Grand Theft Auto V na XOne / PS4 w 30 klatkach i 1080p (4K na PC-tach)
Lew nie jest królem dżungli, tak na marginesie. Z bardzo prostego powodu - lwy nie żyją w dżungli:)
Dla mnie to gówniana gra nie wiew za co sobie zbiera takie opinie 10/10 rewelacja
O i nie rajcujcie się tym 4k na PC jak samo 4 k wymaga min karty z 4GB
ale wracając do tematu GTA t oSHIT
-Grafika na poziomie 2007 -
-odgrzewany kotlet
-nudne misje
-słaba fabułą
-g... multi
ale na tą grę nie ma hejtu dopóki ktoś bystry nie zrobi demota/plakatu na FB o GTA i pokażę wam prawdę
Tak sobie pomyślałem, że ten tryb FPP to byłby dobry patent na Oculus Rift i na konkurencyjne urządzenia na konsole. Kto wie, może Rockstar pracuje nad wsparciem takich urządzeń?
Nie rozumiem jaki jest sens podawania rozdzielczości dla pc, bo na konsolach nie ma wyboru, a na pc to tylko kwestia tego jak ktoś ustawi.
Na konsolach będzie to działać w 1080p, a na pc raczej większość nie będzie grała w 4k, a z tych co będą grali w 4k to może 1% jest na tyle mądry, aby skorzystać z tego prawidłowo.
Ale gry sie zmienia, to nikt nie bedzie musial prosic R* o patch do 4k, tak jak tryb Ultra w Doom3, nikt nie mogl wtedy udzwingac a dzis juz tak
Przecież rozdzielczość 4K na PC to taki ukłon w stronę tych co sobie mogą na to pozwolić.
A odnośnie wersji na konsole, to albo R* mistrzowsko ogarnął optymalizację, albo zostanie coś nieznacznie poobcinane - mowa o XOne. Ciekaw jestem porównań wersji na PS4 i XOne (bo z PC to chyba nie ma co porównywać ;p )
Czyli wersja na Pc w rozdzielczości 4k ale w 30 klatkach to podziękuje
10 jestem ciekaw czy masz chociaż kompa by móc odpalić 4 k w 15 klatkach
z tego co słyszałem to 4 k na dzień dzisiejszy to albo 1 porządna karta pokroju AMD r9 295
albo 2 pokroju R9 270 czy tam odpowiednik NIVIDI
Ale gry sie zmienia, to nikt nie bedzie musial prosic R* o patch do 4k, tak jak tryb Ultra w Doom3, nikt nie mogl wtedy udzwingac a dzis juz tak
Rozdzielczość to akurat nie problem. Użytkownik komputera ma nad nim pełną kontrolę i wystarczy mały program, który będzie przechwytywał komunikację gra->DirectX i po drodze zmieni kilka parametrów, czy doda efekty postprocess. Nie pamiętam nazwy programu, ale twórca słynnego moda do Dark Souls napisał program, który pozwala ustawić dowolną rozdzielczość w prawie każdej grze, a do tego można np. ustawić by gra działała w 4K albo 8K, a obraz był skalowany do 1920x1080 co daje w efekcie bardzo dobrej jakości antyaliasing, który omija wszelkie problemy związane z technikami deffered.
Inna sprawa, że R* w GTA IV na PC dał bardzo szerokie opcje konfiguracyjne i to bardzo na wyrost, by gracze w topowych konfiguracjach mogli zrobić z nich użytek. Niestety przez PCtowych graczy zostało to odebrane jako słaby port, a prawda jest taka, że przy konsolowych ustawieniach tj. pecotowe low-medium gra działała bardzo dobrze na przeciętnym gamingowym komputerze. Gdyby wtedy medium nazwali ultra high, to nikt by nie robił problemu, a tak zawrzało na forach krzykami posiadaczy komunijnych komputerów podsycanych płaczem piratów, którzy przez długi czas nie dostali dobrego crack'a.
Ja w GTA IV bawiłem się świetnie od dnia premiery i nie miałem absolutnie żadnych problemów technicznych, a mój roczny wówczas komputer nie miał żadnych problemów z uciągnięciem 1920x1080 w 30 fps przy średnio-wysokich detalach.
Bo wśród pecetowców panuje głupie przekonanie, że muszą grać w każdą grę na ultra.
shamanfre To wskaż mi chociaż jedną grę z 2007 roku której grafika jest lepsza bądź na podobnym poziomie
jak ty mi wskażesz grę z 2007 roku która = grafika Ghost jak to piszą niektórzy hejterzy ba niektórzy gadają farmazony podrasowany silnik Quake
Ale graficznie cod nie odstaje od GTA 5 a jednak ma większy hejt
shamanfre - Crysis 2007 > Ghost 2013
crysis też =GTA 5
Jednak niemałym zaskoczeniem jest, że XO będzie w stanie uciągnąć te 1080p. Inni mogliby się uczyć od R*.
PS. Pewnie MS zapłacił za Parity hehe :D
Jak widać, jak się chce, to się potrafi. R* po raz kolejny pokazał że są mistrzami w klepaniu kodu, większość devów idzie na łatwiznę i obniża rozdziałkę na XO,a wystarczy się trochę przyłożyć i można z tego, wcale nie słabego sprzętu wydobyć odpowiednią moc.
WUT?
liczylem 60 FPS PS4 na gre z poprzedniego gena
omg.. n/c
kesik - o wow gre z x360 , XONE z malym podrasowaniem uciagnie w 1080p, to dopiero nextgen mamy
i pomysle, ze teraz wszystko bedzie stalo prez kolejne 6-7 lat, ps3/x360 jak wychodzily byly w miare mocarne porownujac do PC. mam nadzieje, ze steam bedzie rozwijal sie jak rozwija i rynek wroci na wlasciwe tory.
inaczej do oporu co roku wszystkie tasiemce z malymi zmianami i tak przez kolejne 7 lat.
R* robi cos perfekcyjnie bo nie robi w miedzy czasie juz kolejnych 2 gier na przyszly rok jak ma konkurencja. Oby tym razem wersja PC nie byla klonem IV ;)
^ super perfekcja 30 FPS na PS4 1080p, 20-30 fps PS3 720p. Grafika podrasowana jest nieznacznie (nie na tyle) no chyba, ze obecne geny to naprawde są takie cienkie, ze old-gen GTA5 nie potrafia stworzyc w 60 FPS.
Jeszcze wyjdzie na to, ze CPU w next-genach jest slabszy niz w x360/ps3 ;p
Ale stary - nie po to do PC dokupilem PS4, aby moj PC z 2 letnia karta graficzna (hd7970) odpala wszystko 3-4 x (!) wydajniej. Jestem coraz bardziej zawiedziony, nie tyle samą konsolą (bo ją kupilem dla jrpgi, w lutym pierwsze cos;) tyle obecnymi "next genami",ktore okazuja sie coraz wiekszymi shit-genami jezeli chodzi o mozliwosci.
Liczylem na 1080p 60FPS rock solid GTA V na konsoli i znow nie kupie. Dragon Age tez 30 FPS i kupuje na PC, wystarczy zobaczysz filmiki jak slicznie w 60fps to wyglada. Lord of the Fallen na PS4 to chyba w 20-25fps chodzi (nawet nie chce myslec ile na Xone, tam chyba jest oszukane 1080p z upscalingiem w poziomie), ana tym samym PC z hd7970 mam stale 60 FPS z wszystkich na FULL (tak mam obie wersje gry, kupilem na PS4 i dokupilem na PC klnac jak szewc). eh.
A jeszcze 6-7 lat current genow przed nami. omg. licze, ze steam sie rozwinie i zacznie to wracac na tor PC.
za rok za 1500zl bedziesz mial PC ktory bedzie wszystko ciagnal z konsol w 1080p/60 fps..
O ile GPU jeszcze spoko, to CPU AMD jest chyba tutaj najwiekszym bootlegiem, X360 ma PowerPC 3.2Ghz 3 core, ten low-power AMD APU 6 rdzeni jest chyba niewiele szybszy "w praniu".
Jedyne w co gram na PS4 to Diablo3 (lol) - slicznie wyglada i granie na padzie w diablo > pc :) ale cala reszta sie robi powoli zartem.
