Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 kwietnia 2024, 14:42

autor: Adrian Werner

Kultowa strzelanka z lat 90. może zaliczyć duży powrót. Jeden z twórców Descent 3 udostępnił większość kodu źródłowego

Do sieci trafił prawie cały kod źródłowy kultowego Descent 3. W oparciu o niego trwają już prace nad ulepszeniem i unowocześnieniem gry.

Źródło fot. Interplay
i

Mamy doskonałe wieści dla fanów gry Descent 3. Do sieci trafił właśnie jej prawie kompletny kod źródłowy (usunięto z niego tylko elementy odpowiedzialne za odgrywanie dźwięków i scenek przerywnikowych, bo te biblioteki są własnością firmy Interplay). Wypuścił go Kevin Bentley, czyli programista, który współtworzył tę grę.

  1. Kod źródłowy został udostępniony w modelu open-source w serwisie GitHub. Bentley uruchomił także kanał Discord dla osób zainteresowanych pracą z tym kodem.
  2. To ważne wydarzenie. Descent 3 co prawda jest dostępny w dystrybucji cyfrowej w serwisach GOG.com oraz Steam, ale jest to gra z 1999 roku i nie sprawuje się dobrze na współczesnych pecetach.
  3. Tym, czego ten tytuł potrzebuje, jest gruntownie ulepszony silnik i wraz z wypuszczeniem kodu źródłowego stało się to wreszcie możliwe. Fani opracowali kilka projektów poprawiających trzecią części serii (przede wszystkim naprawiający działanie myszki Mouse Fix), ale bez kodu źródłowego to, czego mogli dokonać, było mocno ograniczone.
Descent 3 wprowadził do serii możliwość opuszczenia ciasnych korytarzy i latania nad powierzchnią planet. Źródło fot. Interplay. - Kultowa strzelanka z lat 90. może zaliczyć duży powrót. Jeden z twórców Descent 3 udostępnił większość kodu źródłowego - wiadomość - 2024-04-18
Descent 3 wprowadził do serii możliwość opuszczenia ciasnych korytarzy i latania nad powierzchnią planet. Źródło fot. Interplay.

W przypadku dwóch pierwszych części taki projekt jest dostępny w postaci D1X-Rebirth oraz D2X-Rebirth, dzięki czemu w te gry, choć są znacznie starsze, pod wieloma względami gra się na współczesnych pecetach znacznie przyjemniej niż w nowszego Descenta 3. Mody te w praktyce wprowadzają nowy silnik do gry, który zapewnia pełną kompatybilność ze współczesnymi pecetami i systemami operacyjnymi. Dzięki temu możemy bawić się w szerokoekranowych wysokich rozdzielczościach, korzystać z ulepszonej grafiki i poprawionego sterowania, jak i cieszyć się przywróconym trybem multiplayer.

Udostępnienie kodu źródłowego Descenta 3 sprawia, że w przyszłości analogiczne ulepszenia mogą zostać opracowane także dla trzeciej części serii. Prace nad tym już zresztą ruszyły. Kevin Bentley wraz z fanami zaczął już czyszczenie kodu z wadliwych elementów i przygotowywanie ulepszeń, po to, aby stworzyć solidne fundamenty pod dalszy rozwój projektu i jego modyfikowanie przez graczy.

  1. Descent 3 w serwisie GOG.com
  2. Descent 3 na Steamie
  3. Kod źródłowy Descent 3 w serwisie GitHub
  4. Modyfikacja D1X-Rebirth
  5. Modyfikacja D2X-Rebirth

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej