Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 października 2014, 09:15

autor: Piotr Doroń

Hegemonia: Żelazne Legiony – debiut kosmicznego RTS-a w sklepach

Hegemonia: Żelazne Legiony to pecetowy, kosmiczny RTS z 2002 roku. Produkcja studia Digital Reality trafiła właśnie do oferty platform App Store i Google Play, gdzie można ją nabyć za kwotę około 15 złotych.

Konwersje starych, pecetowych gier nie są w mobilnym świecie niczym nadzwyczajnym. Głównie dotyczą jednak takich gatunków jak przygodówki (Syberia, Amerzone), bądź platformówki (Jazz Jackrabbit). Tym razem sytuacja wygląda inaczej, gdyż w ofercie platform App Store i Google Play zadebiutowała przyzwoita kosmiczna strategia czasu rzeczywistego Hegemonia: Żelazne Legiony (ang. Haegemonia: Legions of Iron), autorstwa węgierskiego studia Digital Reality, mającego w dorobku popularną kilkanaście lat temu serię Imperium Galactica. Wersja na Androida jest dostępna z polskimi napisami.

Na obu platformach produkcję można nabyć za równowartość około 15 złotych, przy czym na Google Play istnieje możliwość przetestowania bezpłatnego dema. Zapewnia ono dostęp do pierwszych czterech misji kampanii i pozwala zapoznać się z mechaniką zabawy, a także sprawdzić, czy na naszym urządzeniu tytuł działa poprawnie. Z relacji graczy wynika bowiem, że na smartfonach z mniejszymi ekranami Hegemonia jest dużym stopniu nieczytelna. Nie wiadomo, czy sytuację uda się w przyszłości opanować – wydaje się jednak, że wymagałoby to wymiany całego interfejsu, co może się okazać nazbyt problematyczne.

Akcja produkcji toczy się w XXII wieku, kiedy to w wyniku nagłego skoku technologicznego Ziemianie rozpoczęli zakrojoną na szeroką skalę kolonizację innych, często odległych planet. W niedługim czasie w koloniach mieszkał już miliard ludzi, a one same okazały się źródłem olbrzymiego bogactwa. Wzrost potęgi ekonomicznej i militarnej, a także liczne napięcia na linii Ziemia–kolonie spowodowały, że liderzy poszczególnych frakcji zaczęli przejawiać chęć zagarnięcia całego tortu dla siebie. Jako że pokojowe rozmowy na Księżycu zakończyły się fiaskiem, wybuch konfliktu był tylko kwestią czasu.

Co nas czeka w samej grze? U podstaw rozgrywki leży mechanika charakterystyczna dla strategii 4X, zatem gracz eksploruje uniwersum i odkrywa nowe planety (jest ich około pięćdziesiąt rodzajów), powiększa strefę wpływów, zbiera i wykorzystuje zasoby, a także toczy boje w czasie rzeczywistym. Ponadto rozwija swojego bohatera, reprezentującego jedną z pięciu klas (m.in. żołnierz, naukowiec, tyran), a także załogi statków imperialnych. Do dyspozycji użytkownika oddano cztery frakcje, toczące walkę o władzę we wszechświecie w ramach dwóch obszernych kampanii. Do zadań gracza należy m.in. rozbudowa floty, zarządzanie koloniami, szkolenie szpiegów, a także rozwój technologii.

Tytuł dedykowany jest raczej fanom kosmicznych RTS-ów, aczkolwiek z uwagi na obecność trzech poziomów trudności mogą go także przetestować osoby, które dotąd nie miały z tym gatunkiem większego kontaktu. Powyżej możecie zapoznać się z kilkudziesięciominutowym gameplayem.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej