Już nie ukradniesz samochodu przy pomocy kabla USB
Ponad 8 milionów samochodów marek Hyundai i Kia zostało objętych aktualizacją zapobiegającą kradzieży za pomocą kabla USB. Producent dodał nowe zabezpieczenie utrudniające złodziejom działanie.

Rezygnacja z dodatkowego zabezpieczenia samochodu przy zakupie może skończyć się przykrym wydarzeniem, jak np. jego kradzieżą. Przekonało się o tym wielu klientów południowokoreańskiego producenta motoryzacyjnego.
Hyundai i Kia otrzymały aktualizację bezpieczeństwa
Do końca lutego auta należące do koncernu Hyundai Motor Group (marki Hyundai i Kia) otrzymają nową wersję oprogramowania zabezpieczającego. Mowa tu o grupie pojazdów, które nie zostały wyposażone w immobilizer, przez co możliwa była ich kradzież po dostaniu się do wnętrza, odsunięciu kolumny kierownicy i podłączeniu kabla USB typu A do odpowiedniego gniazda. Akcją producenta zostało objętych:
- 3,8 miliona aut marki Hyundai wyprodukowanych w latach 2010-2021.
- 4,5 miliona aut marki Kia wyprodukowanych w latach 2015-2021.
Aktualizacja wprowadza wymóg włożenia kluczyka do stacyjki zapłonu w celu uruchomienia silnika oraz wydłuża alarm z 30 sekund do minuty. Za głównego winowajcę szeregu kradzieży uważa się brak immobilizera, który nie był obowiązkowym wyposażeniem samochodów Hyundai i Kia. Według jednego raportu to zabezpieczenie było zainstalowane w zaledwie 26% tych aut w 2022 r.
Brak immobilizera okazał się problemem dla aut Kia i Hyundai
Przedsiębiorstwo dokonało zmiany w swojej polityce sprzedaży. Od 2022 r. immobilizer jest już obligatoryjnie stosowany we wszystkich autach tego producenta. To odpowiedź na panujący trend z TikToka, gdzie ludzie dzielili się tzw. „Kia Challenge”, które pokazywało, jak łatwo jest dokonać zabrania mienia.

Nie są znane zbiorcze statystyki dotyczące tego problemu. Jednak nowojorska gazeta „Buffalo News” podaje, że doszło do łącznie 416 przywłaszczeń pojazdów południowokoreańskiego producenta w 2022 r. W samym Waszyngtonie w styczniu tego roku dokonano ponad 200 kradzieży. W rezultacie część firm ubezpieczeniowych przestała oferować swoje usługi dla ponad 8 milionów aut Kia i Hyundai.
Komentarze czytelników
radiradi Legionista
Kurczę, ale ta technologia poszła do przodu, w 2022 opracowali wymóg włożenia kluczyka do stacyjki i immoblizer, pewnie w 2023 dokończą badania nad pilotem, który umożliwi włączenie a w kolejnej aktualizacji nawet wyłączanie alarmu. Co będzie dalej ?
ReveAnge Pretorianin

Podobno przeszli na USB-C, trzeba zmienić kabel.
BartekTenMagik Senator

Trzeba po prostu teraz jeszcze kluczyk sobie przywłaszczać ;)
Zalewany Konsul

Już nie ukradniesz samochodu przy pomocy kabla USB
Szkoda, codziennie to robiłem. Trzeba znaleźć inne hobby