Obrońcy mają prawo czuć się zawiedzionymi. Po miesiącach trudów i niezaliczonych zadań okazuje się, że nie było tak naprawdę o co walczyć.
Miny przeciwpancerne stały się czymś pokroju mema wśród społeczności Helldivers 2. Twórcy shootera już od dłuższego czasu starali się wręczyć graczom nową broń, stawiając tylko jeden warunek: zaliczenie określonego rozkazu głównego. Przez wzgląd na różne zrządzenia losu, żołnierze przez długi czas nie byli w stanie wywiązać się z obowiązków, tym samym nie zdobywając nagrody.
Arrowhead postanowiło pociągnąć nieco za sznurki, nagradzając helldiverów minami za niewykonanie misji. Czy rzeczywiście było warto? Sądząc po pierwszych reakcjach, nie do końca.
Kilka dni temu armia Super Ziemi otrzymała zadanie wyeliminowania określonej liczby wrogów w celach badawczych, przy czym niewywiązanie się z misji „groziło” zleceniem produkcji min przeciwpancernych. Jest to prawdopodobnie pierwsza sytuacja, w której wystarczy nic nie robić, by otrzymać nagrodę – nawet jeśli opis nie do końca tak ją przedstawia.
Być może Arrowhead zdecydowało się na taką grę słów nie bez powodu. Po dłuższym obcowaniu z minami okazuje się, że nie są one tak potężną bronią jak mogliśmy zakładać. Gracze skarżą się nie tylko na słabe obrażenia zadawane wrogom, ale także problemy natury strategicznej.
Miny przeciwpancerne:
- nie zadają praktycznie żadnych obrażeń i muszą zająć połowę pola, by zabić coś tankowatego;
- mogą wybuchnąć od kontaktu z mniejszymi wrogami, wami i waszymi zwłokami;
- powodują ogromne eksplozje łańcuchowe, które marnują całe pole.
Dlatego nie martwcie się, są tak bezużyteczne, że nie poczujemy różnicy.
Moja mina, kiedy miny wybuchają od wszystkiego, co nad nimi przechodzi i nie zabijają ciężkoopancerzonych.
W ostatecznym rozrachunku mini przeciwpancerne nie różnią się zbytnio od zwykłych bomb, które już wcześniej nie cieszyły się dobrą reputacją ze strony graczy. Niektórzy nie odczuwają przy tym różnicy między obecnym stanem świata a poprzednim – stąd też nie mamy czego żałować.
Jednocześnie komentujący przytoczonych wyżej wpisów wspominają, że oryginalny zamysł min przeciwpancernych różnił się od efektu końcowego, czyniąc je potężniejszymi. To by oznaczało, że Arrowhead zdecydowało się w pewnym momencie na nerfy – być może dlatego miny zostały tym razem podane na srebrnej tacy.
Jeszcze niektórzy twierdzą, że od początku nie mieli zbyt dużych oczekiwań, a większość sił Super Ziemi napędzała się wyłącznie memami o ciągłych porażkach. Czas pokaże, jak twórcy odniosą się do zarzutów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.