Udostępniona wczoraj wersja demonstracyjna Anno 117 nie została przyjęta entuzjastycznie. Gracze narzekają głównie na dwa elementy.
gry
Adrian Werner
3 września 2025 11:54
Czytaj Więcej
Dokładnie tak jak mówią:
1. Godzina to nie demo... pograłem 20 minut wyłączyłem, patrzyłem tylko na licznik
2. Menu strasznie minimalistyczne
Efekt... wyrzuciłem w cholere
8/10 nowych gier ma koszmarnie brzydkie, bedace wrecz zaprzeczeniem estetyki UI, ale tutaj to juz ktos przeszedl samego siebie.
Jakis "UjiUks dezajner" mocno sie napracowal.
Nie jest tajemnicą, że UI robione pod konsolę. Kiedyś konsolizacja gier dotyczyła strzelanek czy przygodówek (co mnie odrzuciło swego czasu od Dreamfall), ale niestety dotknęła też stricte pecetowych tytułów jak strategie czy ekonomiczne.
Faktem jest natomiast, że to może być trochę starsza wersja udostępniona w demie i mają jeszcze trochę czasu na kosmetyczne poprawki.
Ustawiam fullscreen na 1080p, a gra ustawia uj wie co, ekran się rozciąga, wszystko rozmyte, a na dole widzę kawałek paska zadań w jakimś super powiększeniu. Co za syf.
Nie wiem czemu w tego typu grze ograniczyli grę do 1 godziny. To nie jest Starcraft, gdzie liczy się szybkość, tutaj fajne jest "rozkoszowanie" się budowaniem, rozwojem etc. Rozumiem, że to demo i jakieś ograniczenie powinno być, ale można byłoby to zrobić lepiej.
Jak na razie kontynują trend zniżkowy, jak na ubi przystało. Prawie w kaźdej serii ich kolejna gra jest gorsza od poprzedniej. Tak jest i tu. To demo pokazuje że to praktycznie zmienione assety w Anno 1800 wydane pod nową nazwą ale z gorszą grafiką, optymalizacją i idiotycznym UI. Równie dobrze to mogłoby być gorze DLC do Anno 1800. Napewno nie kupię.
Oczywiście sam pomysł ograniczenia gry dema do godziny jest beznadziejny i psuje totalnie jakąkolwiek przyjemność z rozgrywki. Już lepszym rozwiązaniem byłoby oddanie kilku scenariuszy to rozegrania - ale nie bo gracz by się za bardzo znudził rozgrywką i nie chciał już potem płacić za ich pełny produkt.
Twój procek jest podkręconą wersją 15-sto letniej konstrukcji z wsparciem dla instrukcji sprzed 15 lat, w dodatku dedykowanym pod stacje robocze. Współczesna optymalizacja zrównoleglonych obliczeń często wykorzystuje nowsze instrukcje procesorów ją znacznie przyśpieszające, ale te pojawiły kilkanaście lat temu, ale do Xenonów trafiły nieco ponad 10 lat temu.
Jakby nie patrzeć ciężko tutaj winić grę.
Odnosnie ograniczenia dema do 1h gry. Przeciez wyjasnienie dlaczego tak zrobiono jest mega proste - pieniadze. Wstawienie takiej blokady praktycznie nic nie kosztowalo, a specjalne mapy, scenariusze, obcinanie drzewa technologii na potrzeby potencjalnego dema - juz tak. Wiec ktos podjal decyzje, o 1h blokadzie jakiegos z ostaniego buildu i nazwanie tego demem.
O ile mechanicznie mi się nawet podoba(wydaje się być trudniejsze). To wizualnie jest słabo. Jest nieczytelne, a i sama grafika jest taka sobie.
Pograłem godzinkę w latium i mogę to kupić. Ale muszą poprawić interfejs
To smutne, że gracze skupiają się na trzeciorzędnych szczegółach, zamiast na realizmie i wyzwaniu.
Poszli po rozum do glowy i zrobili aktywna pauze? Mnie to zawsze odpycha od anno. G