać łatwą i dużą kasę... ale nie jeżeli jesteś na giełdzie i twoi udziałowcy chcą rok do roku lepszych wyników... bo na tym właśnie zarabiają handlując Twoimi akcjami. Przez to firmy są pazerne, bo muszą ciągle zwiększać zysk, nawet w momentach, kiedy absolutnie nie jest im to już do niczego potrzebne.
To, że odnieśli sukces i mieli stabilny dochód to jedno
jaki sukces, czlowieku xD urobili cie propaganda poteznie jesli tak myslisz ze jest
1. Gdyby zostało faktycznie zamknięte, to nie byłoby co przejąć, bo siedziba zostałaby opuszczona, a pracownicy zwolnieni. Prawdopodobnie rozmowy z Kraftonem rozpoczęły się już przed pierwszym ogłoszeniem. Tymczasowe wstrzymanie to nie zamknięcie
2. Bo nie wypuścili żadnego tytułu ekskluzywnego i day one w GP, a budżet Hi Fi Rush był mały. Z tego samego powodu Arkane Austin mogło wypuścić Redfall, pomimo oczywistego failu jaki miała zaliczyć ta gra
3. Nie ma znaczenia jakie to są kwoty, bo mówimy o obecności lub braku dochodów. Mów na temat
4. Jesteś tak ""doinformowany"", że używasz wewnętrznych przypuszczeń MS co do kosztów, a nie twardych danych. Dodatkowo najprawdopodobniej dotyczą one obecności wielu z tych gier na premierę, bo są z 2022 roku. W tych samych przypuszczeniach BG3 jest wyceniony na 5 mln, Dying Light 2 na 50 mln i AC Mirage na 100 mln, o czym oczywiście nie wspomniałeś
Jedi Survior pojawiło się w podstawowym GP Ultimate rok po premierze i to za sprawą EA Play więc także na innych platformach. Mogę cię zapewnić, że żadne setki milionów na to nie poszły
Już pominę fakt, że to mega popularny tytuł i rodzynek w ofercie tej usługi, a nie standard
Gratuluję ""intelektu"", czy też raczej zwykłego kłócenia się w złej wierze. I kto tu niby lubi się upokarzać...
1. Gdyby zostało faktycznie zamknięte, to nie byłoby co przejąć, bo siedziba zostałaby opuszczona, a pracownicy zwolnieni. Prawdopodobnie rozmowy z Kraftonem rozpoczęły się już przed pierwszym ogłoszeniem. Tymczasowe wstrzymanie to nie zamknięcie
https://en.wikipedia.org/wiki/Tango_Gameworks "Microsoft closed the studio in June 2024. In August 2024, South Korean publisher Krafton announced that it had reached an agreement to acquire the studio from Microsoft for an undisclosed amount, while Tango also forged a strategic partnership with Microsoft. "
2. Bo nie wypuścili żadnego tytułu ekskluzywnego i day one w GP, a budżet Hi Fi Rush był mały. Z tego samego powodu Arkane Austin mogło wypuścić Redfall, pomimo oczywistego failu jaki miała zaliczyć ta gra
ale co to za logika w ogole? czemu musieliby najpierw wypuscic tytul ekskluzywny i day one w GP przed zamknieciem? a czemu The Initiative nie musialo czegos takiego zrobic? ty nie masz pojecia o czym piszesz, belkoczesz wywijac kolejne klamstwa z tylka.
3. Nie ma znaczenia jakie to są kwoty, bo mówimy o obecności lub braku dochodów. Mów na temat
jakich dochodach? gdzie masz info o dochodach, czlowieku?
4. Jesteś tak ""doinformowany"", że używasz wewnętrznych przypuszczeń MS co do kosztów, a nie twardych danych. Dodatkowo najprawdopodobniej dotyczą one obecności wielu z tych gier na premierę, bo są z 2022 roku. W tych samych przypuszczeniach BG3 jest wyceniony na 5 mln, Dying Light 2 na 50 mln i AC Mirage na 100 mln, o czym oczywiście nie wspomniałeś
no ale co z tego? jakie te rzeczy maja znaczenie? czemu mialbym ci wspominac z newsa te kwoty, skoro w linku masz je i wiele wiecej? sa tam gry day one i starsze gry tez
Jedi Survior pojawiło się w podstawowym GP Ultimate rok po premierze i to za sprawą EA Play więc także na innych platformach. Mogę cię zapewnić, że żadne setki milionów na to nie poszły
skoro mozesz zapewnic to daj zrodlo. ja ci moge dac na przyklad taki link https://www.pcgamer.com/gaming-industry/microsoft-reportedly-estimated-that-game-pass-led-to-usd300-million-in-lost-sales-of-black-ops-6-with-82-percent-of-copies-sold-being-on-the-game-pass-less-playstation-5/
Gratuluję ""intelektu"", czy też raczej zwykłego kłócenia się w złej wierze. I kto tu niby lubi się upokarzać...
xboksiarze uwielbiaja sie upokarzac. notorycznie nie maja racji, a wystarczy tylko byc na biezaco z tym co sie odwala w xboksie by sie nie dziwic temu ze np. zaczeli wydawac swoje eksy na playstation, scancelowali mase gier, zwolnili mnostwo ludzi, konsole xbox tragicznie sie sprzedaja, gamepass bedzie zenshitifikowany i nie dobije nigdy do 100 mln, xcloud nie bedzie popularny. to wszystko dla takich ogarnietych osob jak ja bylo oczywiste, a xboksiarze ciagle sie copuja ze microsoft ma jakis plan i ze wszystko jest ok XDDDD
W ogóle to Game Pass teraz nie ma sensu. Do tej pory przy cenie 60-70 zł można było ograć grę na premierę nie kupując jej. Np. Taki Silksong - ogromne zainteresowanie, za 70 zł można było to ograć plus jeszcze kilka gier. Opłacalność większa niż kupować grę na własność, a jak ktoś nie ma ciśnienia na posiadanie gry to już w ogóle. W tym momencie, ktoś chcący ograć jakąś grę, prędzej ja kupi niż zagra w Game Passie. Poleci im przez tę pazerność usługa na łeb na szyję.
Nadal mam stara cenę za subskrypcję której przedłużenie przypada na 10.10. Ciekawe czy zmienią.
Tak czysto obiektywnie to to nadal się opłaca. Płacisz 15 dolarów i grasz co chcesz, możesz ograć 4-10 gier miesięcznie. Lepsze to niż płacić 60 dolarów miesięcznie i mieć jedną grę na własność, do której i tak nigdy się nie wróci, bo za dwa lata jak sobie o niej przypomnisz, serwery będą już wyłączone :P
Jasne - 115zł brzmi gorzej niż 4zł, ale chyba wszyscy wiedzieliście, że darmowe obiady kiedyś się skończą? Ja bym powiedział, że 100zł za nieskończoność gier to wciąż lepiej niż 330zł za jedną grę.
Jak wyszedłeś z jaskini albo jesteś bezrobotny który kupił pierwszy komputer ewentualnie masz miesiąc wolnego a od kilku miesięcy w nic nie grałeś to tak.
Pod warunkiem że weźmiesz na chwilę ograsz i zrezygnujesz.
Wiesz, że gry na konsolę na płytach można odsprzedać? Nie są przypisywane do konta jak na komputerach.
Nigdy, dosłownie nigdy nie kupiłem DLC do gry w ramach ich usługi. Jeżeli już kupuję DLC, to do gier, które posiadam "na własność" (nie czasowo, jak w przypadku czasowej subskrypcji).
Do tych co narzekają znam stronę gdzie dożywotnia dają Xbox ultimate po taniości [link]