Jak wstawić przypis w Wordzie? Opisujemy krok po kroku
W niniejszym poradniku opisujemy kwestie związane ze wstawianiem przypisów w programie Word. Pokazujemy krok po kroku, jak wstawić przypisy dolne i końcowe.

Kiedy piszemy dłuższą formę wypowiedzi, często spotykamy się z sytuacją, w której pomimo że chcielibyśmy coś wyjaśnić lub doprecyzować, to jednak taki fragment niekoniecznie dobrze komponuje się z resztą tekstu. W takim wypadku z pomocą przychodzą przypisy, dzięki którym możemy do woli komentować, objaśniać lub odwoływać się do źródeł, bez psucia przejrzystości naszego tekstu.
W tym artykule opisujemy, jak wstawić przypisy dolne i końcowe w programie Microsoft Word 365. Korzystając z okazji, zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, w którym piszemy o tym, jak wstawić do dokumentu w Wordzie automatyczny spis treści.
Wstawianie przypisów w Wordzie
Warto wiedzieć, że podczas gdy przypisy dolne trafiają na koniec strony, na której pojawia się dane odwołanie, przypisy końcowe są wstawiane na końcu całego dokumentu.
Aby wstawić przypis dolny w Wordzie, należy:
- Postawić kursor w miejscu, w którym ma pojawić się odwołanie.
- Na górnym pasku kliknąć w zakładkę „Odwołania” i tam wybrać funkcję „Wstaw przypis dolny”.
Aby natomiast wstawić przypis końcowy, należy:
- Postawić kursor w miejscu, w którym ma pojawić się odwołanie.
- Na górnym pasku wybrać zakładkę „Odwołania” i tam kliknąć w „Wstaw przypis końcowy”.

W obu przypadkach kolejnym krokiem po wstawieniu przypisu jest wpisanie jego treści. Tę ostatnią możemy edytować w dowolnym momencie.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że aby usunąć dany przypis, wystarczy postawić za nim kursor w treści dokumentu i dwukrotnie wcisnąć klawisz Backspace.