Dla najnowszej konsoli Sony firma AMD przygotowała procesor z ośmioma, niskonapięciowymi rdzeniami Jaguar (x86-64) plus karta graficzna Radeon HD, co łącznie dać ma 18 jednostek obliczeniowych. Zamiast umieszczania w urządzeniu dwóch pojedynczych elementów – producent połączył je w jedno, tworząc APU.
takie coś znalazłem w niecie
jednak nie da się zrobić czegoś dobrego,taniego i to 2 w 1
Mnie tam najbardziej cieszy remote play dzieki czemu pogram na Vicie w GTA5 leżąc w łóżku. Oraz wykorzystanie dodatkowych funkcji pada, glosniczka, panelu dotykowego i lightbara orazmparu innych.
25 ale na Pc za 1600 zł nie odpalisz już najnowszych gier w takich ustawieniach jak na Xbox One czy Ps4
więc jak ktoś nie chce grać w Bóg wie jakich fpsach to po co mu kupno komputera do gier
Ja nie wiem co wy widzicie w tych fpsach na prawdę grałem na konsoli jak i na mocnym kompie i nie widziałem żadnej różnicy przynajmniej tak samo się bawiłem
120 fps jest już potrzebne jak ktoś się bawi w streamingi itp
Ale w tedy już trzeba albo 2 kompów by streamować w fHD ultra itp
albo wszystko ustawić na Low
FM
realsolo - ale GTA to raczej nie tylko wersja HD jak LotU tylko cos wiecej. Przeciez zwiekszono draw distance, chyba ma byc model uszkodzen auta, liczba przechodniow bo w GTAV to chyba noc jest nawet w dzien przez co tylko garska ludzi jest. itd itd co tam zmieniaja. My poza trailerem i fpp trybem nie widzielismy gry.
1080p i 60fps to sa bajki, gry nie beda mialy 60fps co najwyzej gry beda plynniejsze niz skaczace jak poprzednie generacje. Wazne aby gry ciagnely wicej niz 30fps bo wtedy mniej jest to odczuwalne
Gralem w kilka gier i jestem pozytywnie zastawiony, ostatnie lata spedzilem na pc, gdzie na poczatku szlo grac 60fps i high lecz z czasem zostalo tylko 60fps, 1080p i ustawienia low, przez co gra tracila bo dzisiaj za wygladac gry odpowiadaja wszelkie efekty, filtry, ssao, i inne rzeczy. Ale mi sie nie chce kupowac nowej grafiki, itp by znow pograc tylko roczek. Kompa kupie do CV1 Rifta bo teraz to sie mija z sensem. Gram w 720p by w SS miec 30-60fps w zaleznosci od sytulacji i jakos nie widze aby mi o przeszkadzalo w innych grach - Metro, Killzone czy Last - nie zmienialem opcji na 1080p, a TV duzy, 47'.
Nie sądzę, by 4K miało być przeszkodą na PC, nawet na średniej klasy karcie graficznej jaką jest choćby mój GTX760. Wczoraj GF Experience dobrał mi w Advanced Warfare w 1080p detale tak absurdalnie wysokie, że aż sam się zdziwiłem: 10 poziom grafiki na 11, zaś gra prezentuje się obłędnie i trzyma stałe 60 klatek, a to jeszcze bez dedykowanych sterowników. Gdy użyłem trybu 4K do przeskalowania, giera nadal była tak samo płynna, a detale zeszły na 8 poziom z 11. Tak więc nie dramatyzujcie: obecna generacja konsol kompletnie nie jest wymagająca.
Irek22 [2]
Ubisoft powiedział, że następny Assassin's Creed będzie wyświetlał jedną klatkę na 30 sekund w celu zapewnienia jak najbardziej książkowych doznań. ;-)
TRX - ale porównujesz dużego sandboxa z korytarzowym i oskryptowanym shooterem...
TRX - wybrales akurat taka gre ktora chyba nie ma nigdy wysokich wymagan bo czym? Nie ma duzych terenow, efektow z kosmosuw, itd itd
Bo wśród pecetowców panuje głupie przekonanie, że muszą grać w każdą grę na ultra.
+1000
Zazwyczaj ci co mają jakieś chore ciśnienie na ultra i lecą do sklepu jak mieli kilka spadków w grze, bo przecież jak tak można, hańba grać ze spadkami, a przecież musi grać w ultra.
realsolo ==> Ależ pier.... Pan jak potłuczony. Ma Pan w ogóle konsolę czy jest Pan pececiarzem i musi Pan sobie z urzędu zbesztać konsole? Bo naprawdę nie wiem skąd ty wziąłeś te problemy o których seplenisz, mam nową konsolę już jakiś czas i serio nic nie ma pokrycia w rzeczywistości z tego co ty usiłujesz wmówić.
Wiadomość o 4k od Rockstara to takie "puszczenie oczka" w stronę graczy PC, mające w swym przekazie pokazać, że będzie można grę skonfigurować na wiele różnych sposobów, zapewne nie zabraknie wielu opcji graficznych i suwaków. Chodzi o to, że nie pominą nikogo i każdy znajdzie ustawienia dla siebie. Tak przynajmniej ja to odbieram.
Można? Pewnie że można wystarczy się trochę przyłożyć to i nawet z gówna bata się ukręci a Rockstar jest tego najlepszym dowodem.
@kaszanka9,
Mi tam wystarczy, że gra się uruchomi. Nieważne na jakich detalach. Nie muszę mieć Ultra. Zwłaszcza, że w obecnych czasach w większości gier największą różnicę robi rozdzielczość i tekstury.
Do komentarzy w stylu "Konsole to gówno, 4K nie wyświetlają"... niecałe 33% PC wyświetla 1080p, a 3,7% 4K. A więc o czym my tu gadamy...
@legolas93
ziomus, zamknij pape, bo ci mleko z warg jeszcze leci. mam ps2,ps3,ps4, vita, gamecube i wii. x360 sprzedalem. to ze tobie mamusia daje kieszonkowe na minecrafta, nie znaczy, ze kazdy tutaj jest na twoim poziomie. Jakie kurwa problemy dziecko? czego nie zauwazyles? 22 fps w lord of the fallen? 30 fps w nadchodzacym dragon age? 30fps w porcie z poprzedniego gena (o sorry kilka usprawnien ma). 25 fps w destiny? zamilcz, to ze ty jak juz masz sprzet musisz go wychwalac, nie znaczy ze kazdy tak robi, jak cos ma wady to sie to widzi. Jak nie widzisz, jaki obecny gen jest bullshitem, slabym pc w ladnej ubudowie. Prawdopodobnie PowerPC 3core z X360 jest szybszy od AMD APU 6core (2 na system) . Rok po premierze X360 ciezko bylo pecetom z takim performace. Rok po premierze current genow mamy zarcik, a przed nami 6-7 lat. rewelacja. Bedziemy dostawac tasiemce bez zadnych nowosci, bo nie zrobisz nowego AI czy mega fizyki na takim slabym AMD APU i slabym GPU. Nie ma takiej mozliwosci.
na poczatku sie jaralem jak dziecko PS4, jak niedawno odpalilem Lord of the Fallen i zobaczylem jak to chodzi (losowe crashe pomijam , bo ta gra crashowala do 1.2 wszedzie), a potem na nienajnowszym HD7970 to poza kilkoma exami na ktore czekam nie ma w ogole po co grac gier na PS4. 3 konsole + PC mam wpiete pod toshibe tv 55 cali, wiec po ch. mialbym grac na PS4, skoro kazda gre multi odpalam na PC plynnie?
dobrze, ze w 2015 wychodzi kilka exow, no i Diablo3 na ps4 > pc.
@Ravios
ALE KOGO INTERESUJE 4K? NIKOGO. W 2014 chcialbym na tv 55 cali grac plynnie gry, tak jak w 90% gier na PS2 (90% gier na ps2 ma stale 50/60 FPS !!). A nie, ze majac 2 letniego hd7970 wszystko dziala mi 3 x lepiej niz na PS4. Popros znajomego aby ci pokazal jak chodzi LotF na PS4 (albo najlepiej na Xone;).
Nie byloby problemu, gdyby zblizal sie koniec generacji. A mamy jej początek, sprzet jest do bani i trzeba o tym glosno mowic. Bedzie kolejne 7 lat zastoju, to juz ps3/x360 startowo podniosly poprzeczke w grach. A teraz? lol.
Ale luz,. potem taki janek93 popluje sie, Ubi wie co robim, pusci piekne trailery, potem downgrade (polecam zobaczyc jak wyglada The Crew w praniu;) a janki93 i tak to kupia. i biznes na tasiemce sie kreci.
Inna sprawa, że R* w GTA IV na PC dał bardzo szerokie opcje konfiguracyjne i to bardzo na wyrost, by gracze w topowych konfiguracjach mogli zrobić z nich użytek. Niestety przez PCtowych graczy zostało to odebrane jako słaby port, a prawda jest taka, że przy konsolowych ustawieniach tj. pecotowe low-medium gra działała bardzo dobrze na przeciętnym gamingowym komputerze. Gdyby wtedy medium nazwali ultra high, to nikt by nie robił problemu, a tak zawrzało na forach krzykami posiadaczy komunijnych komputerów podsycanych płaczem piratów, którzy przez długi czas nie dostali dobrego crack'a.
Dokladnie. Jak odpalilem IV u siebie na przecietnym wtedy kompie to sie mocno zdziwilem o co tyle krzyku i tez dlatego, ze gra nie tylko wygladala ale i dzialala znacznie lepiej niz na konsolach (wczesniej gralem na 360). Zwlaszcza w momentach gdzie bylo wiecej akcji pecet potrafil duzo lepiej utrzymac sensowne fpsy, a nie co chwile dropy jak na konsolach. Poscig - drop, jazda po chodniku (fizyka, ragdoll, euphoria) - drop.
@UP - serio? Bo ja na GTX760 i Phenom II X6 nie uzyskiwałem stałych 30FPSów w wielu sytuacjach przy ustawieniach zbliżonych do tego, co mają konsole (Graficznie). Dało się grać, ale z pewnością nie były to najprzyjemniejsze doznania. Gra była i jest tragicznie zoptymalizowana - nie ma tutaj żadnych wątpliwości.
@Ravios
Fajnie, fajnie. A źródło tych wykresów?
Jakoś R* potrafi wyciągnąć z XONE 1080p.
@Sethlan - miałem ten procesor jeszcze 3 miesiące temu. Mówię ci zamień to na jakiegoś Intela, totalny paździerz od AMD... Taka dobra rada. ;)
GTA IV jest uznawane za bardzo słaby port też z powodu tego, że na każdym sprzęcie działa inaczej, dopiero po paru patchach podobno się polepsza, chociaż u mnie nic nie pomogły.
Nie wiem czemu na tym sprzęcie z podpisu mogłem grać w tylko +35fps na średnich i to ze spadkami, a nawet biorąc pod uwagę optymalizację nie powinno być problemów z ultra.
Nawet taka sprawa była, że po 1-2h grania nagle się obniżała stała ilość fps do 20-25 i tak już zostawało aż do wyjścia z gry.
[46] Patrz -> sygnaturka. ;)
Do wszystkich narzekających na ilość fps w GTA - oto kilka faktów na temat ilości klatek w poszczególnych wersjach (PC):
GTA 3 - blokada na 30 klatek
GTA Vice City - blokada na 30 klatek
GTA San Andreas - blokada na 26 (sic!) klatek
Dziwne jest to, że wtedy wszystkie te narzekające matoły nie miały nic przeciwko 30 klatkom/sekundę. Oczywiście w każdej części istnieje możliwość odblokowania, ale spowoduje to że gry będą działać zbyt szybko, ponieważ *zostały* napisane pod 30 fps. Z powyższego można wywnioskować, że czwarta część również była optymalizowana pod 30 fps i "piątka' na PC również będzie tak działać.
No przecież tutaj połowa nie wie co to jest Fps/co i jak
Prawda jest taka że 120 fps potrzebna jest ci jak np streamujesz grę live
albo jak grasz na jakimś eslu itp i liczy się każdy szczegół
a 30 fps w zupełności wystarcza by cieszyć się grą na konsoli tyle macie i git. Naczytaliście się że komfortowa gra to min 120 fps i piszecie te brednie
@Sethlan -
To jakiś cienki sprzęt masz bo ja na starym X4 940 i GTX275 miałem spokojnie 30-40fps w ustawieniach 90% max. Do tego w dużym stopniu gra zmodowana. I żadnych zacięć.
Cienki sprzęt, który i tak był lepszy niż twój wymieniony tutaj. Inna sprawa, że od pół roku nie mam nic ze starego PCta, jakby ktoś w ogóle sygnaturki przeglądał...
@Bezi2598
Bo wśród pecetowców panuje głupie przekonanie, że muszą grać w każdą grę na ultra.
NIE, wcale nie muszą. MOGĄ i to robią.
@Optiores
GTA 3 - blokada na 30 klatek
GTA Vice City - blokada na 30 klatek
GTA San Andreas - blokada na 26 (sic!) klatek
Możesz podać źródło tych rewelacji? Zasuwałem w każdej z tych gier i nie widziałem rzeczonych blokad... albo nie pamiętam?
Możesz podać źródło tych rewelacji? Zasuwałem w każdej z tych gier i nie widziałem rzeczonych blokad... albo nie pamiętam?
Optiores ma trochę racji. Wyłączenie ogranicznika klatek powodowało zazwyczaj problemy z rozgrywką, które mogły uniemożliwić ukończenie gry, np. w Vice City samolot Skimmer nie mógł odbić się z tafli wody albo w szkole jazdy w San Andreas przy próbie zrobienia beczki samochód za nic nie chciał wykonać pełnego obrotu i wylądować na 4 koła. W GTA III zauważyłem także, że samochody cofają dużo wolniej i są mniej skrętne. Takie mniej lub bardziej uciążliwe problemy zdarzały się w każdej z tych części. Włączenie ogranicznika klatek to znowuż skazanie się na grę z okropnie szarpiącym obrazem i wchodzi w grę chyba jedynie wtedy gdy bez niego nie można przejść misji. Można oczywiście użyć drobnych programów, które wyłączają limit FPSów i nie psują rozgrywki, ale one mogą się gryźć ze Steamowymi wersjami.
Włączenie ogranicznika klatek to znowuż skazanie się na grę z okropnie szarpiącym obrazem
Stale i solidne 30 fps to 'okropne szarpanie'?
Nie, solidne 30 FPS to nie jest okropne szarpanie. Tylko, że pecetowe wersje GTA nie utrzymają stabilnego framerate'u i obraz - mniej lub bardziej - szarpie.
Az sie boje pytac skad wiesz, ze GTAV "nie utrzyma" stabilnego framerate'u, musisz miec lepsze wtyki niz kesik.
Zastanawia mnie tylko pomysl, ze jesli gra nie daje rady utrzymac 30 klatek, i w pewnych momentach schodzi do powiedzmy 10-15 ('okropnie szarpie'), to zdjecie limitu i pozwolenie grze chodzic w tylu klatkach, ile tylko sprzet da rade wygenerowac, na te spadki w jakikolwiek sposob pomoze. Przeciez w tych samych momentach tak samo bedzie spadac do tych 10-15 klatek, tyle ze nie z 30, a z 50, czy ile tam sie wycisnie.
Az sie boje pytac skad wiesz, ze GTAV "nie utrzyma" stabilnego framerate'u, musisz miec lepsze wtyki niz kesik.
Źle mnie zrozumiałeś, nie chodziło mi o to że GTA V nie utrzyma framerate'u, tylko że III, VC i SA mają z tym problemy. I proszę, nie porównuj do kęsika...
Przed chwilą specjalnie włączyłem San Andreas aby porównać grę z włączonym i wyłączonym ogranicznikiem klatek. Przy włączonym ograniczniku gra po prostu tnie, po wyłączeniu chodzi płynniuto. Koniec, kropka. W GTA III i Vice City miałem dokładnie, to samo. Wiem, że nie ma to sensu, ale tak po prostu jest.
No, ale pewnie to całe szarpanie obrazu tylko sobie uroiłem, bo nie mam nic lepszego do roboty tylko wszczynać bezpodstawne dyskusje o grafice, nie?
Z tym ograniczeniem klatek to racja w San Andreas: żeby ukończyć ostatnią misję i dogonić wóz strażacki, to zjadłem nie jedną klawiaturę aż w końcu spróbowałem na kolejnej maszynie kilkanaście miesięcy później i się udało za pierwszym razem :) A potem kumplom przechodziłem :P