Odkrycie z Hogwarts Legacy sugeruje, że gra miała wyglądać inaczej

W pecetowej wersji Hogwarts Legacy odkryto nowe dialogi kilku kluczowych NPC. Gracze są przekonani, że jest to pozostałość po wyciętym systemie towarzyszy.

Hubert Śledziewski

Odkrycie z Hogwarts Legacy sugeruje, że gra miała wyglądać inaczej, źródło grafiki: Warner Bros. Interactive Entertainment..
Odkrycie z Hogwarts Legacy sugeruje, że gra miała wyglądać inaczej Źródło: Warner Bros. Interactive Entertainment..

Aktualizacja

Autrzy modów AnyTimeCompanion oraz Companions Mod udzielili nam zgody na hostowanie mirrorów. Te dwa projekty łącznie wprowadzaja do gry system towarzyszy, pozwalający nam zabierać kolegów i koleżanki z Hogwartu na praktycznie wszystkie przygody.

AnyTimeCompanion - pobierz mod z naszego FTP

Companions Mod - pobierz mod z naszego FTP

Poprzednia wiadomość

Jedną z funkcji, których zdaniem graczy brakuje w Hogwarts Legacy, jest system towarzyszy. Z poznanymi kompanami – takimi jak Sebastian Sallow, Natasi Onai, Poppy Sweeting czy Amit Thakkar – możemy współpracować jedynie w toku wybranych misji. Nie mogą oni jednak uczestniczyć w dowolnych questach ani ot, tak eksplorować z nami Hogwartu i okolic.

Niewykluczone jednak, że taki był pierwotny zamysł studia Avalanche Software. Ślad po nim zauważono po zainstalowaniu modyfikacji Companions Mod, dzięki której Sebastian, Natasi, Poppy bądź Amit (a także np. Imelda Reyes) mogą nam towarzyszyć cały czas. W ten sposób odkryto nowe, ukryte kwestie dialogowe, wypowiadane przez nich w misjach, w których nie powinni uczestniczyć.

Na dowód możecie obejrzeć poniższy film, który opublikowała użytkowniczka TikToka o pseudonimie miss_soapy (sophia). Zaprezentowany na nim quest to Duch naszej miłości (Ghost of Our Love) – jego „normalny” przebieg zademonstrowaliśmy w naszym poradniku.

Na nowe kwestie wymienionych powyżej NPC natrafiono także w innym zadaniu – Well, Well, Well. Społeczność próbuje ustalić genezę tego znaleziska. Najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że jest to pozostałość po wyciętym systemie towarzyszy. Avalanche Software mogło z niego zrezygnować, gdyż nie działał poprawnie.

Część fanów wydaje się przekonana, że funkcja ta została usunięta ze względu na konieczność wydania Hogwarts Legacy na PlayStation 4, Xboxa One i Switcha (wersje na PS4 i XOne zaliczyły niedawno kolejną obsuwę i ukażą się 5 maja, natomiast ta na Switcha ma się ukazać 25 lipca). Nie da się również wykluczyć, iż początkowo scenariusz gry zakładał, że część postaci będzie nam towarzyszyła w większej liczbie misji.

Co więcej, pojawiły się spekulacje, jakoby niedoszły system towarzyszy został wycięty celowo, by następnie można go było zaoferować w formie DLC. Warto tu jednak przypomnieć, że twórcy nie planują żadnych dodatków. Jeśli Hogwarts Legacy rzeczywiście miałoby otrzymać taką funkcję, raczej zostanie ona dodana w formie aktualizacji bądź trafi do ewentualnego wydania GOTY / Complete Edition.

