Na Steamie pojawiła się pierwsza gra wygenerowana z pomocą sztucznej inteligencji. Jej tytuł to This Girl Does Not Exist – wszystkie elementy, takie jak grafika, historia oraz dźwięki, zostały przygotowane przez AI.
gry
Kamil Cuber
20 września 2022 13:30
Czytaj Więcej
Problem w tym, że AI nie tworzy rzeczy sama z siebie. Żeby AI wypluło obrazek, musi najpierw przestudiować kilkaset innych obrazków. AI bazuje na innych dziełach rysując swoje. Czy twórcy dawali AI do studiowania dzieła innych autorów, czy sami stworzyli bazę danych? Dodatkowo, z jakiego programu korzystali twórcy? Sami napisali skrypt dla SI, czy skorzystali z czegoś gotowego dostępnego w sieci? Jest tu poważna problematyka prawa autorskiego, nad którą mało kto się pochyla.
Pamiętam przykład małpy, która zrobiła zdjęcie aparatem. Kto miał prawa autorskie? Małpa czy właściciel małpy? Jak duży wpływ w stworzenie zdjęcia miał właściciel (ustawienie aparatu itd.)? Tutaj działa to podobnie, a i trochę inaczej, bo AI swoje prace na czymś bazuje.
Gry wygenerowane przez AI
Tylko tego mi brakowało... Będą ponad 1000 "słabe" gry dodane do STEAM co miesiąca dla łatwe kasy... Tak jak symulatory randki-porno w Japonii bez głębi. Kopiuj i wklej i zmodyfikuj przez AI, jak masowo ludzie będą korzystać z takiego narzędzia i pójdą na łatwiznę jeszcze bardziej niż zwykle. Tak jak mnóstwo gry z nieistniejący STEAM Greenlight.
Gry mają wartości tylko wtedy, jeśli mają duży wkład pracy twórcy z kreatywności i pasji.
Jeśli pojawią się setki śmieciowych gier, to w Steam będą musieli wreszcie ruszyć tyłki i wprowadzić jakąś weryfikację.
Steam walczy z tym ukrywając te nie popularne
A dzięki narzędzie AI jedynie tylko przyśpieszy proces tworzenie "słabe" gry. Takie tytuły mogą się pojawić w STEAM częściej niż zwykle. Nietrudno o nadużywanie.
ja czekam ai będzie robić rpg ale porządne albo fps albo strategie bo to wtedy pokaże moc.
Trochę mylny tytuł wiadomości. To nie jest gra w całości wygenerowana przez AI.
To jest gra z assetami stworzonymi przez AI. A te assety ktoś musiał przejrzeć, jeśli były słabe to stworzyć kolejne. Umieścić je w tej grze. Nie mówiąc już o stworzeniu samej logiki gry, której tutaj AI nie wygenerowało.
Chyba nie podoba mi się to do czego to zmierza. Jeśli chodzi o jakąkolwiek twórczość artystyczną to nie jestem absolutnie entuzjastą "AI", ale jeśli chodzi o medyczne rzeczy to i owszem, albo o jakiś wysiłek fizyczny (np. robot podnoszący jakieś 200 kg gruzu). Pomoc człowiekowi ok, ale zastąpienie go (twórcze) już nie.
To było nieuniknione. Ja tylko czekam aż technologia rozwinie się na tyle, że jedna osoba albo kilka będzie w stanie stworzyć dokładnie taką grę, jaką chcą w jakości AAA i nie będą musieli użerać się z wydawcą, który finansuje cały projekt i zatrudnia setki pracowników oraz dyktuje, jak ma wyglądać ostateczny efekt.
Nie doczekasz, bo do tego nigdy nie dojdzie. A jak już, to ktoś będzie sprzedawać licencję na takową AI za grube pieniądze. AI tworząca całą grę za jednym kliknięciem to utopia.
A tworzenie jednym kliknięciem na pewno będzie słabsze niż tworzenie świadome i przemyślane. W dodatku z pasją.
Jakby w grze były rzeczy wygenerowane przez grę na bieżąco jak w grach rogue like to by jeszcze mogło być ciekawie ale to sa po prostu obrazki z zewnęcznego generatora
A jakby w miarę inteligentne AI potrafiło tworzyć nowe lokacje, elementy graficzne, fabularne w podobny sposób jak powstają te obrazki to dopiero by był przełom
Jeśli mówisz o tej sprawie małpiego selfie, to chodziło o to, czy prawa ma dzika małpa, czy fotograf będący właścicielem aparatu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Monkey_selfie_copyright_dispute
Bawi mnie w tym, że w zwiazku z informacjami o udziale AI w procesie twórczym w dziedzinie artystycznej, pojawia się zawsze wzmianka o tym, że programistów też już chce się zastępować AI... No tylko kto stworzył to AI ?
AI to obecnie nie jest w większości samoświadoma istota, tylko skrypt nakierowany na znalezienie najlepszej drogi do jakiegoś celu(skrypt wygenerowany przez programistę). W związku z tym, każde dzieło AI stworzone jest pośrednio przez programistów. Algorytmy do upraszczania programowania istnieją od bardzo dawna. Programiści częściowo je używają, częściowo mniej. Bo np. mimo że świat zabrnął dość daleko w dziedzinie programowania wizualnego. Ogromna jego część nadal odbywa się w postaci tekstowej... Bo tak jest wygodniej.
Pracę programistów dodatkowo należy nadzorować, bo każdemu w skomplikowanych programach zdarza się zrobić błąd... Napisanie bezbłędnego kodu, jest łatwiejsze, niż napisanie nieomylnego algorytmu SI, który będzie generował bezbłedny kod. A jednak przy stopniu skomplikowania dzisiejszych zagadnień, nie jest to prosta rzecz.
Reasumując, w game devie chyba Ubisoft jest najbardziej zaawansowany w generowaniu gier przy wykorzystaniu AI (przynajmniej tak mi się wydaje, po tym co słyszałem, odnośnie wykorzystania tych algorytmów do projektowania misji), przy okazji zatrudniają ogrom ludzi zajmujących się tym. Na co, ludzie narzekają? Że gry Ubisoftu są mocno wtórne...
Nie wiem czy wiecie ale bless online został zrobiony w 70% przez ai a dokładnie przez super komputer w którym ai się mieści tak samo jak lost artk tak że w korei mają to obcykane dawno tam im ai pomaga w robieniu gier już od dawna.