Hogwarts Legacy

Dziedzictwo Hogwartu

Hogwarts Legacy

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 lutego 2023

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.8

Gracze

9.0

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
11

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-03-15
21:41

B54 Legionista

Noah_Meier Odpowiadając wprost na Troje pytanie, to tak, jesteś na początku. Wątek główny jest powiązany ściśle ze stopniowym odblokowywaniem elementów gameplay''owych, tak że ostatnie nowości odblokowywane są nawet pod koniec. Pewnym przełomowym elementem jest możliwość posiadania miotły. Siłą tej gry jest eksploracja i powolne odkrywanie świata. Jeśli jesteś zaznajomiony z książkami i filmami, to regularnie będziesz odkrywał smaczki, twórcy często puszczają do graczy oko. Kilka questów głównych jest naprawdę dobrych, walka jest zaskakująco złożona (grę ukończyłem, ale wciąż odkrywam nowe kombinacje znanych już zaklęć) i te złożoności odkrywa się samemu lub przez sugestie twórców ("Wyzwania" podczas walki w prawym dolnym rogu).

Jest jednak w tej grze wątek poboczny z pewnym Ślizgonem, który biegnie równolegle z fabułą. Jeśli jesteś gotowy zaangażować się w niego emocjonalnie, to szybko zdasz sobie sprawę, że jest lepszy od wątku głównego i być może skończysz grę tylko dla niego.

Jeśli się nudzisz, to sugerowałbym skoncentrowanie się na wątku głównym + wątku pobocznym Slytherinu wspomnianym wyżej, od czasu do czasu robiąc questy potrzebne do craftingu (jesteś na początku, więc więcej nie powiem).

Jeśli zawiesisz pewien cynizm świata realnego, jeśli dasz się zwyczajnie oczarować - jakże mógłbym użyć innego słowa - to odkryjesz uroczą grę opowiadającą o znanym świecie na nowy sposób.

Komentarz: B54
2023-03-14
22:14

zanonimizowany1379311 Pretorianin

Jestem na etapie szukania stron ksiazki dla prof Figa w zakazanym lesie. Czy duzo gry przede mna? Jak na razie strasznie sie w niej nudze, niedawno gralem w gow ragnarok i przy tym to HL to jakas indie gierka pisana na kolanie.

Komentarz: zanonimizowany1379311
2023-03-14
22:04

Tasdeadman Generał

Wywalili bo pewnie im się nie kleiło do projektu gry i dobrze.
I tak już w obecnej formie gra jest banalnie prosta i słabo zbalansowana a jak się zacznie odkrywać zaklęcia niewybaczalne to już się praktycznie samo przechodzi (i to pomijając skradanie, bo ze skradaniem to można nago tą grę przejść).
Ale jeżeli to zrobili w formie RPG mocno śmierdzącej typowym soulslike to dodanie do tego towarzyszy byłoby bez sensu.
No chyba, że byliby to towarzysze-atrapy dla robienia klimatu ale wtedy sekcje platformowe czy zwiedzanie otwartego świata byłoby bardzo niedorobione.

Komentarz: Tasdeadman
2023-03-14
21:53

Ratanok Konsul

Tutaj akurat cieszę się, że ostatecznie nie dodali systemu towarzyszy. Dialogi z NPCami są mocno nijakie i myślę, że wymiana zdań z towarzyszem przy eksploracji tylko by mnie irytowała. Poza tym jeśli się nie mylę to nie jedyna i nie najpoważniejsza rzecz, którą wycięto. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale z tego co pamiętam to w jednym z pierwszych materiałów z fragmentami rozgrywki twórcy mówili o wpływie decyzji na fabułę i o tym, że faktycznie będzie można być złym czarnoksiężnikiem. Co jak wiadomo nie jest możliwe.

Komentarz: Ratanok
2023-03-14
21:05

Maze Legionista

Maze

Mam przegranych 100 godzin, większość aktywności ukończonych na 100%, zostały mi chyba 4 achievementy do zgarnięcia (związane z poziomem postaci i chyba ukończeniem kolekcji na 100%). W okolicach fortu miałem zadanie odbicia maga, ale robiłem je sam. Podobny tekst pojawiał się gdzieś przy jakimś większym obozie kłusowników, który nie było związane z żadną misją.

Komentarz: Maze

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl